Skocz do zawartości

mgrzemow

Nowy
  • Postów

    10
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Krakow, Londyn
  • Zainteresowania
    paralotnie!!!

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia mgrzemow

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. W jaki sposób? Ja nie zaglądałem, ale mechanik zeznawał, że nie widział nic niepokojącego. Ok. Zrobię zdjęcia i wrzucę.
  2. Cześć, Bardzo prosiłbym o pomoc w diagnozie. Pacjent jest z 2007r. Na niższych biegach (przy mniejszych prędkościach) lewarek się rusza (wędruje lewo prawo) przy przyspieszaniu. Na 4 (i w mniejszym stopniu na 2) widać wyraźnie, że po daniu pełnego gazu lewarek cofa się o parę mm. Po odpuszczeniu gazu - wraca do przodu. Na 5 przy przyspieszaniu czuć wyraźną wibrację na budzie. Poniżej film z przyspieszania na 4. Przepraszam, że nie obrobiony i nie obrócony, ale widać o co chodzi: https://www.youtube.com/watch?v=5sRSyajuHhg Pomóżcie proszę - gdzie szukać przyczyny?
  3. Witam, Mam w Outbacku opony 225/55/R17, no i myślę nad zimówkami. Konkretnie to myślę nad rozmiarem. Jakie najwęższe opony można założyć na taką felgę? 215 pewnie tak, ale czy na przykład 205? Jak rozumiem 55 jest w procentach. Czyli wysokość takiej opony to 225*55%=123,75. Żeby utrzymać ten sam wymiar zewnętrzny opony to musiałbym założyć: - przy szerokości 215 profil 57,55, czyli przy 60 będzie wyższa. - przy szerokości 205 profil 60.36 czyli 60 będzie pasować. Pasowałyby mi opony 205/60/r17, tylko czy mogę takie założyć? Alternatywą są stalowe felgi powiedzmy 16 i wyższy profil. Co sądzicie?
  4. Odzywam się z pewnym opóźnieniem za co przepraszam. No więc przyjechał. Perypetii było parę: 1. Kontener spóźnił się o ... 1.5 miesiąca!!! Brak słów - omijajcie firmę MSC... 2. Urząd celny w Gdyni przestał clić osobom spoza województwa. W efekcie trzeba było cały kontener wysłać do Krakowa. 3. W międzyczasie ropa poszybowała w kosmos, więc koszt przesyłki też był niezły. Razem z różnej maści opłatami wyszło 5kzł za kontener z dwoma samochodami. To tylko koszty polskie. 4. Zrzucenie samochodu z kontenera. Samochody mają spuszczone powietrze z opon, a standardowa laweta jest za niska. Nie pytajcie jak to zrobiliśmy - nadawało się to do działu "mistrzowie BHP"... ;-) 5. Na koniec znalazłem piękny wkręt do drewna wkręcony w jedną z opon tak sprytnie, że nawet powoli powietrze uciekało (jeździłem tak tydzień) ;-) Następna zabawa to przeróbki konieczne do rejestracji. Przerobić trzeba było: 1. Tylne przeciwmgielne - brak (użyte jedno ze świateł cofania) 2. Postojowe - zamiana z żółtego na białe diody 3. Symetryczne światła - nie zmienione - przeszły przegląd. Na priv służę namiarami na stację diagnostyczną w Kraku. ;-) No i sam samochód. Do dziś mam nieschodzący banan na twarzy. Jeździ się nim po prostu rozkosznie. Trzyma się to drogi lepiej niż cokolwiek czym jeździłem przedtem (Mondeo, 626, Vectra). Napęd na cztery łapy daje niesamowity komfort, te 175 kucyków dość szybko spowszedniało i tylko mina pasażerów pokazuje, że jeździ się tym znacząco szybciej niż normalnym samochodem (czyli przednionapędowym ok 100KM). Zrobiłem trasę ok 2000km do Włoch i zjadło średnio 10l/100km. Nigdy nie udało mi się wyjść powyżej 15, a przy spokojnych przebiegach schodzę w okolice 9. Da się przeżyć. Z ciekawostek nad którymi muszę popracować: 1. Jak się włączy nawiew na szybę (z lub bez nawiewu na nogi), czyli w dwóch skrajnych prawych pozycjach pokrętła włącza się sama klima. Chętnie bym się tego pozbył. 2. Radio łapie tylko nieparzyste liczby po przecinku (czyli 101.1, 101,3 itd.). Jazz radio jest w Kraku na 101 i strasznie mnie to wkurza. Muszę przerobić. 3. To już mniejszy problem, ale komputer też bym chętnie przerobił na europejskie jednostki. No i tyle. Bardzo Wam dziękuję za wszelkie uwagi i pozdrawiam serdecznie
  5. Dziekuje wszystkim serdecznie za wszelkie uwagi. Zdecydowalem sie na Outbacka 2.5i manual. Kolor "blue pearl". Wyposazenie standardowe. $8k to jednak za duzo za przyjemnosc jazdy duzo szybszym autem. Nie moge sie juz doczekac kiedy go zobacze. Jeszcze raz dzieki, odezwe sie jak troche pojezdze i opisze wrazenia. Michal
  6. Witam, Planuję zakup Outbacka z USA. Skłaniam się ku mocniejszym wersjom, choć jeszcze nie ostatecznie. Prosiłbym o Wasze komentarze - w szczególności jak się ma 3.0 do 2.5XT? Jakiego spalania się spodziewać? Zdaje się, że 2.5XT i 3.0 dość podobnie, ale o ile więcej to będzie niż 2.5i? Wiem, że jest wątek o spalaniu, ale po 8 stronie wymiękłem. Szczególnie interesuje mnie spalanie w trasie. Druga sprawa to różnice między wersją USA a europejską - wiem o chłodnicy skrzyni biegów, czy coś jeszcze? Trzecia sprawa to konieczne przeróbki, żeby auto zarejestrować w Polsce, no właśnie co trzeba zmodyfikować i ile to mniej więcej kosztuje? Muszę podjąć decyzję w ciągu najbliższego tygodnia, więc byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki. Pozdrowienia, Michał
  7. Ja przepraszam, ja nowy jestem, co oznaczają te oznaczenia? Może tak pokazuje działanie overdrive? Opis w katalogu jest "4 gear with overdrive"... Konkretnie - jakie mniej więcej Twoim zdaniem będzie spalanie w wersji 2.5 turbo i 3.0? Acha - jeszcze jedno - jak to jest z tą nawigacją - są już polskie mapy czy nie? A jak z resztą Europy? Dzieki za wszystkie uwagi, Michał
  8. Jesli chodzi o chlodzenie automatycznej skrzyni to nie widzialem takiej opcji nigdzie. Wersje aktualnie wygladaja tak (przy kazdej wersji cena, delta do poprzedniej i dodatkowe wyposazenie jakie sie za to dostaje. Ominalem wersje LLBean, ktore sa tylko w czterobiegowym automacie i z amerykanska nawigacja. Base $19500 173KM manual 5spd 16" stalowe siedzenie kierowcy 6way siedzenie pasazera - 4way 2.5i $21500 delta $2000 173KM Limited Slip Differential (szpera?) manual 5spd 17" alu podgrzewana dupa siedzenie kierowcy 8way power relingi dachowe roleta w bagazniku 3 gniazda 12v (w "Base" sa dwa) ogrzewanie wycieraczek przod ogrzewane lusterka 2.5i limited $24900 delta $3400 173 KM 4spd automat skora skoropodobne drzwi skorzana kierownica szyberdach autoklima zmieniarka - 6 plyt pasek przeciwsloneczny na przedniej szybie 2.5 XT $28300 delta $3400 243KM manual / 5spd auto stability control siedzenie pasazera - 4way power tylny podlokietnik kontrola radia z kierownicy 3.0 $28900 delta $500 245KM 5spd auto samosciemniajace sie lusterko kompas Widac stad, ze w zasadzie sens ma albo 2.5i za $21500, albo od razu XT za 28300. Niestety trzeba zaplacic $7000 za lepszy silnik, skore (osobiscie wolalbym materialowe siedzienia), automatyczna klime, szyberdach, zmieniarke i pare [moderator czuwa]. W opcjach widzialem cos co sie nazywa STI short throw shifter? Jak rozumiem za $300 moge miec krótszy skok drążka biegów. Myslicie, ze to jest warte 700zl? Acha - jeszcze jedno - fabryczna nawigacja - nie wiecie czy sa do niej mapy Europy a w szczegolnosci Polski? Jeszcze raz dziekuje za wszelkie uwagi i pozdrawiam.
  9. Mysle, ze w moim przypadku wzrost nie jest problemem - mam ustawowe 180cm... Ciekawy jestem jeszcze jak to jest z Outbackiem jesli chodzi o prowadzenie - da sie troszke pobawic? Pojezdzic bokiem? Czy tez to jest juz stateczna limuzyna nie pozwalajaca na takie szalenstwa? Acha - slyszalem pogloski jakoby amerykanskie wersje byly gorzej wykonane od europejskich - czy to prawda? Dziekuje wszystkim za opinie i prosze o jeszcze.
  10. Witam wszystkich To moj debiut na tym forum, wiec po pierwsze pozdrawiam wszystkich wielbicieli prawdziwych samochodow (jeszcze) konstruowanych przez inzynierow a nie ksiegowych ;-) Subaru fascynuje mnie od wielu lat, ale nigdy nie bylo mnie stac. Teraz karta sie troche odwrocila i mam mozliwosc sprowadzic sobie na mienie przesiedlencze samochod z USA i mam zamiar z tej okazji skorzystac. Mysle raczej o nowym. Mam dosc nietypowe wymagania i ciekaw jestem Waszych opinii i komentarzy. Na pewno chce duze kombi, wiec w gre wchodzi Forester albo Outback (zdaje sie, ze w USA nie ma Legacy kombi?). Lubie jezdzic szybko, lubie jezdzic zakrety, chyba mi to w miare wychodzi, wiec raczej zdecyduje sie na wersje turbo (kryzys wieku sredniego? ;-). Wydaje mi sie, ze jesli chodzi o prowadzenie to lepszym wyborem jest Forester? "Terenowosc" samochodu jest milym dodatkiem (z ktorego skorzystam moze 3 razy do roku), ale nie jest to dla mnie najwazniejsze. Bardzo wazny jest dla mnie bagaznik. Uprawiam maniakalnie paralotniarstwo, wiec objetosc bagaznika mierzy sie dla mnie iloscia 150litrowych plecakow jaka tam wejdzie - oczywiscie ladujac po dach. Poprawcie mnie jezeli sie myle - tu jest chyba remis - Forester wyzszy, Outback dluzszy i mniejsze nadkola? Kolejna bardzo wazna dla mnie sprawa to mozliwosc spania w bagazniku - czasem trafiam w miejsca gdzie diabel mowi dobranoc i musze miec mozliwosc wygodnego wyspania sie w samochodzie. Wiecie moze jak to wyglada w obu tych samochodach? Konkretnie, czy tylne fotele skladaja sie tworzac plaska powierzchnie z bagaznikiem? Jaka jest dlugosc? Wydaje mi sie, ze w Foresterze moze byc troche krotko? Kolejna sprawa to paliwozernosc. Zdaje sobie sprawe, ze samochod majacy ponad 200 kucy z silnika 2.5 bedzie w stanie zjesc dowolnie duzo przy dynamicznej jezdzie - i to jest ok. Natomiast ciekawi mnie spalanie w spokojnej jezdzie - plynne 130-150 na autostradzie i ok 100 na normalnej drodze. Jak sie tu bedzie mial Outback do Forestera? Forester jest lzejszy ale ma gorsza aerodynamike chyba. Czesto robie dosc dlugie trasy (1000km+). Wydaje mi sie, ze tu Outback bedzie bardziej komfortowy i mniej meczacy chyba? Wreszcie kwesta niezawodnosci i spadku wartosci - mysle, ze pojezdze tym samochodem jakies 5-6 lat. Jak one sie maja pod tym wzgledem? Cenowo, roznica miedzy nimi to ok 2000$ (Forester 26k, Outback 28k, wg carsdirect.com). Na foresterze mozna bedzie chyba wytargowac wiecej w zwiazku z tym, ze wchodzi w USA nowy model teraz. Bede wdzieczny za wszelkie przemyslenia i komentarze. Pozdrowienia, Michal
×
×
  • Dodaj nową pozycję...