kugi Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Witam, auto outback '97, 2.5l automat. Przy przyspieszaniu przy 120 km/h bije kierownica. Przy niższych prędkościach nie. Koła wyważone naprawde z dużą dokładnością. Co to może być, przeguby, półosie, jakieś propozycje? Czy może doważyć koła na aucie? Co radzicie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 kugi, zacznij od odkręcenia kół i sprawdzenia, czy nie masz gdzieś po wewnętrznej stronie felgi przyklejonego błota. Właśnie ono powoduje, że dopiero przy wyższych prędkościach czuć bicie. Jeśli miałbym obstawiać jakieś $$$, obstawiłbym właśnie na błoto, jako przyczynę. PS Widzę, że jesteś z Wilanowa, to generalnie tereny wiejskie , tak że błoto jest tam normalką :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 może zmień opony (chociaż testowo) ? Czasami wyglądają na dobre, a wcale takie nie są. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 I zastanów się jeszcze, czy nie wypakowałeś gdzieś w dziurę - być może wyważenie tylko BYŁO dobre. Na jajowatej feldze już takie być nie może. (ćwiczyłem to w grudniu w STI) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 znaczy ja wykluczam opcję błota i innych efektów PL dróg zakładając, że koła biły, kolega pojechał dokładnie je wyważyć (czyszcząc wcześniej felgi) i bicie nie ustało... :roll: [ Dodano: Sro Lut 24, 2010 1:10 pm ] bo jak jakaś dziura była to i geometrię warto sprawdzić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 znaczy ja wykluczam opcję błota i innych efektów PL dróg zakładając, że koła biły, kolega pojechał dokładnie je wyważyć No tak - przy takim założeniu faktycznie moja diagnoza nie może być poprawna. Jednak kolega kugi rozważa doważenie na aucie, co skłania mnie do przekonania, że to wciąż może być trywialna kwestia związana z wyważeniem. Albo po wyważeniu np. koślawo założyli koło . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 widziałem kiedyś artystę (na praktykach był chłopaczek ) to zaczął przykręcać koło zewnętrzną stroną felgi do piasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okeyten Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 kiedyś napotkałem się na taki tekst : http://www.vectraklub.pl/porady/3-drgan ... ownicy.htm może te wywody Ci jakoś pomogą. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Czy te drgania pojawiły Ci się nagle czy taki efekt narastał od jakiegoś czasu? A może po zmianie opon? Ja miałem podobny problem zaraz po założeniu zimówek. Udało mi sie go rozwiązać tak: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... ht=#999055 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Opony nowe, felgi proste... no i przede wszystkim jest to przy przyspieszaniu... A wcześniej nie wiem jak było, dopiero go kupiłem :grin: Romek_I nie otwiera sie ten link.. napisz co zrobiłeś :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 kugi, moze ciezarek zgubiles... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
romek_l Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Romek_I nie otwiera sie ten link.. napisz co zrobiłeś Ups. U mnie się otwiera :wink: Ja miałem drgania w przedziale 110-130 km/h ale bez względu na przyśpieszanie. Zrobiłem po prostu wyważenie z tzw. optymalizacją wszystkich 4 kół. Do tego potrzebna jest specjalna maszyna. Takie ustrojstwo ustala np. która opona powinna trafi na którą oś. U mnie zadziałało rewelacyjnie i dzięki temu pozbyłem się drgań kierownicy oraz delikatnego ściągania w lewo. Teraz nawet przy 180 km/h nawet nie drgnie :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 nie masz drugiego kompletu kół ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Drugiego kompletu kół nie mam, mam drugi komplet samych opon. romek_I Dzięki za info. Natomiast czy jak pojade doważyć koła założone już na samochodzie to coś pomoże? Bo rozumiem że przeguby raczej moge wykluczyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Przy przyspieszaniu przy 120 km/h bije kierownica Koleś tak miał jak nie było pierścieni centrujących - w felgach aluminiowych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 24 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 Felgi mam oryginalne od tego modelu :neutral: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fx Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 zagadaj z kimś żeby Ci pożyczył felgi na przekładkę w celu weryfikacji bicia obecnego zestawu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 24 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2010 zagadaj z kimś żeby Ci pożyczył felgi na przekładkę w celu weryfikacji bicia obecnego zestawu... Dobry pomysł , bo może opona ma wadę . Czasami się zdarza krzywa opona . W obecnym systemie kontroli ISO , to co tysięczna opona jest sprawdzana . Może jednak zmieniałeś tarcze . Mocno się zastanawiam nad geometrią - skoro bije tylko przy przyspieszaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kugi Opublikowano 26 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 Tiaaa, jak zwykle błachostka :grin: Błoto wyważyło koło i elementy zawieszenia. Przepraszam za kłopot :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 26 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lutego 2010 No to już wiem, komu się należy "pomuk" . Przypomnę: kugi, zacznij od odkręcenia kół i sprawdzenia, czy nie masz gdzieś po wewnętrznej stronie felgi przyklejonego błota. Właśnie ono powoduje, że dopiero przy wyższych prędkościach czuć bicie. :cool: PS Jeśli miałbym obstawiać jakieś $$$, obstawiłbym właśnie na błoto, jako przyczynę. Idę obstawić Totka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się