Surfordie Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 W specyfikacji do mojego OBK stoi, ze powinny być 55, założyłem 50-tki, czy ktos ma jakieś doswiadczenia? Mogę się spodziewać jakichś negatywnych efektów? Generalnie różnica jest niewielka, około 1 cm, zakładam, że przy niższych oponach będzie mniej bujać na zakrętach, ale czy ktoś z większą wiedza w temacie mógłby mi wyjaśnić, czy jest OK czy tez popełniłem błąd? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafcio78 Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 A czy w tytule wątku nie ma przypadkowo błędu w rozmiarze opon - 255/55 R 17? Bo jeśli jest błąd i powinno być 225/55 R 17 to nie powinieneś odczuwać żadnych negatywnych konsekwencji z powodu przejścia na niższy profil opony. Jedynie prędkościomierz może trochę zawyżać, ale co do skali tego zjawiska, to najlepiej zrób porównanie licznika z GPSem i będziesz miał jasność. Możesz też mieć odczucie, że jest trochę bardziej twardo, ale to zależy nie tylko od profilu ale i od samej opony (i oczywiście ciśnienia). Teoretycznie może nieznacznie wzrosnąć dynamika - mniejsze koło, mniejsza masa, szybciej można je "zakręcić". Nie wiem tylko, czy homologacja dopuszcza taki rozmiar opon do Twojego auta, to musisz sam sprawdzić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 30 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Na pewno nie masz 255, tylko 225/55, i jak przejdziesz na 225/50, będzie twardziej, licznik będzie lekko oszukiwał, a do tego wizualnie auto będzie wyglądało trochę niepoważnie , ale to moja subiektywna opinia Bujać Cię i tek będzie, bo ten typ tak po prostu ma... sama trochę niższa opona może i trochę pomoże, ale niewiele... bujanie tkwi w konstrukcji zawieszenia, opona to rzecz drugorzędna w OBK... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Surfordie Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 tak, moja pomyłka, oczywiście chodzi o 225 te 50-tki dostałem za bardzo okazyjną cenę, fajne opony Bridgestone Dualer Sport, dziś założyłem i jeździ się bardzo przyjemnie, ale tak jak piszesz, mam subiektywne odczucie że auto nie wygląda zupelnie OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 31 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2012 tak, moja pomyłka, oczywiście chodzi o 225 te 50-tki dostałem za bardzo okazyjną cenę, fajne opony Bridgestone Dualer Sport, dziś założyłem i jeździ się bardzo przyjemnie, ale tak jak piszesz, mam subiektywne odczucie że auto nie wygląda zupelnie OK Tak, to widać szczególnie w OBK, który jest o 4,5cm wyższy od Legacy, z tego powodu ta różnica w profilu opony jest bardziej widoczna. Oczywiście prowadzenie auta na zakrętach trochę się poprawi, ale cudów nie oczekuj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się