Skocz do zawartości

Mapet

Nowy
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    WRX kombi MY06

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Mapet

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. W jakim aucie pokazuje Tobie informacje o temperaturze oleju? Ja szukałem i w mojej imprezce tego nie mam.
  2. Ja u siebie w WRXie też nie mam wskazań ciśnienia i temp oleju w torque'u, tylko temp wody. Zapewne nie ma tych czujników seryjnie w imprezce, a szkoda bo by się bardzo przydały! Torque sam obczaja które dane są dostępne i te wskaźniki są zaznaczone na zielono na liście jak podłączysz się do modułu.
  3. Mapet

    Skrzynia WRX 5MT

    ależ żadna tajemnica masz kombi,a więc sprawa niestety dodatkowo się komplikuje - rozstaw kół na osi w "wagonie" jest różny (węższy) od tego w sedanie, trzeba modyfikować 1/2osie. koszt skrzyni, zalezy od tego czy chcesz mieć aktywny centralny dyferencjal (DCCD) , czy też wystarczy Ci zwykła centralna wiskoza. Ceny od 6k pln za wersję bez DCCD do ok 12-14k pln za komplet z DCCD wraz z wałem, tylnym dyfrem. Sprzęglo STI - 1,5k pln przy DCCD - potrzebujesz zewnętrzenego sterownika (np.Neetronics) - koszt ok 2 k pln modyfikacja 1/2osi - nie pamiętam ceny + robocinza, ale to już koszta względne i zależne od miejsca przeprowadzania modyfikacji. : Dzięki za info! Tak jak myślałem, poniżej 10k nie wyjdzie :/ A jak mowa jest o "wersji bez DCCD", to chodzi o starsze skrzynie z STI które jeszcze nie miały DCCD, czy można po prostu przełożyć samą skrzynie nawet z wersji z DCCD, tylko bez aktywnego dyfra? Bo montowanie skrzyni np. z STI z 2002 do nowszego WRXa też chyba mija się z celem. Czy może te skrzynie faktyczne są tak dobre że warto rozważyć taką przekładke?
  4. Mapet

    Skrzynia WRX 5MT

    problem jak problem. oprócz skrzyni potrzeba jeszcze: tylny dyfer wał kmplt.sprzęgło sterownik do aktywnego centralnego dyferencjału Zdaje sobie sprawę, że pakowanie skrzyni STI do WRX wiąże się z poważniejszymi kosztami. Carlos-wrx, o ile nie jest to tajemnica - jaki był koszt "przejścia" na skrzynię 6MT w przypadku Twojego "rodzinnego kombi"? Po prostu zastanawiam się, czy do auta użytkowanego raczej spokojnie po ulicach i może raz, dwa razy do roku jakiś track day taka przeróbka jest uzasadniona. Jakoś nie widzę też kupowania drugiej, używanej skrzyni 5MT z rzekomo niższym przebiegiem, bo ten sam problem może się w każdej chwili znów pojawić :/ Na chwilę obecną najbardziej skłonny jestem rozebrać moją skrzynię, powymieniać co potrzeba i poskładać na nowo. Wizja wytrzymalszej skrzyni 6MT bardzo kusi, tylko te koszta...
  5. Mapet

    Skrzynia WRX 5MT

    Witam wszystkich serdecznie. Trafiłem na ten wątek z szukajki, gdyż w moim WRXie MY06 również zaczyna odzywać się skrzynia :/ Poczytałem, doedukowałem się, ale mam dwie kwestie na które nie udało mi się znaleźć odpowiedzi tutaj: 1) Czy skrzynia z WRX z nowszych modeli (MY08 +) podejdzie bez większych przeróbek do WRX MY06? Jeżeli tak, to domyślam się że także w przypadku 6MT STI z "lanosa" również nie powinno być większego problemu? 2) Czy ktoś może powiedzieć coś o "wzmocnionym wkładzie skrzyni biegów 5b" który dostępny jest w sklepie internetowym jednego z popularnych tunerów? Cena trochę wysoka i nie wiem czy w kontekście tego że jak czytam problemem skrzyni 5MT jest jej ogólna konstrukcja, a nie słabość jakiegoś elementu, to czy wymiana "środka" nie jest trochę bez sensu.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...