Skocz do zawartości

Potrzebna Hardkorowa POMOC :) przewody, turbo, doładowanie


MihauSTI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Problem z doładowaniem w Imprezie STI Ver2 96' wydaje mi się że problem dotyczy przeładowania, mianowicie

odcina paliwo przy wdepnięciu gazu w glebe, dzieje sie tak pow 3k obrotów, wyczytałem z innych wątków że prawdopodobnie jest to właśnie przeładowanie, następna rzecz to kontrolka "check engine" po podpięciu 2 kostek pod fajerą wyrzuciło mi następujące błędy:

4.1 (długi.krótki)

2.1

1.1

błąd 4.1 wyczytałem że jest coś chyba z ciśnieniem Turbiny i teraz:

poprzeglądałem wszystkie przewody i coś mi sie nie zgadza, pamietam że w moim poprzednim STI V4 przewody z hmm... chyba to jest przepływka albo coś takiego (zdj.1) gdzieś były poprowadzone, tutaj natomiast wszystkie trzy są po zaślepiane :shock:

następnie przewód z turbiny (zdj.2) (zdj.3)leci do jakiegoś gównianego turbo boost controlera następnie z niego wychodzi i leci na "gruche" (Actuator) (zdj.4) z tego gównianego TBC jak widac jest miejsce na jeszcze jeden przewód którego niema.

i teraz mam pytania:

1. co to dokładnie jest za błąd 4.1 jest w nim zapisane coś konkretnego czy ogólnie że coś nie tak z ciśnieniem turbo

2. czy te połączenia są prawidłowe? czy ta "przepływka" (tak ją nazwe bo niewiem co to jest) powinna być zaślepiona z każdej strony? pamietam że w poprzednim STI to właśnie z góry tej "przepływki" szedł przewód na "gruche" więc chyba coś jest nie tak...

3.jeśli coś jest faktycznie nie tak czy mógł by mnie ktoś poprowadzić "za ręke" (bez skojarzeń :mrgreen: ) i pomógł podpiąć to jak należy?? może to jest powodem błędu 4.1??

z góry dziękuje za pomoc oczywiście pomuki będą rozdane :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz założony MBC i stąd pewnie problemy z przełądowaniem. Kup przewód podciśnienia i zamontuj tak jak było fabrycznie.

Na ostatnim foto solenoid z tym kawałkiem przewodu... ten zaślepiony koniec musi być podłączony do części zimnej turbiny na wyjściu . Ten sam solenoid ma jeszcze dwa wyjścia niżej. pierwsze to równoległe do tego wyżej połącz z tym mieszkiem przy turbinie, a ostatnie to skierowane do dołu, podłączasz w układ dolotowy na odcinku miedzy przepływką a turbo.. zapewne jest seryjne wejście. po tej operacji prawdopodobnie auto zacznie pracować normalnie i bez scen.

pomocny będzie ten zaworek z 2 i 3 foto... jego przewody doprowadzą cie w odpowiednie miejsca gdzie trzeba się wpinać.

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HubiSubi, dzięki wielkie tak właśnie obczaiłem to tak jak mówisz i tak zrobie tylko problemem jest brak wejsćia w obudowie między przepływką a turbo tzn ono było ale ktoś urwał nasadke na przewód podciśnienia i zaślepił dziure zgrzewając ją, tak więc bedą musiał kupić obudowe ewentualnie cos pokombinować żeby nasadzić tam ten przewód i chyba powinno być dobrze :)

potem rozumiem że reset check engine to odpięcie akumulatora na 20 min?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...