tzd Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 Pytanie jest następujące: jak określa się parametry pracy amortyzatora, i czy ktoś wie, jakie ustawienia mają oryginalne amortyzatory STi np. do GC. Chcę poddać regeneracji oryginalne amortyzatory STi od GC8 type R (czerwone na grubej sztycy), tylko nie wiem jakie parametry powinny mieć te amortyzatory? Znalazłem w necie info, że w Japonii były regulowane STi (różowe) : 4 grade Adjustable 2460/860 - 2850/910. Tylko co oznaczają te liczby? i jakie ustawienia powinny być zastosowane np do jazdy torowej (Kielce, Poznań, lotniska)? Chętnie poczytam, jeśli ktoś zna się na zawieszeniach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 17, 2016 Share Posted September 17, 2016 (edited) Absolutnie nie znam się na amorkach do STi, ale robiłem kiedyś w terenowych. Jak chcesz coś więcej się dowiedzieć to znajdź serwis amorków Bilsteina w okolicy. Podjedź i pogadaj. To temat na bardzo długie zimowe wieczory. Jeśli dobrze pamiętam ostatnie amorki jakie sobie robiłem, właśnie Bilsteina, zajęły z pół roku i cztery razy były rozkładane zanim była takie jak chciałem .... Żeby amorki dało się tuningować to muszą być całkowicie rozbieralne z dziesiątkami elementów zastępczych (np płytki tłumiące). Sprawdź czy twoje do takich należą. Tak wyglądają rozłożone tłoczki z Bilsteina, i każda płytka coś robi PS. Te cyferki to mogą być siły tłumienia na kompresji i odbiciu ... ale tylko tak filozofuje. Edited September 17, 2016 by Paku Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted September 24, 2016 Author Share Posted September 24, 2016 planuję oddać amorki do regeneracji do warsztatu wyspecjalizowanego, podobno umieją przywrócić parametry fabryczne albo coś pozmieniać, nie mam żadnej wiedzy ani sposobności, żeby to zweryfikować, ryzyk fizyk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paku Posted September 24, 2016 Share Posted September 24, 2016 Poproś o zostawienie i pokazanie części które są "uszkodzone" i niech wytłumaczą na co i dlaczego chcą zamieniać. Powinni też zadać kilka pytań i charakterystykę zawieszania, chyba że mają zrobić "oryginał" - co by to nie znaczyło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now