Skocz do zawartości

Legacy IV drgania przy hamowaniu silnikiem


Roman_S

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim!

Pacjent Legacy IV 2004 kombi 5MT. EJ202+lpg stag q-box założony ok 10 tys km temu.

 

Problem:

Drgania całego auta i drążka zmiany biegów przy około 2500-1500 obr/min, najbardziej wyczuwalne na 3 i 2 biegu podczas hamowania silnikiem.

Po przetrzymaniu tych obrotów i zejściu na około 1000rpm (np dojeżdżając do skrzyżowania) drgania całkowicie zanikają. Występują tylko w trakcie jazdy na biegu.

Podczas rozpędzania również odczuwalne ale bardzo delikatnie.

Na luzie brak jakichkolwiek drgań.

Po wciśnięciu sprzęgła brak drgań.

Po wciśnięciu hamulca brak drgań.

Na zapiętym reduktorze drgania WYDAJĄ SIĘ trochę mniejsze ale NADAL SĄ.

Na postoju brak drgań.

 

Garść informacji:

Zawory wyregulowane ok 15 tys km temu przed założeniem lpg.

Wymiana świec + kabli 15 tys km temu.

Gaz jeszcze na gwarancji, więc sam się nie podłączam do niego aby nie utracić gwarancji ale zakład raczej dobry w moim regionie, póki co beż jakichkolwiek problemów.

Przepustnica zabrudzona - w weekend przystępuje do czyszczenia.

 

Geometria ustawiona.

2 tys km temu wymieniona osłona przegubu wewnętrznego PP, osłona drążka kierowniczego PP, końcówki drążków i sworznie wahaczy komplet przód.

Ok. 5 tys. Km temu auto podniesione o 4cm do góry u kolegi Pawła z Gostynia w Wlkp. + nowe dłuższe łączniki od Legacy II.

Nowa poduszka pod skrzynią biegów oczywiście Ori - po wymianie bardzo nieznaczna poprawa w zakresie drgań oraz szarpania po odpuszczeniu gazu, zmianie biegu itp.

Luzów na reszcie poduszek i kości ani innych uszkodzeń nie widzę.

Luzów w zawieszeniu brak wg mnie i mojego mechanika (większość rzeczy diagnozuje i naprawiam sam).

Luzy na półosiach, krzyżakach, wale, dyfrze, podporze itp - póki co nie sprawdzałem, mam zamiar ale niech ktoś podrzucić jakieś info szybkie jaki luz jest ok a jaki jest już nie ok :)

Podpora wału ok wg kolegi Pawła ktory zakladał mi lift 4cm (dawał podkładki również pod podporę aby wyeliminować mozliwe drgania).

Proszę o info w którą stronę skierować tropy. Objaw bardzo specyficzny, tylko przy tych obrotach. Zaczęło się około 2 tys km temu i narastało (wg odczuć żony).

Tematów naczytałem się dużo i na tym i na innych forach. W dużej mierze problemy innych użytkowników dotyczą większych prędkości, wyższych biegów, podobnego problemu jak u mnie nie znalazłem. 

Póki co jestem bardzo sfrustrowany moim nabytkiem -odkąd go mam co chwila coś naprawiam (najbardziej drażnią takie głupoty jak tylna wycieraczka czy klamka bagażnika!), i pomimo ze ogolnie auto fajne i jezdzi przyjemnie to te niekończące się drobne bolączki doprowadzają mnie do szału, szczególnie jak sobie porównam z moim drugim autem, często ironicznie krytykowanym przez moich kumpli foresterowców :)

 

Edit 04.07.2023

Dziś trochę pozaglądałem pod auto i chyba znalazłem możliwych winowajców - tuleja dolnego wahacza PT, tuleja łapy tylnego dyfra patrząc od przodu auta i 2 tuleje tylnego dyfra patrząc od tyłu auta? - podważając łomem dyferencja przy 2 tulejach od tyłu auta te tuleje mocno pracują i cały dyferencja się rusza, nie wiem tylko czy to normalna praca tych tulei czy może już ich zużycie :) tak czy owak pokażę jeszcze to mojemu mechanikowi żeby on ocenił, tuleja wahacza i łapy od dyfra na pewno jest do wymiany bo widać uszkodzenie gumy natomiast tylne tuleje dyfra musi mi jeszcze ewentualnie potwierdzić abym poznał przyczynę drgań przed wymienieniem połowy auta (drugą połowę już do tej pory wymieniłem) :)

Edytowane przez Roman_S
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...