Jump to content

MY08+ zapaliła się kontrolka oleju i...


aki001
 Share

Recommended Posts

... i nie chce zgasnąć.

 

Podczas wymiany pękniętego węża od chłodnicy oleju, odpaliłem samochód żeby zobaczyć czy nie cieknie z zaślepionych po chłodnicy węży. Dosłownie na minutę, nie dłużej. W wiadrze było z pół litra (na oko) spuszczonego oleju, ale nie wiem ile wyciekło podczas ostatniej drogi. Nie przypominam sobie wtedy, żeby kontrolka się świeciła podczas tego odpalenia, ale w sumie było to tak szybko, że nawet mogłem nie zwrócić uwagi. Później po poskładaniu osłon, dopiero dolałem litra - wyszło 3/4 na bagnecie. Po odpaleniu samochodu:

 

Low_Oil_Lamp_Red.jpg

 

I nie chce sobie pójść. Dolałem jeszcze pół litra - dla świętego spokoju. Stan jest - jak zwykle - na maxa (lub nawet ciut ponad). Co teraz?

 

Brak błędów na ECU, nie udało mi się też znaleźć źródła sygnału w romraiderze, który by odpowiadał za czujnik ciśnienia oleju. Co jest grane?

 

Ciśnienie mierzone na kanapce olejowej - 7 barów (jak ufać depo racing) na zimnym... spadło do 6 po rozgrzaniu (nie spada do 2). Auto jeździło normalnie, ale nie cisnąłem - przejechałem tak 10km pod dom. Teraz nie wiem czy jechać, czy iść do wypożyczalni i wziąć nissana tidę na weekend :( Macie pomysł?

Link to comment
Share on other sites

Ja to chyba mam mega pecha do totalnych zbiegów okoliczności... dziś jeździłem yarisem... z duszą na ramieniu, żeby mnie jakiś hummer czy inna sequoia nie rozdeptała. Jutro auto wraca do warsztatu, będziemy mierzyć... :(

 

Z tego, co udało mi się ustalić, kontrolka oleju nie ma pośrednika w postaci ECU - sygnał z czujnika idzie bezpośrednio na wskaźniki - komputer nawet nie jest "świadomy" tego sygnału. Czy może ktoś potwierdzić/zaprzeczyć?

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... Nie wiem jak w tym modelu... ale w wiekszosci smog jest slaby i lubi pekac wiec moze to ?

 

 

czy z pękniętym smokiem nadal pokazywałby 7 barów na zimnym silniku - mierzone na podstawce filtra oleju?

Link to comment
Share on other sites

Hmm.... Nie wiem jak w tym modelu... ale w wiekszosci smog jest slaby i lubi pekac wiec moze to ?

 

 

czy z pękniętym smokiem nadal pokazywałby 7 barów na zimnym silniku - mierzone na podstawce filtra oleju?

 

Tego nie wiem bo nie mialem tego z wlasnego doswiadczenia :-\

Link to comment
Share on other sites

Jak pokazuje ci ciśnienie zegar zewnętrzny to pewnie jest tam gdzie masz wkręcony czujnik od zegara , ja bym sprawdził jeszcze filtr oleju bo tam w nim jest zawór i jak się zablokuje to możesz mieć ciśnienie w podstawie filtra ale dalej na magistrali go nie będzie a czujnik od lampki kontrolnej masz u góry w bloku pod wspomaganiem :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...