Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0
Sebastian.R

97V - co to oznacza?

3 posty w tym temacie

Na stronie sip, napisane jest że nowy wrx posiada opony 97v 215/45/R17.

Co oznacza to 97V? V- indeks prędkości a 97? Pozostałe oznaczenia są mi znane.

Pozdrawiam

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mozliwe maksymalne obciazenie opony (w kg).

 

ps. naturalnie 97 to wskaznik... a nie w/w kilogramy :lol:

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

hmmmm na opony.pl max jest 91V, opony.com.pl oraz opony.com tez przeszukałem.

Generalnie graniczy z cudem kupienie takiej opony (przynajmniej na pierwszy rzut oka).

 

Co ciekawe przy Sti jest napisane 87W 225/45/R17 90W. Czyli co? Na przód by były inne niż na tył?

 

[ Dodano: Nie Wrz 10, 2006 8:58 pm ]

Opony - oznaczenia

Skróty dotyczące opon osobowych i dostawczych:

(...) - homologacje do montażu fabrycznego

FR - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi

ML - opona ma zabezpieczenie przed uszkodzeniem krawędzi felgi

FP - ochraniacz felgi

cord - ochrona felgi na ściance bocznej opony

no lbl - brak kolorowego napisu na boku opony

OE - opony na pierwszym wyposażeniu

RF lub Reinf. - (reinforced) - opona o podwyższonym indeksie nośności, dodatkowo wzmacniana

R/F lub RFT - opony Run Flat (technologia "jazda bez powietrza"; opony pozwalające na kontynuowanie jazdy w przypadku nagłej utraty ciśnienia)

TL - opona bezdętkowa

XL - opona wzmacniana o podwyższonym indeksie nośności

WP- opona w przygotowaniu

rear - opona przeznaczona na tylną oś pojazzdu

G1- Czujnik kontroli cisnienia

RIGHT - Opona do montażu po prawej stronie samochodu

LEFT - Opona do montażu po lewej stronie samochodu

RA - Opona dostępna do wyczerpania stanów magazynowych

B - homologacja grupy Volkswagen

C1 - Homologacja Dodge Viper

K1 - homologacja Ferrari

MO - homologacja Mercedes

N, N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche

* lub M3 - homologacja grupy BMW

C - oznaczenie opon o wyższej nośności-typowo dostawczych

Skróty dotyczące tylko opon 4x4

BSW - czarny bok opony

ORWL - białe kontury liter na boku opony

RWL, RW - białe litery na boku opon terenowych

RB - czarne litery na boku opon terenowych

RB - osłona felgi

WP - opona w przygotowaniu

G1 - Czujnik kontroli cisnienia

B - homologacja grupy Volkswagen

C1 - homologacja Dodge Viper

MO - homologacja Mercedes

N0, N1, N2, N3 - homologacja Porsche

* lub M3- homologacja grupy BMW

Indeksy prędkości

Mając zamontowane opony z indeksem Q, nie należy przekraczać prędkości 160 km/h.

 

J - do 100 km/h

K - do 110 km/h

L - do 120 km/h

M - do 130 km/h

N - do 140 km/h

P - do 150 km/h

Q - do 160 km/h

R - do 170 km/h

S - do 180 km/h

T - do 190 km/h

H - do 210 km/h

V - do 240 km/h

W - do 270 km/h

Y - do 300 km/h

VR - powyżej 210 km/h

ZR - powyżej 240 km/h

Indeksy nośności

Jeśli nasz samochód ma dopuszczalną masę całkowitą (jest w dowodzie rejestracyjnym) 1900 kg, to każda z opon powinna mieć indeks nośności 82 (1900kg / 4 opony = 475 kg / na oponę).

 

62 - 265 kg / na oponę

63 - 272 kg / na oponę

64 - 280 kg / na oponę

65 - 290 kg / na oponę

66 - 300 kg / na oponę

67 - 307 kg / na oponę

68 - 315 kg / na oponę

69 - 325 kg / na oponę

70 - 335 kg / na oponę

71 - 345 kg / na oponę

72 - 355 kg / na oponę

73 - 365 kg / na oponę

74 - 375 kg / na oponę

75 - 387 kg / na oponę

76 - 400 kg / na oponę

77 - 412 kg / na oponę

78 - 425 kg / na oponę

79 - 437 kg / na oponę

80 - 450 kg / na oponę

81 - 462 kg / na oponę

82 - 475 kg / na oponę

83 - 487 kg / na oponę

84 - 500 kg / na oponę

85 - 515 kg / na oponę

86 - 530 kg / na oponę

87 - 545 kg / na oponę

88 - 560 kg / na oponę

89 - 580 kg / na oponę

90 - 600 kg / na oponę

91 - 615 kg / na oponę

92 - 630 kg / na oponę

93 - 650 kg / na oponę

94 - 670 kg / na oponę

95 - 690 kg / na oponę

96 - 710 kg / na oponę

97 - 730 kg / na oponę

98 - 750 kg / na oponę

99 - 775 kg / na oponę

100 - 800 kg / na oponę

101 - 825 kg / na oponę

102 - 850 kg / na oponę

103 - 875 kg / na oponę

104 - 900 kg / na oponę

105 - 925 kg / na oponę

106 - 950 kg / na oponę

107 - 975 kg / na oponę

108 - 1000 kg / na oponę

109 - 1030 kg / na oponę

110 - 1060 kg / na oponę

111 - 1090 kg / na oponę

112 - 1120 kg / na oponę

113 - 1150 kg / na oponę

114 - 1180 kg / na oponę

115 - 1215 kg / na oponę

116 - 1250 kg / na oponę

117 - 1285 kg / na oponę

118 - 1320 kg / na oponę

119 - 1360 kg / na oponę

120 - 1400 kg / na oponę

121 - 1450 kg / na oponę

122 - 1500 kg / na oponę

123 - 1550 kg / na oponę

124 - 1600 kg / na oponę

125 - 1650 kg / na oponę

126 - 1700 kg / na oponę

Dla indeksów prędkości VR, ZR, V, W, Y:

Dla opon kategorii VR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 210km/h.

Dla opon kategorii ZR maksymalne obciążenie podawane jest dla prędkości 240km/h.

Dla opon z indeksem V należy zmniejszyć obciążenie o 3% co 10km/h w zakresie od 210 do 240km/h.

Dla opon z indeksem W należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 240 do 270km/h.

Dla opon z indeksem Y należy zmniejszyć obciążenie o 5% co 10km/h w zakresie od 270 do 300km/h.

 

 

I wszystko jasne, tylko nadal dziwna sprawa jest z tym STI - 2 rozna pary opon by zakladali? No i po co do wrxa opona na 730kg?

0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zaloguj się, aby obserwować  
Obserwujący 0

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.