Jump to content

Justy II a Swift


gienadi
 Share

Recommended Posts

Witam,

 

Rozważam kupno Justy II. Chciałbym spytać jak jest z dostępnością i cenami części do tego samochodu (może być w porównaniu do Civic'ów z roku94). Na pl.misc.samochody dostałem odpowiedź, że Justy II to "Swift w skórze Subaru" oraz, że części jak klocki, tarcze, paski, sprzeglo można dostać u nas, a jeżeli coś poważniejszego to w najbliższym serwisie na Słowacji. Więc czy części od Swifta będą pasować? Może ktoś zweryfikować ta opinię?

 

Czy jest w okolicy Wrocławia jakis godny polecenia mechanik specjalizujący się min. w Justy II?

Kontynuując moją litanię pytań, to: jakie są przypadłości tego samochodu (co się najczęściej zużywa/psuje), na co specyficznego zwrócić uwagę podczas kupna?

 

 

A dlaczego Justy II? - szukam auta z względnie małym silnikiem - około 1.3, oraz napędem na 4 koła. W tych kryteriach znalazłem Suzuki Samurai i Justy (ktoś podsunie może inne pomysły?), ale zdecydowanie bardziej jest mi bliska stylistyka Justy;) Obawiam się tylko o części, ze względu, że jest to auto trochę "egzotyczne" - niespełna 20 ofert na allegro.

 

--

pozdr

gienadi

Link to comment
Share on other sites

JUSTY II to raczej Swift ze znaczkiem Subaru. Silnik, buda, zawieszenie to Suzuki. Inny jest układ wydechowy no i oczywiście napęd. Mam Justy z 97 od 2 lat i poza zmianą wydechu (oryginalnego!!!) i ukumulatora nic więcej się nie działo.

W jaki rocznik celujesz?

Ten z 68 kucykami czy ten nowszy z 86?

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

No np. 3 drzwiowy, rocznik `97 - nie wiem ile ma kucy;) Jaki to jest silnik ...rzędowa czwórka? ilozaworowy, jaki wtrysk?

Jak jest z ekonomią w Twoim aucie ?

 

a więc Justy GX z 1997 ma rzędową czwórkę i szalone 68 kucyków :twisted: Silnik jest poczciwą 8 zaworówką i ma jedno punktowy wtrysk. a co do spalania to jak zawsze zależy od prawej nogi - u mnie odnotowałem 6,39l/100km do 9,48l/100km a średnią z 18300km mam na poziomie 7,79l/100km (około70% jazd mam w mieście)

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź tylko pod kątem blachy, przede wszystkim podwozie, ewentualnie czy przy wyższych prędkosciach nie wyje dyferek albo nie wibruje wał pędny.

Ten typ raczej nie ma jakichś swoich przypadłości u mnie jedynie notorycznie poci się uszczelka pod miską, i spod aparatu zapłonowego.

Części są naprawdę tanie, przynajmniej eksploatacyjne a spalanie mimo też ciężkiej nogi o prawie litr niższe niż u hiszpana25,

 

Justynke mam od 7 lat i jakoś szkoda byłoby mi ją sprzedać ze względu na powyższe :cool:

Link to comment
Share on other sites

Sprawdź tylko pod kątem blachy, przede wszystkim podwozie, ewentualnie czy przy wyższych prędkosciach nie wyje dyferek albo nie wibruje wał pędny.

Ten typ raczej nie ma jakichś swoich przypadłości u mnie jedynie notorycznie poci się uszczelka pod miską, i spod aparatu zapłonowego.

Części są naprawdę tanie, przynajmniej eksploatacyjne a spalanie mimo też ciężkiej nogi o prawie litr niższe niż u hiszpana25,

 

Justynke mam od 7 lat i jakoś szkoda byłoby mi ją sprzedać ze względu na powyższe :cool:

 

Janosik Justyna paliła Tobie od 5 z ogonem do 8 z ogonem? Jakim cudem zchodziłes do okolic 5l/100km? 90km/h w trasie czy jak? Ja najniższe odnotowane miałem w trasie autostradowej przy utrzymywaniu okolic 120-140km/h ale żeby mieć 5?! Cholera to chyba przy tej samej trasie i przy 90-100km/h musiałbym mieć....

Te 8,5l/100km to faktycznie normalna sprawa w mieście a ponad 9l/100km miałem tylko po intensywnych zabawach na sniegu...

PZDR!

Link to comment
Share on other sites

hiszpan25, 4 lata temu jadąc do Włoch tankowałem za Wiedniem, licznik wskazywał 480 km a zmiesciło mi sie 27 litrów :mrgreen: , faktem jest że jechaliśmy powoli bo jechał z nami gość z Niemiec który był tuż po operacji i prosił żeby go nie odstawiać, pierwsze 280 km w granicach 70-90, reszta 110-120km/h.

No i jechałem z odkręconym wałkiem pędnym a więc 2WD :twisted:

Natomiast w zimie tak jak piszesz można te 8 litrów osiągnąc :twisted:

Link to comment
Share on other sites

Tył jest dołączony przez wiskoze, ale na tyle mocną że nie da rady zamielic przednia osia i nie ma żadnych opóźnień, i jest na stałe.

Jest możliwość odłączenia tylnej osi ale trzeba wejść pod auto i dysponować kluczem 12

Link to comment
Share on other sites

Jak sprawdzić wiskozę (nie posiadając zaśnieżonego placyku;) ) ? Najlepiej chyba wjechać przednimi kołami na rolki, a jak nie mam pod ręką rolek?

I jaka jest pojemność baku - z 35L, więcej?

 

PS. I dzięki wielkie za wszystkie odpowiedzi! :grin:

Link to comment
Share on other sites

Jak zaleje civic'a pod korek, to wychodzi z 35L. Na jednym baku robie zwykle powyżej 450km ,w cięzkich korkach około czterysta kilkanaście, a rekord w trasie to 560km.

 

[ Dodano: Nie Wrz 21, 2008 5:41 pm ]

Jeszcze jedno.

Ile kosztuje wymiana rozrządu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...