aki001 Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 ... i nie chce zgasnąć. Podczas wymiany pękniętego węża od chłodnicy oleju, odpaliłem samochód żeby zobaczyć czy nie cieknie z zaślepionych po chłodnicy węży. Dosłownie na minutę, nie dłużej. W wiadrze było z pół litra (na oko) spuszczonego oleju, ale nie wiem ile wyciekło podczas ostatniej drogi. Nie przypominam sobie wtedy, żeby kontrolka się świeciła podczas tego odpalenia, ale w sumie było to tak szybko, że nawet mogłem nie zwrócić uwagi. Później po poskładaniu osłon, dopiero dolałem litra - wyszło 3/4 na bagnecie. Po odpaleniu samochodu: I nie chce sobie pójść. Dolałem jeszcze pół litra - dla świętego spokoju. Stan jest - jak zwykle - na maxa (lub nawet ciut ponad). Co teraz? Brak błędów na ECU, nie udało mi się też znaleźć źródła sygnału w romraiderze, który by odpowiadał za czujnik ciśnienia oleju. Co jest grane? Ciśnienie mierzone na kanapce olejowej - 7 barów (jak ufać depo racing) na zimnym... spadło do 6 po rozgrzaniu (nie spada do 2). Auto jeździło normalnie, ale nie cisnąłem - przejechałem tak 10km pod dom. Teraz nie wiem czy jechać, czy iść do wypożyczalni i wziąć nissana tidę na weekend Macie pomysł? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leon Posted March 22, 2013 Share Posted March 22, 2013 Kabelek, czujnik. Omomierz w ręce i sprawdzić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted March 22, 2013 Author Share Posted March 22, 2013 Ja to chyba mam mega pecha do totalnych zbiegów okoliczności... dziś jeździłem yarisem... z duszą na ramieniu, żeby mnie jakiś hummer czy inna sequoia nie rozdeptała. Jutro auto wraca do warsztatu, będziemy mierzyć... Z tego, co udało mi się ustalić, kontrolka oleju nie ma pośrednika w postaci ECU - sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wskaźniki - komputer nawet nie jest "świadomy" tego sygnału. Czy może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackdogwwl Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Hmm.... Nie wiem jak w tym modelu... ale w wiekszosci smog jest slaby i lubi pekac wiec moze to ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 Hmm.... Nie wiem jak w tym modelu... ale w wiekszosci smog jest slaby i lubi pekac wiec moze to ? czy z pękniętym smokiem nadal pokazywałby 7 barów na zimnym silniku - mierzone na podstawce filtra oleju? Link to comment Share on other sites More sharing options...
blackdogwwl Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Hmm.... Nie wiem jak w tym modelu... ale w wiekszosci smog jest slaby i lubi pekac wiec moze to ? czy z pękniętym smokiem nadal pokazywałby 7 barów na zimnym silniku - mierzone na podstawce filtra oleju? Tego nie wiem bo nie mialem tego z wlasnego doswiadczenia :-\ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ziarus007 Posted March 23, 2013 Share Posted March 23, 2013 Jak pokazuje ci ciśnienie zegar zewnętrzny to pewnie jest tam gdzie masz wkręcony czujnik od zegara , ja bym sprawdził jeszcze filtr oleju bo tam w nim jest zawór i jak się zablokuje to możesz mieć ciśnienie w podstawie filtra ale dalej na magistrali go nie będzie a czujnik od lampki kontrolnej masz u góry w bloku pod wspomaganiem Link to comment Share on other sites More sharing options...
aki001 Posted March 23, 2013 Author Share Posted March 23, 2013 ...wystraszony. Dzieki! Zamawiam lawetę (za dwa tygodnie jak wrócę do domu) i wozimy się do serwisu na pomiar ciśnienia na magistrali. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now