Skocz do zawartości

Wysokość foteli z WRX w N/A US-spec


elmo

Rekomendowane odpowiedzi

Pewnie już było, ale szukajka nie bangla, więc przedstawiam problem. W moim N/A 07 Canada-spec mam, chyba fabrycznie (bo to wersja Special Edition na Canade, taką mam przynamniej plakietke :roll: ), fotele z WRX'a, o takie:

subaru_impreza_wrx_sti_2007_interior_frontseat.jpg

Wszytko fajnie, ale strasznie wysoko się na nich siedzi. U kierowcy sytuację ratuje troszke regulacja wysokości, choć i tak wydaje mi się, że jest jak w traktorze. Na fotelu pasażera siedzi się "dziwacznie". Da się coś z tym zrobić, np. inne szyny, czy jedynym ratunkiem są stołki z STI lub kubełki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leczą Cię fotele chyba tylko z STI i to też nie z 06 tylko starszych modeli...miałem podobne do Twoich w WRXie 06, też siedziało się w nich bardzo wysoko, w STI 06 jest też podobnie, one są może i nie dużo niższe, ale jakby węższe, dlatego jest takie wrażenie, że siedzi się pod sufitem... :grin:

 

a kubełków do codziennej jazdy nie polecam, ciężko się wsiada i wysiada, chyba, że WRX jest zabawką i jest używany czasami albo tylko do upalania....wtedy warto, i to też tylko w połączeniu z pasami szelkowymi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszytko fajnie, ale strasznie wysoko się na nich siedzi. U kierowcy sytuację ratuje troszke regulacja wysokości, choć i tak wydaje mi się, że jest jak w traktorze. Na fotelu pasażera siedzi się "dziwacznie". Da się coś z tym zrobić, np. inne szyny, czy jedynym ratunkiem są stołki z STI lub kubełki ?
elmo, to tak jak u mnie w Foresterze (było), masz po prostu "wyższe" mocowania od podłogi, wymiana na szyny od STi i problem z głowy (plug&play) :idea: , a siedzi się rzeczywiście wygodniej (nie jak na krowie)...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo, to tak jak u mnie w Foresterze (było), masz po prostu "wyższe" mocowania od podłogi, wymiana na szyny od STi i problem z głowy (plug&play) , a siedzi się rzeczywiście wygodniej (nie jak na krowie)...

 

o to, to właśnie chciałem usłyszeć, zmiana szyn nie będzie się wiązać z rozbijaniem skarbonki :grin: anakinsky, powiedź mi tylko, czy mam brać takie z rocznika 06-07, czy może np. 05 są jeszcze niższe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo, trudno mi powiedzieć, bo byłem przekonany, że wszystkie szyny WRX/STi są niższe, raz wymieniałem na WRX innym razem na STi i zawsze były niższe... Na wszelki wypadek zmierz sobie wysokość obecnego mocowania od podłogi i sprawdź przy kupnie czy jest niżej. A może masz w Twojej Imprezie mocowania od Forka? To mało prawdopodobne, ale... ? Gdzie masz wajchę od regulacji odległości foteli, z boku, czy z przodu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anakinsky, drut do przesuwania fotela przód-tył jest z przodu, a wajchy od regulacji oparcia oraz wysokości z boku. O tak:

WRX06frontseat1.JPG

 

Problem chyba jest w tym garbie, do którego jest mocowana szyna z przodu:

CIMG1224.jpg

Nie wiem, czy STI ma tak samo rozwiązaną podłoge.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo, sprawa jest prosta - wg. mnie masz mocowania stosowane w Foresterach (może TTTM?), przynajmniej ja miałem identyczne przed wymianą (są wyższe). W Imprezie miałem wajchę z boku, Forestery mają większą, z przodu, dokładnie taką jak na tych zdjęciach. Wymieniałem w dwóch Foresterach i zawsze przekładałem na mocowania od WRX/STi (wraz z fotelami oczywiście) żeby nie siedzieć wysoko (mam niestety problemy z kręgosłupem i na dłuższych trasach wychodziłem poskładany jak scyzoryk). To nie jest problem "garba", o którym piszesz, tylko mocowań. IMHO mocowania od WRX/STi z boczną wajchą wyleczą tę przypadłość...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anakinsky, najwyraźniej STM, bo foty które podrzuciłem dotyczą Imprezy. Forek to praktycznie to samo co Impreza, jeżeli chodzi o podłoge i częściowo wnętrze. Wygląda na to, że mam fotele z WRX'a na szynach do zwyczajnych stołków i było to tak w US/Canadzie składane fabrycznie, sądząc po fotach. Za Twoją radą powalcze ze zmianą szyn :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wkładałem i wyjmowałem już kilka foteli w różnych subarakach i nigdy mi się nie rzuciła jakakolwiek różnica w szynach....forester i impreza mają takie same płyty podłogowe i mocowania foteli, tylko w foresterze jest wyżej dach i fotel jest też wyższy, bo ma dodatkową regulację wysokości siedziska, nie chce mi się wierzyć, żebyś miał w wrx-ie szyny od forestera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce mi się wierzyć, żebyś miał w wrx-ie szyny od forestera...

 

emotorsport, ja mam 2.5 N/A Canada-spec. Fotele mam, jak na fotach, czyli z WRX'a. Nie wiem, jak one tam się znalazły, może ktoś w Kanadzie je sobie zamontował, a może była to opcja w ramach "Special Edition" (taką mam plakietke na klapie). U mnie to wygląda dokładnie tak:

WRX06frontseat1.JPG

W lato wyciągałem fotel pasażera i wszystkie podłączenia (grzanie dupy i poduszka) wyglądały na fabryczne z naklejkami, złączkami itp. Śruby mocujące też nie wyglądały/ją na ruszane. Ma ktoś fote szyny z WRX/STI EU-spec ?

 

Swoją drogą, wiem, że w Kanadzie był włam do auta. Carfax też wskazał, jakąs dziwną opcję szkody. Ale nim Subaraka kupiłem byłem z nią w ASO i VTG, gdzie przeszła gruntowne badania pod względem wypadkowości i sprawności napędów oraz przejazd na hamowni. Sam lakier również był sprawdzany trzy razy w różnych warsztatach wskazanych przeze mnie. Z ustalonej przeszłości Impreza miała prawą przednią szybe wymienianą, widać lekkiego wgniota na dachu przy szybie oraz dwie większe rysy, na tylnych lewych drzwiach i klapie bagażnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli kolor i rodzaj materiału na obiciach przednich i tylnych foteli i boczków na drzwiach jest taki sam, to masz po prostu jakąś limitowana wersję, i baaaardzo wątpię, żeby w Kanadzie ktoś sobie sam przekładał fotele, a na pewno nie szyny pod nimi, bo i po co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko w foresterze (...) fotel jest też wyższy
no właśnie przez to że mocowania są wyższe...

 

być może też, ale na pewno samo siedzisko jest w foresiu wyższe, bo w nim są dodatkowe dwie regulacje wysokości poduchy, oddzielne na przód i na tył

 

[ Dodano: Wto Mar 16, 2010 4:03 pm ]

właśnie miałem okazję grzebać przy fotelach w Foresterze pierwszej generacji i rzeczywiście podstawki szyn fotela są wyższe ze 2-3cm od podstawek montowanych w GT, WRXie czy STI, nigdy nie zwróciłem na to uwagi.... :shock: info tak dla potomności... :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...