Skocz do zawartości

Forum SIP używa plików cookie w celu m.in. utrzymania sesji logowania. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookie w konfiguracji Twojej przeglądarki.   Akceptuję

Zdjęcie

Inteligentny System Ratunkowy (ISR)


  • Zamknięty temat Ten temat jest zablokowany
Brak odpowiedzi na ten temat

#1 Flipper

Flipper

    ..:: Admin ::..

  • Administrator
  • 2173 postów
  • Płeć:
  • Skąd: Kraków
  • Auto: Kiedyś SVX LSi, teraz Legacy rodzinne kombi :)

Napisany 24 marzec 2015 - 09:15

Co to jest ISR i do czego służy?
ISR to Inteligentny System Ratunkowy automatycznie powiadamiający Centrum Monitoringu Keratronik o zdarzeniu alarmowym wraz z podaniem lokalizacji pojazdu. Przesłany sygnał jest natychmiast weryfikowany i przekazywany do odpowiednich służb ratunkowych. ISR jest dodatkowo wyposażony w funkcję detekcji nieautoryzowanego przemieszczania pojazdu oraz możliwość lokalizacji pojazdu, pełniąc w ten sposób funkcję antykradzieżową.

Czy korzystając z usług ISR zachowuję swoją prywatność?
System ISR wysyła dane lokalizacyjne tylko w momencie wypadku, nieautoryzowanego przemieszczania lub na żądanie właściciela. Dodatkowo system wysyła dane kontrolne dwa razy na dobę, są to sygnały informujące o prawidłowej pracy systemu. Poza tymi sygnałami żadna inna aktywność użytkowników nie jest rejestrowana.

Czy z usługi ISR mogę korzystać za granicą?
Tak. Uruchomiliśmy roaming dla wszystkich pojazdów Subaru. Różnica między działaniem ISR za granicą a w Polsce jest taka, że za granicą nie są wzywane służby ratunkowe, tylko są powiadamiane osoby upoważnione. Kierowca może osobiście za pomocą konsolki połączyć się bezpośrednio z najbliższym operatorem alarmowego numeru 112, wciskając jednocześnie dwa przyciski od lewej strony (żółty i niebieski).

Czy za pomocą konsoli ISR mogę wezwać pomoc do wypadku na drodze, w którym nie uczestniczę?
Tak, do tego służy czerwony przycisk alarmowy ISR na konsoli systemu. Po jego naciśnięciu do Centrum Monitoringu przesyłana jest aktualna pozycja GPS pojazdu oraz nawiązywane jest połączenie głosowe z dyżurnym Operatorem Centrum Monitoringu

Ile prądu pobiera urządzenie ISR i w jakim stopniu wpływa to na akumulator?
Średni pobór prądu przez urządzenie zamontowane w pojeździe nie jest większy niż 50mA. Jeżeli akumulator i układ ładowania w samochodzie są sprawne, to system ISR nie wpływa na możliwość rozruchu pojazdu, nawet przez kilka tygodni postoju. W przypadku, gdy użytkownik nie zamierza korzystać z samochodu przez dłuższy czas, zalecamy użycie dostępnych na rynku urządzeń do ładowania akumulatora lub jego odłączenie.

Co sygnalizują diody na konsoli komunikacyjnej ISR?
Diody na konsoli sygnalizują stan pracy urządzenia: gotowość, połączenie głosowe lub tryb serwisowy. Szczegółowy opis znajduje się na stronie 7 instrukcji użytkownika.

Czy ktoś inny poza Centrum Monitoringu Keratronik może zadzwonić na urządzenie ISR zainstalowane w pojeździe?
Nie, konfiguracja urządzenia uniemożliwia osobom postronnym wykonanie połączenia głosowego do pojazdu.

W jakim celu trzeba zadzwonić do Centrum Monitoringu Keratronik przed wymianą opon?
Wykonanie połączenia do Centrum Monitoringu przed wymianą opon ma na celu uniknięcie wywołania fałszywego alarmu w chwili unoszenia pojazdu. W przypadku odebrania alarmu Centrum Monitoringu weryfikuje zdarzenie u właściciela pojazdu, a jeżeli nie ma kontaktu z właścicielem, na miejsce zdarzenia wzywana jest policja.

Ile czasu trwa gwarancja na ISR i gdzie mogę znaleźć szczegółową informację na ten temat?
Okres gwarancji na ISR trwa 3 lata od daty montażu systemu. Szczegółowych informacji udziela Biuro Obsługi Klienta KERATRONIK. INFOLINIA 801-880-800, e-mail bok@keratronik.pl.

Jak działa ochrona antykradzieżowa powiązana z system ISR i czy jest akceptowana przez firmy ubezpieczeniowe, jako dodatkowe zabezpieczenie, dzięki któremu można uzyskać zniżki ubezpieczeniowe?
System ISR wykrywa szereg sygnałów o nieautoryzowanym użyciu pojazdu. Odebrane sygnały są automatycznie przekazywane wraz z pozycją pojazdu do Centrum Monitoringu, które weryfikuje alarmy i przekazuje informacje o zdarzeniu do właściciela i policji. Nie spotkaliśmy się z przypadkiem, aby Towarzystwa Ubezpieczeniowe nie zaakceptowały systemu ISR, jako dodatkowego zabezpieczenia. Firmy ubezpieczeniowe honorują system ISR, jako dodatkowe zabezpieczenie, oparte o monitoring GPS.

W materiałach firmy Keratronik przeczytałem, że dzwonicie Państwo do odpowiednich jednostek służb, które wzywacie na miejsce wypadku. Skąd wiecie, które pogotowie danego dnia ma dyżur?
Dzwonimy do najbliższego zdarzeniu Centrum Ratownictwa Medycznego.

Posiadam motocykl, czy mogę w nim założyć ISR?
System ISR może być zamontowany również w motocyklach, skuterach oraz quadach. Do tego celu wymagane jest dedykowane urządzenie o nazwie ISR-M.

Czy mogę zrobić test sprawności urządzenia?
Tak, test sprawności urządzenia można wykonać łącząc się z Centrum Monitoringu za pomocą żółtego przycisku na konsoli lub telefonicznie pod numerem 22 380 15 22. Operator Centrum Monitoringu poinstruuje, jakie czynności należy wykonać, by zweryfikować poprawność działania systemu. Zalecamy wykonanie testu raz na 6 miesięcy. W przypadku podejrzenia lub stwierdzenia, iż ISR działania niepoprawnie należy natychmiast skontaktować się z Centrum Monitoringu celem przeprowadzenia testów. W przypadku potwierdzenia niesprawności ISR zostanie wysłane zlecenie do pracownika Serwisu.

Czy urządzenia ISR posiadają homologacje?
Tak, urządzenia ISR posiadają homologację Ministerstwa Infrastruktury.

Czy mogę mieć podgląd do historii tras? Jeśli tak, to gdzie mogę to zobaczyć?
Usługa pozycjonowania i podglądu historii tras może zostać aktywowana na zlecenie właściciela pojazdu. Opcja ta jest dostępna dla urządzeń ISR wyprodukowanych po 2013 roku. W przypadku starszego typu urządzeń konieczna jest ich wymiana. Szczegółowych informacji udzieli Państwu Biuro Obsługi Klienta KERATRONIK, INFOLINIA 801-880-800, e-mail: bok@keratronik.pl. Po aktywacji usługi otrzymujecie Państwo dostęp do aplikacji umożliwiającej podgląd samochodu na komputerach stacjonarnych a także na smartfony i tablety z systemem: Android, Windows Mobile, iOS.

Czy właściciel może uzyskać informacje o lokalizacji pojazdu?
Tak. Wystarczy zadzwonić do Centrum Monitoringu i po identyfikacji za pomocą wcześniej ustalonego hasła Operator aktywuje funkcję jednokrotnego pozycjonowania na żądanie i przekaże dane dotyczące lokalizacji.

Co powinien zrobić klient w przypadku stwierdzenia kradzieży pojazdu?
Natychmiast należy skontaktować się z Centrum Monitoringu. Operator powiadomi policję i określi aktualną pozycję skradzionego pojazdu. W przypadku, gdy pojazd się porusza, Operator śledzi drogę pojazdu i na bieżąco przekazuje dane policji.

Czy Operator Centrum Monitoringu powiadomi policję o kradzieży pojazdu, czy powinien to zrobić właściciel?
Operator Centrum Monitoringu powiadomi policję i dodatkowo będzie mógł informować o przemieszczaniu się pojazdu. W określonych sytuacjach policja może wymagać zgłoszenia kradzieży przez właściciela.

 


  • 0