Skocz do zawartości

Rozrzad


adas127

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

mam rozbitego przodem GT-ka, mechanik powiedzial ze kolka od rozrzadu sa plastkowe i jedno sie rozpadlo a drugie jest pekniete. kolka beda dopiero w nastepnym tygodniu wiec i diagnoza czy rozrzad ok tez. a mnie do nastepnego tygodnia szlak trafi.....

 

z doswiadczenia jakie sa szanse ze cos bedzie nie tak?

 

Pozdr

 

Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zależy czy motor był na obrotach w momencie zderzenia, czy był np. zadławiony hamulcem i dostał ,,na stojąco", wtedy mógł przeżyć, spotkałem taki przypadek, ale raczej nie spodziewaj się cudów, powyższe 99% raczej obowiązuje... :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja sie mieszcze w tym jednym procencie, bo kupilem silnik z auta powypadkowego w którym strzelil rozrzad i po zalozeniu calych kólek i paska silnik juz ladne pare km zrobil i nic mu nie jest.

 

zeby zdiagnozowac czy zawory nie sa pogiete wcale nie musisz miec zalozonego rozrzadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to ja sie mieszcze w tym jednym procencie, bo kupilem silnik z auta powypadkowego w którym strzelil rozrzad i po zalozeniu calych kólek i paska silnik juz ladne pare km zrobil i nic mu nie jest.

 

zeby zdiagnozowac czy zawory nie sa pogiete wcale nie musisz miec zalozonego rozrzadu.

 

możliwe. przejedź jeszcze kilka tysięcy, jak Ci się nie urwie żaden zawór, możesz o sobie mówić: szczęśliwiec... :smile: delikatny strzał tłoka w zawory, gnący je w minimalnym stopniu, a kompersja plus odrobinę luzu w prowadnicy trzonka zaworowego powoduje domykanie się zaworu w gnieździe, ale jest ryzyko, że zawór sie urwie, zanim się doklepie...jak napisałem wyżej, istnieje możliwość, że rozrząd ocalał, ale z natury konstrukcji jest kolizyjny i tyle. sprawdzić szczelność cylindrów można pompując sprężone powietrze przez otwory na świece, ale wymaga to odrobiny wyposażenia i doświadczenia :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

można sprawdzić luzy zaworowe, można wlewać do kanałów ssących i wydechowych np naftę, można podpiąć do kanałów przyzad podciśnieniowy, można jak napisał emotorsport, pompować powietrze przez otwór świecy (te 2 ostatnie sposoby wymagają odpowiedniego sprzętu), wiec bez rozbierania polowy silnika da się określić jak poważne są uszkodzenia.

Mechanik zapewne złoży rozrząd, sprawdzi kompresje i powie czy jest ok czy nie ale to tez nie do końca może pokazać prawdę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...