Jump to content
Sign in to follow this  
Dyrekcja

Samochód 1-osobowy, wrażenia z jazdy.

Recommended Posts

Zasadniczo auta takie raczej rzadko pojawiają się na ulicach. Nawet motocykle zazwyczaj mają dwa miejsca. Nic więc dziwnego, że „testowanie” tytułowego auta miało miejsce na torze wyścigowym.

Konkretnie chodzi o auto Formuły Renault.

A o to i wrażenia z jazdy.

 

Wnętrze.

Ten, kto planuje podróż z bagażem, nie będzie zachwycony. Brak nie tylko bagażnika, ale nawet jakiegokolwiek schowka. Ze względu na konieczność podróżowania w sportowym kombinezonie możliwości transportu bagażu ograniczają się do jednaj małej kieszonki – zbyt małej aby wszedł do niej portfel; trzeba się ograniczyć do dowodu osobistego i karty kredytowej.

Należy dodać, że samo wsiadanie do auta to dość żmudna procedura:

1. stań koło samochodu;

2. lewą nogę przełóż nad burtą ( brak drzwi ) i stań na fotelu ( jeżeli nazwa „fotel” ma cokolwiek wspólnego z zamontowanym na podłodze „czymś” )

3. dołącz prawa nogę

4. oprzyj się rękami na burtach i powoli włóż wyprostowane nogi do znajdującego się przed tobą tunelu

5. spróbuj znaleźć wszystkie pasy

6. spróbuj jeszcze raz

7. wezwij pomoc

8. unieś się lekko, aby pomocnik wydobył spod Twej odwrotnej strony zagubiony pas

9. usiądź ponownie

10. daj się zapiąć

11. relatywnie szybko ( zanim całkiem stracisz oddech i możliwość mówienia ) poproś o lekkie poluzowanie pasów

12. postaraj się na wyczucie odnaleźć pedały gazu, hamulca i sprzęgła

Po właściwym zidentyfikowaniu w/w pedałów możesz już rozpocząć procedurę startową.

Ni trzeba wspominać, że oprócz drzwi brakuje także dachu, szybkościomierza, nawigacji, klimatyzacji itd. itd. I-Poda też nie można podłączyć.

 

Silnik, skrzynia biegów.

Zastosowano wolnossący silnik o pojemności 2.0l i mocy ok. 200 KM. Skrzynia biegów jest sekwencyjna o pięciu przełożeniach. Dźwignia zmiany biegów jest ergonomicznie ulokowana w pobliżu kierownicy, na prawej burcie auta ( od wewnątrz ). Zmiana biegów bardzo szybka. Ruchem do przodu redukujemy biegi, ruchem do tyłu zmieniam na wyższy. Uwzględniając efektywność hamulców … rozwiązanie bardzo rozsądne.

Dynamika samochodu nie jest subiektywnie szokująca. Być może fakt, iż siedzimy jakieś 3 – 5 cm nad nawierzchnią a samochód nie ma żadnych tendencji do „unoszenia dziobu” przy przyspieszaniu czy też „nurkowania” przy hamowaniu daje taki efekt. Masa auto ( niecałe 500 kg ) wpływa jednak dość korzystnie na obiektywne wartości. Auto przyspiesza podobno w ok. 3,8 s ( do 160 km/godz ). Silnik jest bardzo głośny, choć konieczność podróżowania w kasku nieco ogranicza hałas.

 

Komfort jazdy.

Przepraszam, co takiego ???

 

Zawieszenie, dynamika podróży.

Zawieszenie jest klasyczne, na podwójnych wahaczach poprzecznych z przodu i z tyłu.

Ze względu na niewielki prześwit ( jakieś 2 cm ) zaleca się unikanie gorszych nawierzchni.

Auto nie posiada żadnych systemów wspomagających kierowcę ( czyli brak ABS, TCS, wspomagania układu kierowniczego czy hamulcowego ). Układ kierowniczy raczej bezpośredni ( maks od 90 stopni w lewo do 90 stopni w prawo ). Relatywnie łatwy do opanowania w poślizgu ( „popometr” natychmiast informuję nas o wszelkich ruchach auta ), choć na ogół do takowego nie dochodzi, gdyż możliwości trakcyjne slicków sa zdecydowanie powyżej normalnie doświadczanych wartości.

 

Inne spostrzeżenia.

Jeżeli nie jesteśmy głodni, zaleca się podróżowanie z opuszczonym wizjerem kasku ( dotyczy także wszystkich kierowców mających wstręt do konsumpcji owadów ).

 

 

Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...