Skocz do zawartości

jak zmierzyć poziom oleju w automatycznej skrzyni


Rekomendowane odpowiedzi

Subaru to nie jest moje pierwsze auto z automatem, ale w żadnym pomiar poziomu oleju w skrzyni nie był tak kłopotliwy.

Są dwie skale na bagnecie HOT i COLD oraz procedury do nich:

 

Checking the fluid level when the

fluid is hot

Check the fluid level monthly.

1. Drive the vehicle several miles to raise

the temperature of the transmission fluid

up to normal operating temperature; 154

to 176 F (70 to 80 C) is normal.

2. Park the vehicle on a level surface and

set the parking brake.

3. First shift the selector lever in each position.

Then shift it in the .P. position, and

run the engine at idling speed.

4. Pull out the dipstick and check the fluid

level on the gauge. If it is below the lower

level on the .HOT. range, add the recommended

automatic transmission fluid up to

the upper level.

 

Checking the fluid level when the

fluid is cold

When the fluid level has to be checked

without time to warm up the automatic

transmission, check to see that the fluid

level is between the lower level and upper

level on the .COLD. range. If it is below

that range, add fluid up to the upper level.

Be careful not to overfill.

 

Teraz pytania: pomiar w/g 1 procedury HOT jest dla mnie jasny, ale nie do wykonania ze względu na to ze na bagnecie praktycznie nic nie widzę, jest niemal czysty, olej zostaje jedynie na brzegach i nie można jednoznacznie zinterpretować jaki jest w rzeczywistości. Powtarzałem wielokrotnie ten pomiar i zawsze bagnet jest czysty z drobnymi śladami na brzegach

 

Pomiar w/g 2 procedury COLD jest już mniej jasny (czy mierzyć przy włączonym czy wyłączonym silniku, w jakiej pozycji lewarek ???) Jak mierze przy wyłączonym silniku to pomiar wskazuje ze olej jest ponad 0.5cm nad max dla skali COLD. Jak mierze za raz po porannym uruchomieniu silnika to zawsze bagnet jest czysty z drobnymi śladami oleju na brzegach.

 

Skrzynia pracuje bez uwag

 

auto : subaru forester 2.5 n/a US 2008r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian, COLD powinien być moim zdaniem sprawdzany tak samo jak HOT, czyli skrzynia musi pracować, przerzucasz wszystkie tryby w dół i w górę - do "P". Jedyna różnica jest taka, że olej jest zimny.

 

Nie sprawdzałem na zimno nigdy, a HOT sprawdzam po dłuższej trasie, bo po 3-4km pokazywał mi za niski poziom.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to ze:

- nie umiem mierzyc oleju, albo

- mam wode zamiast oleju, albo

- mam za malo oleju

 

[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 9:34 am ]

citan, mam ogromna prosbe. zmierz prosze poziom oleju w skrzyni na zimnym, wylaczonym silniku. bede miec wtedy jakis pkt odniesienia. z gory dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian, sprawdziłem - po nocy, poziom jest jakieś 0.5 cm ponad oznaczenie FULL dla poziomu wyżej na bagnecie (czyli HOT). Olej wyraźnie odznacza się na bagnecie.

 

Tyle, że - jak napisałem wcześniej - bez rozprowadzenia oleju po skrzyni nie ma sensu sprawdzać moim zdaniem.

 

Z ciekawości sprawdzę jeszcze na zimnym oleju, ale na uruchomionym motorze, na "P", po wcześniejszym przeleceniu po trybach pracy skrzyni.

 

[ Dodano: Sob Mar 21, 2009 5:50 pm ]

ppmarian, sprawdziłem na zimnym, uruchomionym silniku - niestety, auto stało minimalnie pod górkę - było pare mm nad FULL dla skali COLD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

citan, wielkie wielki dzieki

 

teraz jestem prawie pewien ze mam za malo oleju. jedyne co wiem to moj olej jest czerowny, czysciutki i nie smierdzi spalenizna

 

pytanie co dolac?

 

subaru zaleca swoj olej SUBARU - ATF lub:

Idemitsu: Aporoik ATF HP

Castrol: Transmax J

Pennzoil: pennzoil ATF-J

 

dopuszcza takze Dextron III ale w sytuacjach awaryjnych i zastrzega ze po tym oleju skrzynia moze zle pracowac....

 

 

a wiesz moze dlaczego olej mierzy sie na pracujacym silniku ??? skrzynia automatyczna jest to mi jedyny znany mechanizm w ktorym stan oleju mierzy sie TYLKO podczas pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wiesz moze dlaczego olej mierzy sie na pracujacym silniku ??? skrzynia automatyczna jest to mi jedyny znany mechanizm w ktorym stan oleju mierzy sie TYLKO podczas pracy

 

Na pewno nie jestem odpowiednią osobą do udzielania odpowiedzi, pewnie chodzi o to, że konwerter i może pracujące zawory (stąd wachlowanie trybami) mogą dość znacząco wpłynąć na stan sporej w końcu ilości oleju - u mnie 9l, i tak samo wpływa na to temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ppmarian, Hot czyli olej rozgrzany na pracującym silniku w pozycji P - oznaczenie na miarce Hot

 

Cold czyli olej zimny na pracującym silniku w pozycji P - oznaczenie na miarce Cold

 

 

Moje zalecenie - sprawdzać na ciepłym ( dokładniejszy pomiar)

 

W przypadku kiedy olej jest niewidoczny na bagnecie w obydwu przypadkach znaczy jego małą ilość.

Z tego co napisałeś tak właśnie jest u Ciebie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do ASO we wrocławiu

 

nie mają oleju SUBARU ATF HP

 

ale maja:

Castrol Transmax J

Castrol ATF III

 

w/g informacji poniżej (manual do 2007 US) pisze ze mozna zalać Castrol Transmax J wiec nic innego mi nie pozostaje jak nim wlasnie zalac.

 

 

Use one of the following types of automatic

transmission fluid.

Genuine Subaru Automatic Transmission

Fluid Type-HP

IDEMITSU ATF HP

Castrol Transmax J

Pennzoil ATF-J*

* Available only in the USA (except

Alaska and Hawaii)

 

NOTE

For optimum transmission performance,

only use the automatic transmission

fluid that is recommended and

provided by Subaru.

If the recommended automatic transmission

fluid is unavailable, Dexron III

may be temporarily used. If the Dexron

III is used continuously there will be a

noticeable increase in the vibration

and noise from the automatic transmission.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto ma 12kmil

 

wiec wymiana bylaby przesadą.

 

Masz pewność czym jest zalany?

Często bywa, że w transporcie z USA są spuszczane wszelkie płyny ustrojowe. W Polsce mógł być zalany czymkolwiek - jego niski poziom oleju daje już do myślenia.

 

dowiedziałem się także, że Castrol Transmax J jest olejem fabrycznym - SUBARU ATF HP

 

 

OO!! Ciekawe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dowiedziałem się także, że Castrol Transmax J jest olejem fabrycznym - SUBARU ATF HP

 

W Polsce teraz pewnie tak, bo jest umowa z Castrolem. Wcześniej był chyba Mobil czy cóś.

Za to w Skandynawii Midland.

 

edit:

W moim ASO mają OEMowy olej do skrzyń. Od ręki... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...