Sidzey Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Witam. Jestem nowym posiadaczem imprezy gh 2008 boxer 2.0d. zauważyłem ze gdy odpalam samochód raz na jakiś czas silnik zwiększa lekko swoje obroty, ale jest to zauważalne. ma także dość spore drgania które czuć w aucie i widać po podniesieniu maski. Mam także drgania samochodu przy hamowaniu przy dużej prędkości ale najprawdopodobniej jest to przez słaba tarcze. Czy te silniki tak maja? I może ktoś z was orientuje się ile kosztuje sprawdzenie stanu technicznego w ASO? Z góry dziękuję i pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Piszesz, że gdy odpalasz samochód - czyli masz te objawy na zimno np. zaraz po porannym zapaleniu, czy jak silnik się rozgrzeje? Jeśli w tym drugim przypadku, to prawdopodobnie jest to procedura kalibracji wtryskiwaczy, która odbywa się automatycznie co pewien czas. Jeśli przerwiesz procedurę (wciśniesz gaz albo sprzęgło), to przy kolejnej okazji komputer spróbuje jeszcze raz i tak do skutku - czyli do zakończenia procedury. Tu jest film z kalibracją https://www.youtube.com/watch?v=QtPV6sCKEps Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidzey Opublikowano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Sporadycznie zdarzała się to na ciepłym silniku. A jak jest z tymi drganiami? Te silniki tak maja? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 23 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 W czasie kalibracji czuć większe wibracje niż przy normalnej pracy - charakterystyka wibracji zmienia się w czasie procesu kalibracji. Czy twoje objawy przypominają te z filmu? Kalibracja jest normalnym zjawiskiem w tym silniku i nie ma się czym przejmować - jeśli odbywa się raz na powiedzmy około 1000 km. Jeśli zdarza się dużo częściej to może oznaczać że masz brudne wtryskiwacze albo po prostu nie pozwalasz aby procedura dobiegła do końca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sidzey Opublikowano 23 Października 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Października 2016 Jest to bardzo podobne zjawisko. w takim razie ile czasu musze czekać? zawsze te 3 czy 4 minuty daje samochodowi na postoju ale powtarza się to przy każdym odpaleniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 24 Października 2016 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2016 Nigdy nie mierzyłem ale moim zdaniem pełna kalibracja nie trwa dłużej niż 2, góra 3 minuty potem silnik zaczyna normalnie (równo i bez wibracji) pracować. Jeśli procedura się powtarza przy kolejnym odpaleniu, to oznacza, że z jakiegoś powodu nie zakończyła się sukcesem. Sugeruję podjechać do ASO, sprawdzić korekty wtryskiwaczy. Jeśli odbiegają od normy trzeba je wyczyścić za pomocą chemii (ASO ma odpowiedni sprzęt i preparaty). Po czyszczeniu robi się jeszcze kalibrację z poziomu komputera diagnostycznego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się