Gość IRAZU Opublikowano 16 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2009 Jaka różnica w wysokości bieżnika jest bezpieczna dla skrzyni biegów i wiskozy? Czy jest jakaś tabela na niwelowanie tej różnicy ciśnieniem w oponach. Uszkodziłem oponę i nie mogę kupić tak samo używanej ok 5 000km. Chodzi mi o działanie dorażne przed sezonową wymianą opon . Wiem że każde 1,5mm różnicy bieżnika to 1 cm na obwodzie koła. Ile należy dopompować aby zachować wisko latem i trakcję zimą . Temat opon był poruszany ale w innym kontekście . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ojciec Założyciel ex-Dyrekcja Opublikowano 17 Lutego 2009 Ojciec Założyciel Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Nie pamiętam szczegółów, lecz różnica w wysokości bieżnika na poziomie 1,5mm nie będzie miała praktycznie żadnego wpływu. Nie można jednak pod żadnym pozorem próbować "dopasawać" wysokości poprzez zminę ciśnienia w oponach ! Różnica w ciśnieniu opon tej samej osi prowadzi do niestabilnego zachowania samochodu, szczególnie przy pokonywaniu zakrętów oraz hamowaniu (to ostatnie szczególnie istotne przy powstaniu różnicy pomiędzy kołami przednimi, głównie odpowiedzialnymi za przenoszenie siły hamowania). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 17 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Dziękuję za odpowiedż - szybką ! Nowa opona jest jednak lepsza o 2,5 mm. W marcu mam dłuższy wyjazd . Miałem też obawy o działanie ABS i VDC . Po 100 km sprawdzę temp. wisko - tak na wszelki wyodpowiedzialnymi za przenoszenie siły hamowania). Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi