Jump to content

225/50/R17 zamiast 255/55/R17


Surfordie
 Share

Recommended Posts

W specyfikacji do mojego OBK stoi, ze powinny być 55, założyłem 50-tki, czy ktos ma jakieś doswiadczenia? Mogę się spodziewać jakichś negatywnych efektów? Generalnie różnica jest niewielka, około 1 cm, zakładam, że przy niższych oponach będzie mniej bujać na zakrętach, ale czy ktoś z większą wiedza w temacie mógłby mi wyjaśnić, czy jest OK czy tez popełniłem błąd?

Link to comment
Share on other sites

A czy w tytule wątku nie ma przypadkowo błędu w rozmiarze opon - 255/55 R 17?

Bo jeśli jest błąd i powinno być 225/55 R 17 to nie powinieneś odczuwać żadnych negatywnych konsekwencji z powodu przejścia na niższy profil opony. Jedynie prędkościomierz może trochę zawyżać, ale co do skali tego zjawiska, to najlepiej zrób porównanie licznika z GPSem i będziesz miał jasność. Możesz też mieć odczucie, że jest trochę bardziej twardo, ale to zależy nie tylko od profilu ale i od samej opony (i oczywiście ciśnienia). Teoretycznie może nieznacznie wzrosnąć dynamika - mniejsze koło, mniejsza masa, szybciej można je "zakręcić".

Nie wiem tylko, czy homologacja dopuszcza taki rozmiar opon do Twojego auta, to musisz sam sprawdzić.

Link to comment
Share on other sites

Na pewno nie masz 255, tylko 225/55, i jak przejdziesz na 225/50, będzie twardziej, licznik będzie lekko oszukiwał, a do tego wizualnie auto będzie wyglądało trochę niepoważnie :) , ale to moja subiektywna opinia :lol:

Bujać Cię i tek będzie, bo ten typ tak po prostu ma... :lol: sama trochę niższa opona może i trochę pomoże, ale niewiele...

bujanie tkwi w konstrukcji zawieszenia, opona to rzecz drugorzędna w OBK... :lol:

Link to comment
Share on other sites

tak, moja pomyłka, oczywiście chodzi o 225 :) te 50-tki dostałem za bardzo okazyjną cenę, fajne opony Bridgestone Dualer Sport, dziś założyłem i jeździ się bardzo przyjemnie, ale tak jak piszesz, mam subiektywne odczucie że auto nie wygląda zupelnie OK :)

Link to comment
Share on other sites

tak, moja pomyłka, oczywiście chodzi o 225 :) te 50-tki dostałem za bardzo okazyjną cenę, fajne opony Bridgestone Dualer Sport, dziś założyłem i jeździ się bardzo przyjemnie, ale tak jak piszesz, mam subiektywne odczucie że auto nie wygląda zupelnie OK :)

 

Tak, to widać szczególnie w OBK, który jest o 4,5cm wyższy od Legacy, z tego powodu ta różnica w profilu opony jest bardziej widoczna.

Oczywiście prowadzenie auta na zakrętach trochę się poprawi, ale cudów nie oczekuj... :D

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...