Peti Opublikowano 25 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2002 Witam wszystkich po raz pierwszy. Jakieś 10 dni temu kupiłem rocznego WRX-a z przebiegiem 24000. Ogolnie jestem bardzo zadowolony z samochodu ale mam kilka pytań i watpliwości. 1. Czy jest skuteczny sposob na zgaszenie kontrolki "Check engine", ktora świeci się jeśli wywalony jest katalizator ( a u mnie jest kompletny układ Devila, kata brak)? Podobno kasuje się ją w serwisie ale po pewnym czasie znów się pojawia. Czy da się może zgasić tą lampkę poprzez usunięcie żarówki? 2. Jakieś 2 dni (jak zaczęły się te ostre mrozy) temu zaczęła się świecić kontrolka układu hamulcowego. Po konkretnym rozgrzaniu samochodu gaśnie, gaśnie też jak hamuję z większej prędkości (hamulce mają chwilkę żeby się zagrzać) po czym jak tylko przestaję hamować po ok 5 sekundach pojawia się znowu i tak do czasu jak samochód się nagrzeje. Czy to normalne? Dodam, że płyn hamulcowy w normie. 3. Przy odpalaniu samochodu w takich temperaturach jak dzisiaj (ok -15) przy włączonym mocnym nawiewie czuć zapach benzyny lub czegoś podobnego (jak na mój gust to paliwo) w kabinie. Czuć też jak się go zgasi i wyjdzie na zewnątrz w pobliże maski. Problem pojawił mi się dzisiaj. Samochód był zamarznięty po 7 godzinach stania na mrozie. Co to może być ? Nie miałem szans sprawdzenia czy to też zanika po rozgrzaniu samochodu. To tyle jak na początek. :wink: Zbliża mi się przegląd po 25.000 więc pewnie tam dowiem się czegoś więcej na temat mojego egzemplarza, a tak BTW to, który serwis możecie polecić? Wawa, Kraków czy Katowice? Fajny ta Impreza ale jak to ma być ta legendarna jakość Subaru to ja dziękuję. Uprzedzę też wszystkie pytania - samochód był kupiony u nas w salonie w Krakowie a pierwszy właściciel zdecydowanie dobrze się z nim obchodził i serwisował jak należy. Z góry dzięki za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ickx Opublikowano 26 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2002 Gratuluje Imprezki.Z ta legendarna jakoscia Subaru to sie chyba do Dyrekcji trzeba zglosic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 26 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2002 Witam na forum! Dokladnie to, co powiedzial Ickx - to sa pytania do Dyrekcji! pozdrawiam, Thanatoster Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 26 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2002 No to dostalimy kubłem zimnej wody... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 26 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2002 Dlaczego, jeżeli jest to samochód używany to nie wiadomo jak był traktowany przez ostatniego właściciela. te kontrolki itp. to napewno nie jest nic poważnego. Subaru to naprawde porządne samochody i same od siebie nie psują się za szybko. Pozdrowienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 26 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2002 No ale podobno stary właściciel był spokojny ... ale widocznie każdy jest "spokojny" na swój sposób Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 26 Grudnia 2002 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2002 Tak sie od mojej ostatniej wizyty na forum caly czas zastanawialem, co moze byc przyczyna tych nieprzyjemnych niespodzianek. Doszedlem do jednego wniosku, ktory, oczywiscie, nie musi byc prawdziwy. Mianowicie, Peti, pisales, ze masz pelny uklad Devil. Bez katalizatora ten uklad moze powodowac wbrew pozorom kolosalne zmiany zwiazane z mieszanka paliwa. To znow mogloby prowadzic do nieprzyjemnego zapachu spalin badz paliwa we wnetrzu. Lampeczka - no to ja osobiscie bym sie o to nie skarzyl, bo to nie jest zadna wada fabryczna. W koncu ingerowano w bardzo znaczacym stopniu w technike /budowe samochodu. Sadze jednak, ze jak pojedziesz do serwisu (jak nie masz zbyt daleko to polecam krakowski), to Ci to naprawia. Nastepnym punktem byly hamulce. Sprawdz na wszelki wypadek, albo spytaj sie poprzedniego wlasiciela, czy przypadkiem nie byly zmieniane na jakies inne. Jesli byly, to jest to nastepny powod, dla jakiego ja bym pojechal do serwisu, a nawet zastanowil sie nad kupnem nowych (Brmby sa dobre) Ale coz, jak juz w poprzednim poscie wspomnialem, dobrze by bylo, jakby sie tym zajela Dyrekcja Pozdrawiam i mam nadzieje, ze moje podejrzenia sa mniej lub wiecej prawidlowe, Thanatos Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Peti Opublikowano 27 Grudnia 2002 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2002 Dzięki za odpowiedzi. Jedną sprawę, tak myśle, że mam z głowy - hamulce. To musi być mały ubytek płynu a mój błąd polegał na tym, że sprawdzałem jego poziom po rozgrzaniu się samochodu czyli po zwiększeniu się jego objętości (płynu, nie samochodu :wink: ) Zaraz to sprawdzę. Co do kontrolki "Check engine" to serwis podobno kasuje ten błąd w komputerze i jest przez jakiś czas ok, ale ta kontrolka znów się pojawia jak się komputerek połapie, że jednak tego kata nie ma. Wydaje mi się, że jedynym wyjściem będzie po prostu usunięcie żarówki, tylko że jakoś rozkręcanie deski mi się nie widzi, pewnie nie będę w stanie złożyć jej tak dokładnie jak fabryka. Co do tego zapachu to wydaje mi się, że ten wymieniony wydech może mieć taki skutek, ale zastanawia mnie czemu pojawia się to tylko w tak niskich temperaturach? Pewnie znów jakaś fizyka, tak jak z tą objętością płynu A tak w ogóle to chyba trochę odstawię tą Subarkę na zimę i wrócę do starego, dobrego Focusa bo fordzik ma jedną niezaprzeczalną zaletę nad WRXem - ogrzewanie przedniej szyby . WRX zostanie tylko na dłuższe wyjazdy a nie na kręcenie się po mieście i dojazd do pracy. Szkoda mi go bo nawet nie zdąży się zagrzać a ja muszę już go gasić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 7 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2003 Peti, co do hamulców to mam podobny problem. tyle że ja mam automat i często zdarza się że parkuję z górki lub pod górkę i muszę go zostawiać na ręcznym hamulcu. Przy tych temperaturach ręczny zamarza, i nawet jak bębny odpuszczą ( ręczny hamulec jest bębnowy i niezależny od nożnego ) to może przymarznąć linka, a czyjnik jest przy uchwycie i kontrolka będzie świeciła. Po prostu jak nie musisz to nie zostawiaj na ręcznym. Zapach paliwa w kabinie to - jak już wspomniał Thanatos - wina ingerencji w układ wydechowy. Po wymontowaniu katalizatora mogła powstać nieszczelność układu, a jak jest bardzo zimny to dostaje bogatą mieszankę. Katalizator jest prawie zaraz za kolektorem, czyli w przedniej części podwozia. Smród wali pod maskę a z tamtąd przez nawiew do środka. Co do kontrolki komputera, to jak niechce Ci się wymontowywać diody to wywal cały komputer. Pozdrawiam. SiwyŁeb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 7 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2003 Otoz to! W niedziele widzialem urywek niemieckiego programu Auto, Motor und Sport TV - i wlasnie tam byla o tym mowa, zeby lepiej nie zostawiac na recznym. Mozna skrecic kola i wbic w zaspe, albo podlozyc kamien, a najlepiej po prostu zostawic na biegu. Nie wspominam juz o garazowaniu Than Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 7 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2003 Tyle że nie każdy ma garaż :wink: a z tym wywalaniem komputera może windows się spi***** Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 Co do kontrolki - bez katalizatora musi pokazywać "check engine" - w innym przypadku komputer niw wykonawał by swoich zadań Czyli - auto O.K. - inteligentnie rozpoznało zmianę likwodującą gwarancję Parkowanie automatu - kto do cholery wpada na pomysł, aby automat parkować na hamulcu . Przecież w pozycji "P" nastepuje i tak blokada kół :!: Ręczny w automacie służy głównie do puszczenia na śniegu ładnego "ślizga", lub do zatrzymania samochodu np. na stromym podjeździe przed światłami, aby nie obciążać nadmiernie sprzęgła hydrokinetycznego. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 No ale to bez sensu żeby mieć hamulec i z niego nie korzystać bo się spieprzy :? Jeżeli najlepiej to podstawić cegłę pod koło to po co wogóle montuje się hamulec ręczny - nie chce mi sie wierzyc ze do poslizgów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 Zamarzanie hamulca ręcznego to typowa historia we wszystkich samochodach. Hamulec sie nie "spieprzy", tylko - gdy jest mokry - zgodnie z prawami fizyki przy ujemnych temperaturach po prostu zamarznie Chcesz - wypróbuj. A potem - aby do wiosny :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 Z hamulcem ręcznym podczas mrozu to miałem doświadczenie kilka dni temu ( testowane samochody to Honda Civic i Seicento ) mróz -15 i nic sie nie stało, jak działał tak działa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thanatos Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 Jak zostawiles na 5 minut, to oczywiste, ze nic sie nie stalo. Ile stal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 Seicento stało około 15 godzin ( całą noc ) a Honda ze 3 dni tak więc nie wszystkie wozy mają mokry hamulec ręczny !! pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rafał Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 W wypadku zamarznięcia hamuca ręcznego należy rozpalić ognisko pod tylnymi kołami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 Szanowni interlokutorzy . Wspomniałem o tym że występuje czasami i u mnie problem z kontrolką hamulca, a nie z samym hamulcem. to że kontrolka świeci, nie znaczy że mam zablokowany hamulec. W subaru to raczej linka przymarza do pancerza a nie szczęki do bębna. Jęździ mi się wspaniale i często korzystam z ręcznego przy nawracaniu i w zakrętach. A co do propozycji rozpalania ogniska, to proponuję bezpośrednio pod zbiornikiem paliwa. Puści wszystko. Przy okazji można rozmrozić kilka innych zamarzniętych samochodów w sąsiedstwie i kilku strażaków się rozgrzeja i sąsiedzi wpadną na grilla. Siwy i rozgrzany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korsarz Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 Drogi Wojtku ! To nie tylko kwestia tego, jak długo stał (choć w zupełnie innym temacie może to być b. istotną sprawą ) - problem polega tez na tym, czy przed odstawieniem samochodu woda miała okazję zebrać się tam, gdzie trzeba. To tak gwoli wyjaśnienia. Do Waldemara: jak bedziesz juz urządzał tego grilla, zaproś szanownych P.T. Forumowiczów (przed rozpaleniem proponuje ze względów ekologicznych zatankować bio-paliwo 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 8 Stycznia 2003 Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2003 Korsarzu, to było tylko rozwinięcie idei Rafała, ale jeżeli jesteś z Krakowa, lub okolic to zapraszam w pierwsze ciepłe dni na jakiegoś szaszłyczka. A może jak już powstanie klub Subaru i pogrilujemy na jakimś zlociku. Siwy ze ślinotokiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się