Problem rozwiazany. Czas sie przyznac do bledu - zamiast wymieniac sprzeglo trzeba bylo najpierw porzadnie posluchac co huczy - zgubila nas rutyna - okazalo sie ze dzwiek dobiega z konca skrzyni - miej wiecej z miejsca w ktorym konczy sie skrzynia i zaczyna wal. W rezultacie klient ma wymienione sprzeglo na nowe - stare lozysko i tak powoli kwalifikowalo sie do wymiany - a huk niestety jak byl tak jest dalej. Jako ze na skrzyniach sie nie znam to naprawiac jej nie bede - a klient jest zadowolony z ogledzin i wykonanej pracy - tak wiec happy end.
Dzieki wszystkim za pomoc w tym temacie.
Przychylam sie do kolegi powyzej - moim zdaniem albo walek w skrzyni jest lekko krzywy i dlatego wyje albo ogolnie cos ze skrzynia - jak dla mnie lozysko w skrzyni brzmi interesujaco conajmniej - ale kwestia polega na tym ze dzwiek slychac tylko i wylacznie podczas wysprzeglania. Zestaw sprzegla ktory zostal wstawiony to NATIONAL - najtanszy z mozliwych - moim zdaniem ten zestaw jest gowniany bo np. docisk po dokreceniu jest praktycznie plaski - wiem ze w subaru tak jest z dociskiem - ale ten wyglada dziwnie - a samo lozysko nie ma metalowego kolnierza wewnatrz ktory otaczal by walek ale ma zwykly gowniany plastikowy.
Ogolnie sprawa jest ciezka po robota zostala wykonana jak zwykle podrecznikowo a klient ma pretensje ze usterka nie zostala usunieta i jeszcze zaczyna stwarzac problemy.
Czekam wiec na kolejne pomysly
Napewno masz na mysli kolo zamachowe a nie kolo masowe? Kola zamachowego nie sprawdzalem bo nie widzialem takiej potrzeby, a co do kola masowego to wyglada ok - zadne drgania nie przenosza sie na karoserie i zadnych luzow zauwazalnych na nim nie ma.
Witam
Dzis skonczylem wymieniac sprzeglo w Subaru Impreza WRX 2001 2.0l 4WD skrzynia 5 biegowa.
Powodem wymiany zestawu sprzegla byla bardzo glosnia praca lozyska.
Po rozebraniu skrzyni okazalo sie ze tarcza i docisk sa praktycznie nowe a lozysko jest uszkodzone.
Lozysko ogolnie mozna bylo w palcach przesuwac - kolniez lozyska - mozna je przesuwac w kazda strone i slychac jak kulki przeskakuja - ponad to podczas krecenia nim w palacach rownierz slychac ze huczy dlatego postanowilem je wymienic a ze jestem zwolennikiem wymiany calego kompletu to zakupilem 2 komplet sprzegla firmy NATIONAL po czym zostal on zamontowany..
Sprzeglo zostalo zamontowane bez najmniejszych problemow niestety po odpaleniu samochodu okazalo sie ze przy wciskaniu sprzegla rownierz nowe lozysko huczy.
Wymienialem w zyciu nie jedno sprzeglo ale nigdy nie spotkalem sie z podobna sytuacja.
Czy ktos kiedykolwiek slyszal o podobnym przypadku?
Czy ktos sie orientuje jaka moze byc tego przyczyna?
Pozdrawiam