Witam wszystkich,
Z przykrością muszę przyznać, że jakiś miesiąc/półtora temu dołączyłem do grona "gasnących" użytkowników legasia 2.0D (MY08, 53kkm przebiegu). Postaram się podać parę swoich objawów i spostrzeżeń co do tego problemu:
- gaśnie bez względu na to czy silnik zimny, czy też już rozgrzany
- paliwo nie ma wpływu (testowane na BP Ultimate i Shell V-Power)
- przy temperaturze 10-20st. gaśnie bardzo rzadko (raz na 2-3 dni)
- przy temperaturze ok 30st jest to b.częsty objaw (ostatnio 3-4 razy w ciągu 30 minut)
- przy delikatnym hamowania (czytaj 2km przed światłami ;-)) brak objawów
- najczęściej da się wywołać objaw, gdy przy ok 2000 obrotów na 2-jce zacznie się śrendio-(tak na 60-70%) hamować wciskając i trzymając sprzęgło tuż po rozpoczęciu hamowania
Dodatkowo jakiś miesiąc temu zapaliła mi się kontrolka silnika (OBDCode P0107 - niskie ciśnienie z kolektora ssącego). Kontrolka zgasła po 1.5 dnia (mniej więcej jak mi sugerowali w serwisie po 3 uruchomieniach auta i przejechaniu paru kilometrów na każdy uruchomieniu). Błąd nadal pozostał aktywny w komputerze (ale już bez lampki).
W chwili obecnej wyjechałem z serwisu, gdzie komputer podczas jazdy nie wykazał rzadnych odchyłów w parametrach pracy silnika. Został przeczyszczony czujnik (ciśnienia?) w kolektorze ssącym. Niestety 2km za serwisem zaliczyłem pierwsze zgaśnięcie
Niestety (zaznacze laickie!) wnioski jakie się nasuwają po moich doświadczeniach jak również Waszych (po przeczytaniu wątku) to, że b.ciężko będzie zdiagnozować jednoznacznie przyczynę tego problemu.
Problem z zaworem EGR czy też całym systemem EGR (jak widać po 2 latach większości zaczął ten problem występować, co u mnie dodatkowo błędem P0107 się objawiło). Mój czujnik w kolektorze był podobno b."sasyfiały", za co, z tego co rozumiem, odpowiada po części system EGR. Podobnie może być z zaworem EGR (może się przytyka?).
Z drugiej strony informacja p. Andrzeja iż miał przypadek z pompą klimatyzacji również jest wielce prawdopodobny, gdyż w moim przypadku gdy miałem b.częste przypadki gaśnięcia klimatyzacja działała pełną parą.
Osobiście przyjąłbym to za efekt zależności, zarówno zanieczyszczenia w EGR jak i pompa wspólnie dopiero wywołują efekt jaki mamy.
Pzdr,
W.
ps. przypominam, że jestem laikiem ;-)