Skocz do zawartości

Korzeń

Nowy
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Osiągnięcia Korzeń

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Ale w sumie z automatem, to i tak: siadam, wciskam gaz i jadę, tak ? Tyle tylko, ze musze głębiej i dłużej wciskać (aż do 4000 ?) żeby sprytnie odjechać. czytałem o spalaniu, więc wiem, czym to się kończy. Nie omieszkam zagadnąć kolegi jako o kwestię LPG - będzie mi łatwiej wciskać ten gaz .... dzięki. już wiem, skąd moje "marudzenie" i trudność ze znalezieniem równie wygodnych siedzeń. No to jeszcze pytanie o napęd. Gdzies tu widziałem text o dołączanych napędach zwanych protezami ? Graf w opisie do filmu pisał, że nieszczęsne XC nie podjechało pod górkę, bo haldex był przegrzany lub uszkodzony. Jak to jest z tym hadlexem ? znam pisane zasady, ale jak to w życiu praktyka weryfikuje teorię. Szwgier twierdzi że 4x4 to tylko w teren i dla "normalnych" kierowców ESP (lub podobne) w zupełności wystarczy w sytuacji, gdy znowu zjadę jednym kołem na pobocze i będzie mega strach. czy w takiej sytuacji (zjazd na pobocze, poslizg na zakręcie) dołączany napęd na drugą oś "zdąży" mi pomóc ? Powiem szczerze, że z lamerskiego punktu widzenia to własnie stały napęd na cztery i "twardy" imidż Subaru kuszą mnie najbardziej. tak więc czekam na konkrety w sprawie wyższości stałego 4x4 i ewentualnej uzyteczności Haldexu. Z góry dzięki !
  2. mam 183 - w nowym Legacy MY06 nie udało mi się wygodnie usadowić "na trasę" - nieco bardziej w kołyskę - tak żeby dopasować odległość od kierownicy i od pedałów - siedzisko można precyzyjnie ustawic pod właściwym kątem, ale sprawia wrażenie za krótkiego. pozycja "spięta" do miejskiej walki duzo łatwiejsza do ustawienia. Ogólnie jak na kilka minut wiercenia się w środku było OK, a ta różnica może być kwestią przyzwyczajenia - w volvie siedzisko jest dłuższe - dlatego pytam użytkowników. Bolące udo po 1200 km to słabo, ale z LPG muszę robić postoje dużo częściej. pozostaje kwestia odporności na ból, ale to juz chyba na PW ? Pan Salonowiec sugerował że H6 ma większe i dłuższe fotele - nie zna się ? (to pytanie o jego wiarygodnośc w innych kwestiach) bez osiowej regulacji kierownicy byłaby dżuma. Czy jest w starszych modelach ?
  3. o volvo nie mogę zapomnieć, bo stoi pod domem jak ją (Beza - od koloru ciastek bezowych, mniam) kupowałem, to i starzy volviacy mówili że to nie to samo. I dobrze - wole nowsze od starszych. Tradycja - z Szacunkiem. Postęp - z przyjemnością Interesuje mnie rzeczowa opinia, a nie zabobony światło ćmiące
  4. O tym nie pisałem, bo to oczywiste . czy za każdym Subaru włóczy sie banda pasztetów, czy pojawiają się na zawołanie - jak Dżin - przez potarcie karoserii ?
  5. Ale Gal pisał, że dopiero od 3800 ? Czy to tez wynika z rocznika ? A jak z "manualna" obslugą AT - jest taka opcja w 5. stopniowej, w tej starszej tez ? jeździłem automatem z taką opcją w Saabie i było spoko cena gra, ale jak jest dużo lepiej, to albo poczekam, albo cierpliwie poszukam - nie mam ciśnienia - chcę znaleźć auto, którym będe lubił jeżdzić. Czy to znaczy, że można się wciskać ? jakieś opinie parkujących w miastach ? Co do fabrycznego wyciszenia nie mam pytań. Chodzi mi o kwestię upływu czasu i szumienia pojawiającego się z wiekiem - kupuję auto 4 letnie i chce nim jeździć (po cichu) kilka lat czyli dalej są takie jakby ... nieco krótkie ?
  6. a mnie interesuje kwestia automatu w śniegu: znana sytuacja kiedy wyjachac z zaspy mozna tylko jak sie auto rozbuja - przód/tył, przód/tył lekko podjeżdżając tam i z powrotem. Można tak próbowac z automatem ? I generalnie: czy manual nie daje lepszego wyczucia ? na każdej nawierzchni ?
  7. Widzialem ten film - niezły dreszczowiec. :wink: Ciekawe, jak by się skończył gdyby ten gośc miał dostać tego XC jeśli uda mu sie wjechać ?
  8. Witam, Zgodnie z zapowiedzią ze strony powitalnej zapodaję zapytanie o porównanie Outback'a z Cross Country. w opcji SZUKAJ znalazlem na ten temat niewiele, wiec mam nadzieję, że nie będzie "BYŁO" Jeżdżę w tej chwili V40 2.0 T - 160 KM i 240 Nm - to jest minimum jakiego oczekuję od auta. Nie ścigam się z nikim, ale lubię nie myśleć "czy zdążę ?" Zimowe przygody i doświadczenia przyjaciół ( Forester i Hilux) skłaniają do nabycia 4x4. Poprzednio jeździłem Suzuki Swift (sportowa żyleta!) i mazda 323F (rączy japoński polonez nie do zdarcia) i chociaz nie narzekam na usterki w Volvo, chętnie siadłbym znowu do japończyka, stąd taki wybór. Rocznikowo 2003 - 2004 Poszperałem troche w sieci ale nie wszystko można znaleźć, a Interesują mnie takie sprawy (niekoniecznie w/g ważności) # silnik H6 - elastycznosc: wiekszosc 30-40 tys. km rocznie robie w trasie (wyprzedzanie) domyslam sie, ze w miescie automat jest wygodniejszy. XC 2.5T ma turbine podobna do mojej - ciagnie równo od 1800 - jak dizel, albo lepiej - parametry podobne do H6 # H6 - sprzed i po 2003. Wtedy była zmiana tak ? Czy różnice w cenie są tego warte ? # LPG - WIEM. Znam opinie - za gaz dostało mi się już na forum volvo. Tutaj widze opinie sa generalnie podobne, niemniej jednak - czy można SKUTECZNIE zagazować H6 ? (w volvo udało mi się dopiero za drugim razem - mam dwie sondy lambda # ZWROTNOŚĆ - czy napęd 4x4 stwarza jakieś ograniczenia ? gabaryty aut są podobne - pewnie nie wcisnę sie już w każdą dziurę jak V40 ( jest mega zwrotny), ale parkowanie to istotny dla mnie parametr # CISZA i MUZYKA - silnika nasłuchałem się w suzuki, teraz wolę muzę i zastanawiam się czy z czasem uszczelki w drzwiach nie zaczynają nadmiernie szumieć - podobnie szyberdach (sa montowane default'owo?). jak sprawa z seryjnym sprzętem audio ? Volvo oferuje Pro-Logic z wmontowanym subwooferem (więcej miejsca w bagażniku) # FOTELE - te w XC70 to obszerne kanapy. Sprawdzałem w salonie Legacy MY06 i jakies takie krótkie. Gość mówił, że wersje H6 mają inne, wieksze (dłuższe) ? OK, długo jak na pierwszy raz - wiem, ale jestem nauczycielem i gadanie mam we krwi mam też nadzieję, że podzielicie się swoją wiedzą z pierwszej ręki. Oprócz odpowiedzi na te konkretne pytania, BARDZO chętnie poznałbym subiektywne opinie - co kręci kierowców OTBK'a ?
  9. dzieki, film widziałem już wcześniej, ale oczywiście niz zrobił na mnie wrażenia ( nie wiem, kto płacił kierowcy za podjechanie pod tę górkę) Czy wątek Volvo vs Subaru był już "wałkowany" ?
  10. Witam, Przymierzam się powoli do OTBK, badam komisy - w sieci i na drodze, ale wygląda na to, że trzeba zacząć od poczatku - czyli od źródła. Z licznych postów, które zdążyłem już przejrzeć wynika, że chyba nie będzie problemów z wyperswadowniem mi kupna kolejnego volvo (xc70) ? myślę (mam nadzieję ), że argumentów ZA subaru znajdzie się wiele. O szczegóły będę pytał niedługo Korzeń
×
×
  • Dodaj nową pozycję...