Skocz do zawartości

........Impreza GT na gaz.........


matt

O której plejadzie zapomiało Subaru?  

5 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

.......bardzo dlugo nosilem sie z zamiarem utworzenia tego tematu, a bylo to glownie spowodowane trudnosciami technicznymi: brak skanera (pozyczylem 8) ), brak strony www na ktorej mozna by te skany umiescic (specjalnie takowa strone wskrzesilem do zycia :P ), nie wiem czy to wszystko zadziala bo w tych sprawach stawiam pierwsze kroki :oops: , ale to juz wyjdzie w praniu, i w razie czego bede staral sie bledy naprawiac..........to o historii tworzenia tego postu, a teraz o samym temacie. Otoz na naszym forum wielokrotnie przywolywany byl temat instalacji gazowych w subaru i zawsze dzielił on forumowiczow na zwolennikow i przeciwnikow tego zjawiska. Jestem swiadomy tego ze, ten post tez moze takowy podzial wprowadzic jednak, jest on (post) juz jakims konkretem a nie tylko spekulacjami i subiektywnymi ocenami instalacji gazowych w subaru........artykul pochodzi z : "Auto po gwarancji" nr. 5 sierpien/wrzesien 2003........to tyle ode mnie i zapraszam do przeczytania artykulu. Jakby cos nie dzialalo to bede sie staral naprawic jak bede umial, a jak nie to flipper mi chyba pomoze :wink:

 

pozdr. mk.si

 

:arrow: link do pierwszej czesci (wg wskazowki thanju): http://subaru.sti.w.interia.pl/Impreza% ... %20gaz.JPG

 

.......i pierwsza czesc w calej (jesli jestes cierpliwy i ci sie wgra :roll: ) okazalosci:

impreza%20gaz.JPG

 

:arrow: druga czesc:

http://subaru.sti.w.interia.pl/Impreza% ... z%202a.JPG

 

:arrow: trzecia czesc:

http://subaru.sti.w.interia.pl/Impreza% ... z%202b.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 248
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nooooooooo!!! Znajoma Impreza z lotniskaw Czyzynach!!!!!! W zyciu bym nie przypuszczal, ze ta rakieta jezdzi na gazie :shock: :shock: :shock: w kazda niedziele goscie z tej imprezki sa najszybsi... kiedys nawet widzialem jak zagieli Renault 5 Turbo i Saaba 9-5 (chyba z turbem). Ale tej imprezce brakuje tylko glosniejszego wydechu...

 

Pozdro, Filip D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uuuuuuu Emkasi moze lepiej zlinkuj ta pierwsza strone , bo nawet u mnie na stalce sie dlugo laduje :shock:

 

A tak poza tym to gratulacje, wszystko dziala! :D I podziwiam poswiecenie!

 

TJ

 

:arrow: ...wiesz thanju, ja to wszystko robie z pasji a nie z obowiazku wiec raczej o poswieceniu w tym przypadku nie mozna mowic.......

:arrow: ......tak jak myslalem towarzycho sie podzielilo :roll: szkoda ze WB polecial bo jak pamietam jego bardzo elektryzowal temat gazu w subaru........

:arrow: szkoda imprezki, ale pewnie wlasciciele nie spoczna na innej gt na gaz tylko pojda dalej i zamontuja gaz do ktoregos sti-a......a wtedy to juz chyba nawet newsweek opisze taki wybryk natury :wink:

 

pozdr. mk.si

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Szczerze powiedziawszy jak tylko przeczytałem temat postu, to mnie troszkę odrzuciło, ale zaraz potem przypomniałem sobie o BIOPALIWACH i przestałem się śmiać. Z badań wynika, że już zwykły wysokoobrotowy silnik może mieć kłopoty z używaniem tego paskudztwa, nie wspominając o silnikach turbo. Mitsubishi poważnie rozważa wycofanie gwarancji na silniki GDI, po zastosowaniu biopaliwa. Sam nie wiem, jako że z chłopską bracią i ich interesami mi mocno nie po drodze, to taki gaz może okazać się alternatywą.

Proszę o łagodny wymiar kary.

Pozdrawiam

Subaryta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwijam:

 

jedyny plus zasilania samochodu LPG to wyższa liczba oktanowa LPG (w polskim wydaniu LPG w okolicach 105 oktan, z notowanymi przypadkami 100 i 115 oktan). Teoretycznie będzie to pozwalać na zastosowanie wyższego ciśnienia doładowania, w praktyce nie, bo przy takim ciśnieniu seryjny intercooler w Imprezie nie da rady już schłodzić powietrza doładowanego, co gorsza większe ciśnienie nakazuje bardziej precyzyjne dawkowanie paliwa, co w wypadku LPG jest mało osiągalne. LPG ma równocześnie dużo mniejszą od benzyny kaloryczność. Co z tego wynika?

W najprostszym teoretycznym ujęciu, samochód zasilany LPG, po podaniu dawki LPG kompensującej mniejszą wartość kaloryczną paliwa będzie jechać tak samo dobrze jak na benzynie.

Proste ujęcie teoretyczne zderza się jednak z rzeczywistością. A rzeczywistość jest następująca:

- LPG nie chłodzi tak skutecznie jak etylina tłoków w silnikach turbo. Ma to krytyczne znaczenie dla trwałości silnika turbo (ten problem można częściowo ominąć montując instalację gazową podającą paliwo w fazie ciekłej, ale o tym później),

- LPG spala się w wyższej temperaturze. Oznacza to dalszy wzrost temperatury spalin, a co za tym idzie - kolejne zagrożenie dla tłoków i głowic,

- instalacja LPG z wtryskiem fazy ciekłej jest zjawiskiem drogim. Bez fajerwerków, taka instalacja to około 5 - 7 tys. PLN. Czy słyszałem hasło "oszczędność"?

- instalacja LPG symuluje elektronice silnika, jakoby ten ostatni cały czas chodził na wolnych obrotach (najczęściej). Proszę nie pytać jaką ilość błędów generuje ECU, przekonany o tym, że auto chodzi na biegu jałowym, temperatury się nie zgadzają, prędkość jakaś taka dziwna, skład spalin inny niż powinien być, a turbina ładuje, że tak szybko podam z głowy,

- więc jeśli ma to być porządna instalacja, to żeby mieć pewność trwałości silnika i bezawaryjnej jazdy, trzeba wrzucić jakiś prawdziwy samodzielny ECU, a nie "emulator" (który notabene emuluje wyłącznie prawidłowe parametry sondy lambda, podstawiając pozostałym wskaźnikom działania silnika wspomniane wartości biegu jałowego) - taki ECU to wydatek koło następnych 6 - 8 tys. PLN - bo trzeba instalować Autronica albo Moteca, zupełnie prawdziwy wyczynowy komputer, który do tego trzeba podłączyć do wtryskiwaczy LPG i wszystkich czujników silnika, wystroić pod zasilanie LPG - taka usługa około 4 tys PLN,

- mamy już mechanikę, elektronikę i usługę, na razie zapodaliśmy optymistycznie około 16k PLN - teraz detale, czyli zmieniamy świece, na takie o odpowiedniej ciepłocie (żeby się nie stopiły na tym gazie). Ładujemy jakieś ósemki albo dziewiątki i jesteśmy happy. Tyle, że na benzynie już nie pojeździmy.

 

Efekt - dołożyliśmy między 1/4 a 1/3 wartości samochodu i mamy auto, które jeździ wyłącznie na gazie. Teraz liczmy zysk. Ponieważ gazu trzeba zużyć więcej niż benzyny o około 25%, średnio można spodziewać się w Imprezie GT lub WRX zużycia około 20 litrów gazu na 100 kilometrów (benzyny - 16 litrów) Cena litra gazu to (dane z dzisiaj) średnio 1.47 PLN/litr. Cena litra benzyny to około 3.43 PLN/litr. 100 kilometrów na LPG kosztuje więc około 30 PLN, te same kilometry na benzynie - 55 PLN. Różnica 25 PLN. Jak łatwo wyliczyć, musimy przejechać 64000 kilometrów, żeby wyjść na ZERO - dopiero potem zaczniemy zarabiać!!! Wyliczenie i tak jest optymistyczne, biorąc pod uwagę przewidywany wzrost ceny LPG (nawet o 75%) po wejściu do UE, i niewielki w porównaniu do niego wzrost cen etylin.

Jeśli mamy korzystać z samochodu równie bezawaryjnie co na benzynie, koszty będą właśnie takie. Jeśli chcemy być oszczędni - to dorzućmy do tego wieczne użeranie się z gazownikami, którzy będą musieli co chwila coś poprawiać, problemy z serwisowaniem auta, które napędzane jest innym niż założonym konstrukcyjnie paliwem (jak tu dobrze zdiagnozować usterkę w silniku), remoncik silnika raz na jakiś czas, zawalone miejsce w bagażniku (chyba, że ktoś chce tankować ten gaz co 200 kilometrów i mieć butlę zamiast koła zapasowego, ale wtedy nie ma zapasu), przepiękny smród gaziku...

Zakładanie gazu do samochodu klasy performance to całkowita pomyłka - począwszy od złudnych "oszczędności na tanim paliwie" a skończywszy na mordowaniu silnika. Ze wszystkim po drodze.

Wystarczy już, czy mam jeszcze coś rozwinąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, dla mnie też trochę nie pasuje zakładanie gazu to autka sportowego pokroju SI. Do jakiegoś 15 letniego benzyniaka co ma dużą pojemność i chochluje niemiłosiernie benzynkę to tak.

 

Dla mnie SI kojarzy się z niezawodnością, dynamiką i zapachem benzynki :).

Chociaż może i lepiej aby w perspektywie biopaliw po przejeździe SI było czuć zapach gazu niż aby zajechało burakami albo rzepakiem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I ja dziekuje.

Przy moich przebiegach już dawno wyleczyłem się z myślą o gazie w Subaru, jest jednak niezaprzeczalna zaleta takiego rozwiązania.

Psychologiczna. Raz wydana kasa nie boli tak jak każde normalne tankowanie na stacji :wink:

 

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje skromne 1.8l pali w mieście koło 30l/100km, w trasie nie schodzi poniżej 18, a zwykle 20. I co, mam zagazować czy kupić sobie diesla???

 

nie mierz innych swoja miara, ja wole na co innego kase wydawac niz na paliwo, szczegolnie jak to jest rzecz zbedna...za cala ta kase co wydes na paliwo,to za 2-3 lata wymienil bys tego swojego truposza na jakiegos fajnego i dynamicznego dieselka...ale to jest moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HWojtku twoja wypowiedz byla przekonujaca, poza moze faktem ze w polsce dostac mozna z dystrybutora co najwyzej mieszanine rozpuszczalnika i borygo a i nie dlugo krowiej kupy kropelke tam odnajdziemy, czyzby twoim zdaniem producent przewidzial wlasnie takie paliwo dla swojego produktu ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...