Skocz do zawartości

Przy 120km/h bije kierownica


kugi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

auto outback '97, 2.5l automat. Przy przyspieszaniu przy 120 km/h bije kierownica. Przy niższych prędkościach nie. Koła wyważone naprawde z dużą dokładnością. Co to może być, przeguby, półosie, jakieś propozycje? Czy może doważyć koła na aucie? Co radzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kugi, zacznij od odkręcenia kół i sprawdzenia, czy nie masz gdzieś po wewnętrznej stronie felgi przyklejonego błota. Właśnie ono powoduje, że dopiero przy wyższych prędkościach czuć bicie. Jeśli miałbym obstawiać jakieś $$$, obstawiłbym właśnie na błoto, jako przyczynę.

 

PS Widzę, że jesteś z Wilanowa, to generalnie tereny wiejskie , tak że błoto jest tam normalką :wink: :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy ja wykluczam opcję błota i innych efektów PL dróg zakładając, że koła biły, kolega pojechał dokładnie je wyważyć (czyszcząc wcześniej felgi) i bicie nie ustało... :roll:

 

[ Dodano: Sro Lut 24, 2010 1:10 pm ]

bo jak jakaś dziura była to i geometrię warto sprawdzić :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znaczy ja wykluczam opcję błota i innych efektów PL dróg zakładając, że koła biły, kolega pojechał dokładnie je wyważyć

 

No tak - przy takim założeniu faktycznie moja diagnoza nie może być poprawna. Jednak kolega kugi rozważa doważenie na aucie, co skłania mnie do przekonania, że to wciąż może być trywialna kwestia związana z wyważeniem. Albo po wyważeniu np. koślawo założyli koło :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony nowe, felgi proste... no i przede wszystkim jest to przy przyspieszaniu... A wcześniej nie wiem jak było, dopiero go kupiłem :grin:

 

Romek_I nie otwiera sie ten link.. napisz co zrobiłeś :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Romek_I nie otwiera sie ten link.. napisz co zrobiłeś

Ups. U mnie się otwiera :wink:

 

Ja miałem drgania w przedziale 110-130 km/h ale bez względu na przyśpieszanie.

Zrobiłem po prostu wyważenie z tzw. optymalizacją wszystkich 4 kół. Do tego potrzebna jest specjalna maszyna. Takie ustrojstwo ustala np. która opona powinna trafi na którą oś. U mnie zadziałało rewelacyjnie i dzięki temu pozbyłem się drgań kierownicy oraz delikatnego ściągania w lewo. Teraz nawet przy 180 km/h nawet nie drgnie :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drugiego kompletu kół nie mam, mam drugi komplet samych opon.

 

romek_I Dzięki za info. Natomiast czy jak pojade doważyć koła założone już na samochodzie to coś pomoże? Bo rozumiem że przeguby raczej moge wykluczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zagadaj z kimś żeby Ci pożyczył felgi na przekładkę w celu weryfikacji bicia obecnego zestawu...

Dobry pomysł , bo może opona ma wadę . Czasami się zdarza krzywa opona . W obecnym systemie kontroli ISO , to co tysięczna opona jest sprawdzana . Może jednak zmieniałeś tarcze .

Mocno się zastanawiam nad geometrią - skoro bije tylko przy przyspieszaniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już wiem, komu się należy "pomuk" :twisted::mrgreen:.

 

Przypomnę:

 

kugi, zacznij od odkręcenia kół i sprawdzenia, czy nie masz gdzieś po wewnętrznej stronie felgi przyklejonego błota. Właśnie ono powoduje, że dopiero przy wyższych prędkościach czuć bicie.

 

:cool:

 

PS

 

Jeśli miałbym obstawiać jakieś $$$, obstawiłbym właśnie na błoto, jako przyczynę.

 

Idę obstawić Totka :mrgreen:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...