ppmarian Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 Subaru to nie jest moje pierwsze auto z automatem, ale w żadnym pomiar poziomu oleju w skrzyni nie był tak kłopotliwy. Są dwie skale na bagnecie HOT i COLD oraz procedury do nich: Checking the fluid level when the fluid is hot Check the fluid level monthly. 1. Drive the vehicle several miles to raise the temperature of the transmission fluid up to normal operating temperature; 154 to 176 F (70 to 80 C) is normal. 2. Park the vehicle on a level surface and set the parking brake. 3. First shift the selector lever in each position. Then shift it in the .P. position, and run the engine at idling speed. 4. Pull out the dipstick and check the fluid level on the gauge. If it is below the lower level on the .HOT. range, add the recommended automatic transmission fluid up to the upper level. Checking the fluid level when the fluid is cold When the fluid level has to be checked without time to warm up the automatic transmission, check to see that the fluid level is between the lower level and upper level on the .COLD. range. If it is below that range, add fluid up to the upper level. Be careful not to overfill. Teraz pytania: pomiar w/g 1 procedury HOT jest dla mnie jasny, ale nie do wykonania ze względu na to ze na bagnecie praktycznie nic nie widzę, jest niemal czysty, olej zostaje jedynie na brzegach i nie można jednoznacznie zinterpretować jaki jest w rzeczywistości. Powtarzałem wielokrotnie ten pomiar i zawsze bagnet jest czysty z drobnymi śladami na brzegach Pomiar w/g 2 procedury COLD jest już mniej jasny (czy mierzyć przy włączonym czy wyłączonym silniku, w jakiej pozycji lewarek ???) Jak mierze przy wyłączonym silniku to pomiar wskazuje ze olej jest ponad 0.5cm nad max dla skali COLD. Jak mierze za raz po porannym uruchomieniu silnika to zawsze bagnet jest czysty z drobnymi śladami oleju na brzegach. Skrzynia pracuje bez uwag auto : subaru forester 2.5 n/a US 2008r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 20 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2009 ppmarian, COLD powinien być moim zdaniem sprawdzany tak samo jak HOT, czyli skrzynia musi pracować, przerzucasz wszystkie tryby w dół i w górę - do "P". Jedyna różnica jest taka, że olej jest zimny. Nie sprawdzałem na zimno nigdy, a HOT sprawdzam po dłuższej trasie, bo po 3-4km pokazywał mi za niski poziom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 wychodzi na to ze: - nie umiem mierzyc oleju, albo - mam wode zamiast oleju, albo - mam za malo oleju [ Dodano: Sob Mar 21, 2009 9:34 am ] citan, mam ogromna prosbe. zmierz prosze poziom oleju w skrzyni na zimnym, wylaczonym silniku. bede miec wtedy jakis pkt odniesienia. z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 ppmarian, sprawdziłem - po nocy, poziom jest jakieś 0.5 cm ponad oznaczenie FULL dla poziomu wyżej na bagnecie (czyli HOT). Olej wyraźnie odznacza się na bagnecie. Tyle, że - jak napisałem wcześniej - bez rozprowadzenia oleju po skrzyni nie ma sensu sprawdzać moim zdaniem. Z ciekawości sprawdzę jeszcze na zimnym oleju, ale na uruchomionym motorze, na "P", po wcześniejszym przeleceniu po trybach pracy skrzyni. [ Dodano: Sob Mar 21, 2009 5:50 pm ] ppmarian, sprawdziłem na zimnym, uruchomionym silniku - niestety, auto stało minimalnie pod górkę - było pare mm nad FULL dla skali COLD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 citan, wielkie wielki dzieki teraz jestem prawie pewien ze mam za malo oleju. jedyne co wiem to moj olej jest czerowny, czysciutki i nie smierdzi spalenizna pytanie co dolac? subaru zaleca swoj olej SUBARU - ATF lub: Idemitsu: Aporoik ATF HP Castrol: Transmax J Pennzoil: pennzoil ATF-J dopuszcza takze Dextron III ale w sytuacjach awaryjnych i zastrzega ze po tym oleju skrzynia moze zle pracowac.... a wiesz moze dlaczego olej mierzy sie na pracujacym silniku ??? skrzynia automatyczna jest to mi jedyny znany mechanizm w ktorym stan oleju mierzy sie TYLKO podczas pracy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 a wiesz moze dlaczego olej mierzy sie na pracujacym silniku ??? skrzynia automatyczna jest to mi jedyny znany mechanizm w ktorym stan oleju mierzy sie TYLKO podczas pracy Na pewno nie jestem odpowiednią osobą do udzielania odpowiedzi, pewnie chodzi o to, że konwerter i może pracujące zawory (stąd wachlowanie trybami) mogą dość znacząco wpłynąć na stan sporej w końcu ilości oleju - u mnie 9l, i tak samo wpływa na to temp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 ppmarian, Hot czyli olej rozgrzany na pracującym silniku w pozycji P - oznaczenie na miarce Hot Cold czyli olej zimny na pracującym silniku w pozycji P - oznaczenie na miarce Cold Moje zalecenie - sprawdzać na ciepłym ( dokładniejszy pomiar) W przypadku kiedy olej jest niewidoczny na bagnecie w obydwu przypadkach znaczy jego małą ilość. Z tego co napisałeś tak właśnie jest u Ciebie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Hot czyli olej rozgrzany na pracującym silniku w pozycji P Cold czyli olej zimny na pracującym silniku w pozycji P Mnie uczyli zawsze na N sprawdzać. Ale ja się nie znam... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Olej do automatycznej transmisji tylko SUBARU ATF HP dostępny w ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niXon Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 http://automat.pl/readarticle.php?article_id=2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 ppmarian, czyli skrzynia musi pracować, przerzucasz wszystkie tryby w dół i w górę - do "P" Zgadzam się z tym-w celu ewentualnego odpowietrzenia układu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 Mnie uczyli zawsze na N sprawdzać. U mnie w instrukcji stoi, że na "P". Może zależy od skrzyni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 citan, w 4eat na N. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 instrukcja, ktora zamiescilem powyzej dot. subaru forester wiec 4EAT wyraznie tam jest napisane aby pomiar robic w pozycji P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 22 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 instrukcja, ktora zamiescilem powyzej dot. subaru forester wiec 4EATwyraznie tam jest napisane aby pomiar robic w pozycji P No właśnie czytam. Dziwne, w dziadku było na N, w OBKu też na N. A wskazania na P i na N są różne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 23 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Dzwoniłem do ASO we wrocławiu nie mają oleju SUBARU ATF HP ale maja: Castrol Transmax J Castrol ATF III w/g informacji poniżej (manual do 2007 US) pisze ze mozna zalać Castrol Transmax J wiec nic innego mi nie pozostaje jak nim wlasnie zalac. Use one of the following types of automatic transmission fluid. Genuine Subaru Automatic Transmission Fluid Type-HP IDEMITSU ATF HP Castrol Transmax J Pennzoil ATF-J* * Available only in the USA (except Alaska and Hawaii) NOTE For optimum transmission performance, only use the automatic transmission fluid that is recommended and provided by Subaru. If the recommended automatic transmission fluid is unavailable, Dexron III may be temporarily used. If the Dexron III is used continuously there will be a noticeable increase in the vibration and noise from the automatic transmission. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 23 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2009 Także nie można u nich zamówić? Proponowałbym zmienić cały olej w transmisji z filtrem, a nie dolewać ( wie, że nie jest to tania rzecz). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 24 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 auto ma 12kmil wiec wymiana bylaby przesadą. dowiedziałem się także, że Castrol Transmax J jest olejem fabrycznym - SUBARU ATF HP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaceksu79 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 auto ma 12kmil wiec wymiana bylaby przesadą. Masz pewność czym jest zalany? Często bywa, że w transporcie z USA są spuszczane wszelkie płyny ustrojowe. W Polsce mógł być zalany czymkolwiek - jego niski poziom oleju daje już do myślenia. dowiedziałem się także, że Castrol Transmax J jest olejem fabrycznym - SUBARU ATF HP OO!! Ciekawe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 24 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2009 dowiedziałem się także, że Castrol Transmax J jest olejem fabrycznym - SUBARU ATF HP W Polsce teraz pewnie tak, bo jest umowa z Castrolem. Wcześniej był chyba Mobil czy cóś. Za to w Skandynawii Midland. edit: W moim ASO mają OEMowy olej do skrzyń. Od ręki... :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 29 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2009 po dolaniu 0.5 wskazanie oleju jest "ksiazkowe" na zimnym jak i na goracym silniku wychodzi na to ze 0.5L ma bardzo duzy wplyw na "bagnet", ale chyba maly na skrzynie ( w sumie jest ~9L oleju) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi