Jump to content

Rozrzad


adas127

Recommended Posts

witam

 

mam rozbitego przodem GT-ka, mechanik powiedzial ze kolka od rozrzadu sa plastkowe i jedno sie rozpadlo a drugie jest pekniete. kolka beda dopiero w nastepnym tygodniu wiec i diagnoza czy rozrzad ok tez. a mnie do nastepnego tygodnia szlak trafi.....

 

z doswiadczenia jakie sa szanse ze cos bedzie nie tak?

 

Pozdr

 

Adam

Link to comment
Share on other sites

zależy czy motor był na obrotach w momencie zderzenia, czy był np. zadławiony hamulcem i dostał ,,na stojąco", wtedy mógł przeżyć, spotkałem taki przypadek, ale raczej nie spodziewaj się cudów, powyższe 99% raczej obowiązuje... :sad:

Link to comment
Share on other sites

no to ja sie mieszcze w tym jednym procencie, bo kupilem silnik z auta powypadkowego w którym strzelil rozrzad i po zalozeniu calych kólek i paska silnik juz ladne pare km zrobil i nic mu nie jest.

 

zeby zdiagnozowac czy zawory nie sa pogiete wcale nie musisz miec zalozonego rozrzadu.

Link to comment
Share on other sites

no to ja sie mieszcze w tym jednym procencie, bo kupilem silnik z auta powypadkowego w którym strzelil rozrzad i po zalozeniu calych kólek i paska silnik juz ladne pare km zrobil i nic mu nie jest.

 

zeby zdiagnozowac czy zawory nie sa pogiete wcale nie musisz miec zalozonego rozrzadu.

 

możliwe. przejedź jeszcze kilka tysięcy, jak Ci się nie urwie żaden zawór, możesz o sobie mówić: szczęśliwiec... :smile: delikatny strzał tłoka w zawory, gnący je w minimalnym stopniu, a kompersja plus odrobinę luzu w prowadnicy trzonka zaworowego powoduje domykanie się zaworu w gnieździe, ale jest ryzyko, że zawór sie urwie, zanim się doklepie...jak napisałem wyżej, istnieje możliwość, że rozrząd ocalał, ale z natury konstrukcji jest kolizyjny i tyle. sprawdzić szczelność cylindrów można pompując sprężone powietrze przez otwory na świece, ale wymaga to odrobiny wyposażenia i doświadczenia :grin:

Link to comment
Share on other sites

można sprawdzić luzy zaworowe, można wlewać do kanałów ssących i wydechowych np naftę, można podpiąć do kanałów przyzad podciśnieniowy, można jak napisał emotorsport, pompować powietrze przez otwór świecy (te 2 ostatnie sposoby wymagają odpowiedniego sprzętu), wiec bez rozbierania polowy silnika da się określić jak poważne są uszkodzenia.

Mechanik zapewne złoży rozrząd, sprawdzi kompresje i powie czy jest ok czy nie ale to tez nie do końca może pokazać prawdę.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...