Jump to content

Regulacja amortyzatorów (np. przy regeneracji)


tzd
 Share

Recommended Posts

Pytanie jest następujące: jak określa się parametry pracy amortyzatora, i czy ktoś wie, jakie ustawienia mają oryginalne amortyzatory STi np. do GC.

 

Chcę poddać regeneracji oryginalne amortyzatory STi od GC8 type R (czerwone na grubej sztycy), tylko nie wiem jakie parametry powinny mieć te amortyzatory?

 

Znalazłem w necie info, że w Japonii były regulowane STi (różowe) :

 

4 grade Adjustable 2460/860 - 2850/910.

 

Tylko co oznaczają te liczby? i jakie ustawienia powinny być zastosowane np do jazdy torowej (Kielce, Poznań, lotniska)?

 

Chętnie poczytam, jeśli ktoś zna się na zawieszeniach.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Absolutnie nie znam się na amorkach do STi, ale robiłem kiedyś w terenowych.

Jak chcesz coś więcej się dowiedzieć to znajdź serwis amorków Bilsteina w okolicy.

Podjedź i pogadaj. To temat na bardzo długie zimowe wieczory.

 

Jeśli dobrze pamiętam ostatnie amorki jakie sobie robiłem, właśnie Bilsteina, zajęły z pół roku i cztery razy były rozkładane zanim była takie jak chciałem ....

 

Żeby amorki dało się tuningować to muszą być całkowicie rozbieralne z dziesiątkami elementów zastępczych (np płytki tłumiące).

Sprawdź czy twoje do takich należą.

 

Tak wyglądają rozłożone tłoczki z Bilsteina, i każda płytka coś robi :)

 

bilstein-in-house-damper-service-412.jpg

 

 

PS.

Te cyferki to mogą być siły tłumienia na kompresji i odbiciu ... ale tylko tak filozofuje.

Edited by Paku
Link to comment
Share on other sites

planuję oddać amorki do regeneracji do warsztatu wyspecjalizowanego, podobno umieją przywrócić parametry fabryczne albo coś pozmieniać, nie mam żadnej wiedzy ani sposobności, żeby to zweryfikować, ryzyk fizyk :)

Link to comment
Share on other sites

Poproś o zostawienie i pokazanie części które są "uszkodzone" i niech wytłumaczą na co i dlaczego chcą zamieniać.

Powinni też zadać kilka pytań i charakterystykę zawieszania, chyba że mają zrobić "oryginał" - co by to nie znaczyło.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...