projekctx Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 Witam, Próbowałem przeszukiwać podobne wątki na forum, ale nie znalazłem adekwatnego przykładu i potrzebuję porady. Parę dni temu wymieniłem olej w skrzyni. Przed wymianą miałem wlany w ASO olej 75W90, chyba castrol. Teraz wymieniałem olej u zaprzyjaźnionego mechanika, który zajrzał w dokumentację mojego samochodu, wg. której powinien być olej 80W90 i taki też wlał. Efekt jest taki że już przy minus kilku stopniach, zanim olej się nie rozgrzeje, mam straszne problemy z wrzucaniem biegów. Przed wymianą, nawet zeszłej zimy gdy temperatury spadały nawet do minus dwudziestu, nie zauważałem jakiejkolwiek różnicy w wachlowaniu biegami, w ogóle nie było tematu, a teraz jest to na prawdę uciążliwe. Moje pytanie brzmi, czy różnica może wynikać tylko ze zmiany lepkości oleju, czy raczej kolega wlał mi olej kiepskiej jakości (o co raczej go nie podejrzewam) i czy jeśli postanowię się przemęczyć z tym olejem do powiedzmy jesieni (zima ma się raczej ku końcowi) nie będzie to miało negatywnego wpływu na skrzynię. Pozdrawiam, Piotr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 17 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 @@projekctx, zmień na 75w90. Jaki? http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/12602-jaki-olej-w-dyfer-i-skrzynie/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
projekctx Opublikowano 17 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2013 ...właśnie ten wątek studiowałem ale jeszcze mniej po nim wiem... :-/ Ale dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
projekctx Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2013 Jako podsumowanie wątku, zmieniłem z powrotem na 75W90 i jest znowu OK. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi