Wejdź na forum BMW lub Audi Wierz mi - my nie mamy problemów z dieslami (a te, które mieliśmy rozwiązaliśmy wymieniając na nowe jednostki )
ot choćby tu masz opinie i to uwaga - Auto Świata - tradycyjnej tuby niemieckiej motoryzacji
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/diesel-od-bmw-drogi-zawodny-i-skomplikowany/2bs29
A tu o Audi (czyli generalnie o VAG):
http://mojafirma.infor.pl/moto/eksploatacja-auta/silniki/695621,Z-tymi-silnikami-moga-byc-problemy-Audi-30-TDI.html
Nasz silnik też dostał straszne bęcki ale, w przeciwieństwie do wielu innych marek, Subaru wymienia te silniki pod warunkiem stałego serwisu (co jest logiczne).
Pozdrawiam
9K Eur z wlasnej kieszeni +3K Eur od subaru na shortblock nie nazwałbym wymiana przez Subaru - z wlasnego doswiadczenia we Francji.
Dla mnie skrzynia Levorga w trakcie jazdy probnej byla najwiekszym problemem - redukcja 'biegu' następowala chyba po sekundzie przy wcisnieciu pedalu gazu do oporu na autostradzie przy ok 90-100kmh. Tryb sport. Troche mnie zaskakuja opinie ze skrzynia jest szybka. W trybie manualnym oczywiscie bylo lepiej, ale to nie jest szybki samochod i bylem lekko przerazony jej mulowatoscia. Niemieckie samochody mnie nie interesuja, probowalem ostatnio kilka alternatyw: STI, Infinty Q50 20T, Lexus IS300h i Jaguar XE 20T i diesel i ten ostatni benzynowiec zrobil na mnie najlepsze wrazenie, bo STI nie jest samochodem do normalnej jazdy (dla mnie). Jedynym minusem jest brak AWD i malo miejsca z tylu. Skrzynia w IS pracowala podobnie jak w Levorgu, chociaz nieco bardziej dynamicznie. Za to Levorga chyba rzeczywiscie lepiej sie prowadzilo. Mialem tez dobre wrazenia z Q50 mimo lekkiego odciecia od drogi przez drive-by-wire, ale nie tak bardzo jakby moglo sie wydawac z roznorakich testow. Testowalem jeszcze BRZ i moze to byc drugi samochod z oczywistych wzgledow, bo frajde daje rzeczywiscie bardzo duza, na suchym - na mokrym i w zimie raczej bym sie bal
Pozdrawiam