Skocz do zawartości

Subaru Forester Contra Mitsubishi Outlander


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Niebawem, z tego co wiem, wejdzie do sprzedazy w Polsce nowy SUV, Mitsubishi Outlander. Na TIRach juz naplywaja do polskich salonow male rodzinki tego modelu.

 

Stylistyka nowego samochodu jest mocno, powtarzam mocno kontrowersyjna, co niektorym sie podoba, niektorym nie (ja naleze do tej drugiej grupy). Ale coz, stylistyka to nie wszystko. Postanowilem napisac male porownanie naszego kochanego Forysia i nowego konkurenta glownie z dwoch powodow:

a) Po Foresterze Outlander jest drugim SUV ze stalym napedem na cztery kola (przejety z Lancera)

B) Mitsubishi juz w innej klasie samochodow jest jedynym prawdziwym konkurentem (STi i EVO)

 

Nie napsiez testu porownawczego, bo nie mam dostepu do tych dwoch samochodow i przede wszystkim brakuje mi swistka. Postaram sie jednak po krotce przedstawic oba samochody(he, jakbyscie nie znali FOrysia :wink: ):

 

FORESTER

 

Dane techn(XG/XL).:

 

4 - cylindrowy silnik boxer, 16 V X

Sterowanie mikroprocesorem X

Wielopunktowy wtrysk paliwa X

Katalizator X

Pojemność silnika cm3 1994

Moc maksymalna kW (KM)/ obr/min 92 (125)/ 5600

Maks. moment obrotowy Nm/ obr/min 184/ 3600

Stopień sprężania 10,0

Prędkość maksymalna km/h 180 / 168*

Przysp. 0 - 100 km/h sek. 11,4 / 13,4*

Stały napęd na 4 koła X

Masa własna kg 1360

Ładowność kg 505

Maks. masa przyczepy z hamulcem kg 1500

Rozmiar kół 6 JJ 15

Rozmiar opon 205/70 R 15

Pełnowymiarowe koło zapasowe X

Średnica zawracania m 10,6

Prześwit mm 190

Pojemność bagażnika dm3 410

-przy złożonych siedzeniach dm3 1595

Pojemność zbiornika paliwa l 60

Zużycie paliwa ( wg. normy 93/116/EC) l/100 km

-jazda miejska 11,6 / 11,9*

-jazda poza miastem 6,7 / 6,7*

-cykl mieszany 8,5 / 8,6*

Wymiary

- dł./ szer./ wys. mm 4450/ 1735/ 1590

- rozstaw osi mm 2525

 

X - wyposażenie standardowe

* - dane dotyczą modeli z automatyczną skrzynią biegów

 

XT:

 

4 - cylindrowy silnik boxer, 16 V X

Sterowanie mikroprocesorem X

Wielopunktowy wtrysk paliwa X

Katalizator X

Pojemność silnika cm3 1994

Moc maksymalna kW (KM)/ obr/min 130 (177)/ 5600

Maks. moment obrotowy Nm/ obr/min 245/ 3200

Stopień sprężania 8,0:1

Prędkość maksymalna km/h 202 / 195*

Przysp. 0 - 100 km/h sek. 8,2 / 8,9*

Stały napęd na 4 koła X

Masa własna kg 1410

Ładowność kg 505

Maks. masa przyczepy z hamulcem (kąt nachylenia 12% / kąt nachylenia 8%) kg 1800 / 1950

Rozmiar kół 6,5 JJ 16

Rozmiar opon 215/60 R 16

Pełnowymiarowe koło zapasowe X

Średnica zawracania m 10,6

Prześwit mm 195

Kąt natarcia ° 25

Kąt zejścia ° 21

Kąt rampowy ° 21

Maks. statyczny kąt przechyłu ° 48

Pojemność bagażnika dm3 410

-przy złożonych siedzeniach dm3 1595

Pojemność zbiornika paliwa l 60

Zużycie paliwa ( wg. normy 93/116/EC) l/100 km

-jazda miejska 13,3 / 13,7*

-jazda poza miastem 7,8 / 7,6*

-cykl mieszany 9,8 / 9,8*

Wymiary

- dł./ szer./ wys. mm 4450/ 1735/ 1585

- rozstaw osi mm 2525

 

Fotki:

 

001.jpg

 

002.jpg

 

 

Mitsubishi Outlander

 

Niestety, na stronie Mitsubishi Polska nie ma zadnych informacji o nowym Outlanderze (gratulacje) i musialem poszukac na innych stronach.

 

Z tego, co znalazlem(jak znajde wiecej, to dodam), wynika, ze bedzie dostepny w dwoch wersjach silnikowych:

 

2.0 Sport 4WD o mocy 136KM

2.0 Comfort 4WD o mocy 136KM

2.4 Sport 4WD o mocy 160KM

 

Dokladniejsze informacje na http://www.mitsubishi-motors.de (chetnie bym skopiowal tabelke, ale strona jest we flashu albo czyms flasho-podobnym)

 

Fotki:

 

outlander1.jpg

 

outlander9.jpg

 

Moje takie male podsumowanie:

 

Outlander pod wzgledem trakcyjnym jest pewnie jedynym konkurencyjnym samochodem wsrod SUV dal FOrestera. Do tego dochodzi cena, ktora bedzie prawdopodobnie dosc atrakcyjna:

Forester

XG - 26 500 Euro

XL - 31 000 Euro

XT - 35 000 Euro

 

Outlander (ceny w Niemczech):

2.0 Comfort - 21 990 Euro

2.0 Sport - 23 990 Euro

2.4 Sport - 24 790 Euro

 

Za Foresterem przemawia stylizacja, image oraz niezawodnosc. Pewnie tez lepsze prowadzenie ze wzgledu na boxer, ale to takie przypuszczenie. Najmocniejszy silnik Outlandera w porownaniu do Forestera XT jest slaby, brakuje mu dobrych 20KM. Za foresterem przemawia tez mniejsze spalanie oraz przy mniejszej mocy (XL/XG ; 2.0 Sport/Comfort) takie samo przyspieszenie.

 

Narazie wyglada na to, ze, jesli ktos nie kieruje sie cena, Forys w dalszym ciagu kroluje.

 

 

Pozdrawiam,

ThanJu[/img]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thanie Juniorze, podoba mi się ten Misiek, zwłaszcza 2,0 Comfort 4WD o mocy 367 KM. Zeby uzyskać z tej pojemności taką moc, to on musi chodzić na Johny Walkerze - jak ja. Na trzeźwo zawsze mam około 1.5 konia, no ale już na w/w paliwie mam ich ze dwadzieścia. Nazajutrz mi spada ( moc ) do 0,25 konia. Stąd wiem że to tylko kwestia [/b]PALIWA.

 

Siwy Niespecjalniezszokowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skuszony tematem postu postanowiłem obadać Outlandera.Salon w Markach.Skrót wrażeń mógłbym zawrzeć jednym słowem-syf, ale po kolei:design każdy widzi i wg mnie jest ogólnie OK,niezłe uszczelki drzwiowe,zawiasy jak w słynnym 126p,świetnie wykończony bagażnik ale b. płaski i ścięty u góry poprzez klapę,b.cienkie i śliskie koło kierownicy bez regulacji w głąb, twarde plastiki na desce, straszne pokrętła klimy (chwieją się jak w ruskiej zabawce, w ogóle ch.jowe),b.cienkie dźwignie kierunków,niezła widoczność z miejsca kierowcy,okropna tapicerka(skajka -fajansiarka),wygodne fotele z dużą regulacja w każdym kierunku,niezłe boczki drzwi przednich z mikro kieszeniami z ostrymi krawędziami( prawie skaleczyłem palce),dobre rozmieszczenie pedałów,siedzi się dość nisko jak na SUVa,osprzęt silnika m.in.alternator niestety umieszcony nisko w komorze.Autem nie jeździłem.Najgorsze wrażenie robi deska jakby zrobiona od niechcenia i bez polotu(na odpierdol).Dla odreagowania pognałem do Białegostoku do Subaru i chcąc przegnać uczucie wstrętu , posiedziałem se w Forysiu.Mitsubichi nawet nie stało i nie będzie nigdy stać obok Subaru.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że wstrętu ,którego nabawiłem się podczas 15-to minutowej wizyty w salonie ,do końca się nie pozbyłem gdyż dealer Subaru w Białym jest też dealerem Mitsubishi(Subaru traktuje trochę po macoszemu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to mi obrzydziłeś miśka do końca z tymi plastikami. Jeśli tak ma to katastrofa. Wiem że plastikami się nie jeździ, ale jak mam słuchać pisków i skrzypów za 100 000 to... ech. Pewnie się teraz naraże wikszości fanatyków, ale po ostatniej jeździe foresterem i tym co usłyszałem pod deską WYLECZYŁEM SIĘ z FORYSIA - wiem, wiem, marudze, ale mam taką fobię wyciszania wszystkiego, że teraz to tylo Legacy, albo Honda Acord.

 

Czekający na wyrok i zesłanie na banicje

JOY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem cię doskonale , a na banicję nie ześlę , raczej zastrzelę .Przypomniałem sobie , że w 2002 w grudniu w Forysiu ,w Dawoju wynalazłem tragicznie spasowaną osłonę lewego przedniego słupka,której nie mogli poprawić(jak se pojechałem to ponoć im się udało).Jak im to pokazałem, to serwisant przecierał oczy ze zdumienia,ponadto ta wiotka pokrywa silnika(inne przetłoczenie i mniejsza zaginka niż np w Legacy spowodowała słabe usztywnienie całej konstrukcji-więc DARUJĘ życie.To wszystko wysiada po 15-to minutowych oględzinach Mitsubishi.Nawet odeszła mi ochota na przejażdżkę Outlanderem.Dygresja:zrobili go pod amerykańców.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchać pisków i skrzypów za 100 000 to... -------wiem, wiem, marudze, ale mam taką fobię wyciszania wszystkiego, że teraz to tylo Legacy, albo Honda Acord.

 

Jade do Petersburga za tydzien. Widzialem tam nie jeden warsztat specjalizujacy sie w odtrzeszczaniu Lad. Jak chcesz zdobede namiary. Oni wszystko wycisza.

W ostatnim AutoMotoSport jest artykul o EVO w Moskwie. Mysle, ze odtrzeszczacze z Petersburga nie sa o wiele gorsi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie :lol: Zastanawiam sie tylko czy tą z migolkami czy tą całkiem ofroadową. Żeby było śmieszniej Ta właśnie 15500 i 2 lata gw. a bez migolków i z pastikowym bakiem i z ciut mocniejszym silnikiem 16500 i 3 m-ce gwarancji :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oglądałem Outlandera na targach i wg mnie jest BRZYDKI

 

Do Forestera, szczegolnie XT brakuje mu bardzo dużo. Sądze, że Subaru może spać spokojnie, choc pewnie znajdą się i tacy, którym wpadnie w oko nowy misiek. Moim skromnym zdaniem jest zbyt .... cukierkowaty.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem dodać, że wstrętu ,którego nabawiłem się podczas 15-to minutowej wizyty w salonie ,do końca się nie pozbyłem gdyż dealer Subaru w Białym jest też dealerem Mitsubishi(Subaru traktuje trochę po macoszemu).

Hej irma,

Tak się złożyło, że pracuję w Białymstoku we wspomnianym salonie. Wiesz, myslę, że trochę za surowo nas oceniasz. Pamiętaj, że tworzenie salonu Subaru dopiero się rozpoczęło a już mieliśmy dwie ogromne imprezy mające na celu promowanie marki(na jednej był Leszek Kuzaj i prezentował Imprezę) Zdaję sobie sprawę, że warunki nie są jeszcze najlepsze ale stary, daj odetchnąć. Poza tym Twoja ocena Mitsubishi jest nieobiektywna i mało fachowa. Znam Outlandera "od podszewki" i powiem Ci, że to bardzo dobre auto, faktem jest, że ustępuje klasą Foresterowi ale i jego cena dość wyraźnie na to wskazuje (od 99 tys zł do 124 za full opcję) Także biorąc pod uwagę cenę auto jest ok.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...