Bright Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Muszę odkręcić koło pasowe i ze wszystkich sposobów najbardziej przemawia do mnie zblokowanie go kluczem-samoróbką. Czy ktoś może ma na wierzchu takie koło, lub już zrobiony taki klucz i wie jaki wymiar i rozstaw mają te cztery otwory w kole? Zawsze to jednak dokładniejsze dane, niż mierzone na założonym kole, do którego dostęp nawet po odkręceniu wiatraków jest średni. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Mowisz o śrubie trzymajacej kolo na wale? Link to comment Share on other sites More sharing options...
EL-Marcin Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Nie - tam są 4 otwory rozmieszczone co 90*, by włożyć blokadę i odkręcić śrubę centralną. Będę sobie dorabiał taką blokadę. Jutro - za dnia - zmierzę dokładnie co i jak i napiszę tu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted August 1, 2013 Author Share Posted August 1, 2013 Nie - tam są 4 otwory rozmieszczone co 90*, by włożyć blokadę i odkręcić śrubę centralną. Będę sobie dorabiał taką blokadę. Jutro - za dnia - zmierzę dokładnie co i jak i napiszę tu. Byłbym bardzo wdzięczny . Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 Nie - tam są 4 otwory rozmieszczone co 90*, by włożyć blokadę i odkręcić śrubę centralną. Będę sobie dorabiał taką blokadę. Jutro - za dnia - zmierzę dokładnie co i jak i napiszę tu. Do odkrecenia jest sruba a nie kolo pasowe. Dlaczego wiec mowisz "Nie". Do odkrecenia tej sruby nie trzeba niczego specajnego. Aby ja przykrecic to i owszem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted August 1, 2013 Author Share Posted August 1, 2013 (edited) Nie - tam są 4 otwory rozmieszczone co 90*, by włożyć blokadę i odkręcić śrubę centralną. Będę sobie dorabiał taką blokadę. Jutro - za dnia - zmierzę dokładnie co i jak i napiszę tu. Do odkrecenia jest sruba a nie kolo pasowe. Dlaczego wiec mowisz "Nie". Do odkrecenia tej sruby nie trzeba niczego specajnego. Aby ja przykrecic to i owszem. Do odkręcenia niestety też. Teoretycznie można zatrzymać w miejscu koło poprzez wrzucenie 5 biegu i naciśnięcie hamulca, albo zablokowanie klucza na centralnej śrubie i zakręcenie rozrusznikiem, ale jakoś najbardziej przemawia do mnie właśnie zmajstrowanie takiego klucza. Edited August 1, 2013 by Bright Link to comment Share on other sites More sharing options...
TyrTyr Posted August 1, 2013 Share Posted August 1, 2013 (edited) Ja od zawsze i we wszystkich pojazdach odkrecam metoda rozrusznika. Uwazam wiec ze do odkrecania nie trzeba niczego specjalnego. Jest tylko kwestia osobistych preferencji. Natomiast do przykrecenia w wypadku automatycznej skrzyni, to inna historia. Oczywiscie pomijam metode blokowania kola zamachowego duzym srubokretem. Ja nie wiem czy masz kolo z wiekszymi czy mniejszymi otworami, wiec podaje info o obu opcjach. Edited August 1, 2013 by TyrTyr 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bright Posted August 1, 2013 Author Share Posted August 1, 2013 @@TyrTyr, Wielkie dzięki, strzałka poszła . Link to comment Share on other sites More sharing options...
EL-Marcin Posted August 2, 2013 Share Posted August 2, 2013 (edited) U mnie, w aucie jak w podpisie, 4 otwory mają 12mm średnicy, ich głębokość to 25mm, a średnica koła, na którym są osie otworów to 64,5 mm tak jak na zdjęciu http://img821.images...1/9492/eti5.jpg Edited August 2, 2013 by EL-Marcin 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now