Skocz do zawartości

Nie lubi wody ? czyli problemy z elektryką


Bergen

Rekomendowane odpowiedzi

Tak sobie myślę, że chyba moje auto nie lubi wody.

 

Przez cały pobyt w górach wszystko było w najlepszym porządku. Dopiero przedwczoraj, wracając do Trójmiasta (12 godzin jazdy), po jakimś czasie, podczas deszczu, nagle zaczął bzyczeć (dosłownie!) przekaźnik kierunkowskazów. Działał prawidłowo, ale bzyczał. Bardzo upierdliwie. Po jakimś, raczej długim, czasie przestał. Potem znów zaczął, żeby znów po dłuższym czasie przestać. Po zmroku okazało się też, że przestało działać podświetlenie konsoli i zegarów. Dopiero wyjęcie i włożenie wtyczki z "con light unit" (czy jakoś tak), spowodowało ponowne zaświecenie się konsoli.

 

Potem wszystko było w porządku, aż do dziś. W myjni (ręcznej), już po myciu, wchodzę do samochodu, przekręcam stacyjkę i... przekaźnik bzyczy, podświetlenie nie świeci a centralny zamek nie działa. Po wykonaniu wyżej opisanej czynności z wtyczką z "...unit" konsola zapalała się, ale świeciła tylko do momentu przekręcenia kluczyka, uruchomienia samochodu lub... włączenia radia.

 

Podczas drogi do domu (z ciemnymi zegarami i BZYCZĄCYM W NIEBOGŁOSY przekaźnikiem) zapaliła mi się dwa razy lamka "check engine", a kilkakrotnie, poczas zapalania silnika na postoju, lamka "power" mrugała, do momentu dodania gazu.

 

Jak myślicie, czy ww. "efekty" mogą mieć związek z zamoczeniem się czegokolwiek z "elektryki", a jeżeli tak, to czego ?

 

A może winny jest stary, słaby akumulator ?

 

Gdzie doświadczony kierowca Subaru szukałby przyczyny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tylu latach to moze byc czas na nowy przekaznik. Z wtyczkami tez jest tak ze sniedzieja i traca kontakt. Idz do jakiegos sklepu elektronicznego i kup sprej do czyszczenia i konserwacji zlaczy elektrycznych.

CEL mozna prawdopodobnie zdiagnozowac, ale o tym moze napisza wlascicele starszych Subaru, mozliwe ze bedzie sie dalo odczytac blad z komputera. Prawdopodobnie moze to byc sonda O2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po tylu latach to moze byc czas na nowy przekaznik.

 

Czy jest jakiś tańszy zamiennik oryginalnego przekaźnika ? Ten kosztuje 175 zł, a po co przepłacać, skoro nie widać różnicy :wink:

 

CEL mozna prawdopodobnie zdiagnozowac, ale o tym moze napisza wlascicele starszych Subaru, mozliwe ze bedzie sie dalo odczytac blad z komputera. Prawdopodobnie moze to byc sonda O2.

 

Była o tym mowa już wcześniej na forum. Chodzi o liczenie mrugnięć lampki po zwarciu pewnych przewodów. Jednak nie wykluczam, że za całe zamieszanie (CEL, POWER, konsola...) odpowiedzialny jest wspólny element, np. spadek napięcia w jednej z wiązek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...