Chyba nie tak do końca.
B seria - W Civic występowały do 6. generacji włącznie - i wyłącznie w jej usportowionych wersjach (iVT, SiR, Si, VTi, Type R), posiadając dwa wałki rozrządu (DOHC) i system zmiennych faz rozrządu VTEC. Zakres pojemności to 1,6-2,1 litra, a zakres mocy - 150-210KM.
H seria - Seria czterocylindrowych silników Hondy z DOHC VTEC zorientowanych na osiągi z lat 1993-2002, które co prawda seryjnie nie były montowane pod maską Civica (u nas znane z Accord i Prelude), ale drogi do swapu w generacjach 4-6 są dość dobrze znane i lubiane z powodu dużej pojemności skokowej 2,2-2,3 litra. Pojemność ta przekłada się na spory jak na silniki Hondy moment obrotowy rzędu 210-220Nm oraz niemałą moc 160-220KM. Wadami tych silników jest ich duża masa własna, mogąca pogarszać własności jezdne lżejszych nadwozi Civica oraz fakt, że często wyjściowo nie trzymają one deklarowanych parametrów mocy. Zastąpiła je K-seria.
Co do K serii to jest to dużo lepsza konstrukcja w porównaniu do starszych jednostek. Wprowadzone w 2001 roku, są następcami silników B-serii i podobnie jak one są rzędowymi czterocylindrowcami skoncentrowanymi głównie na osiągach branych z wysokich obrotów, chociaż nie tylko - montowane są m. in. jako podstawowe silniki w Accord, Stream czy CR-V. Posiadają głowicę DOHC i system i-VTEC (w dwóch wersjach - obejmujących lub nie zawory wylotowe) oraz osobną cewkę dla każdej świecy dla lepszej kontroli zapłonu przez komputer silnika. Podobnie jak B-seria, znane są nam z usportowionych wersji Civica (Type R, Si) od 7 generacji włącznie.