Skocz do zawartości

zakup Niemcy, a gwarancja w Polsce


maniujr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Posiadam model Impreza WRX MY06 zakupiony w salonie Subaru w Wenden-Altenhof (Niemcy) dnia 02-12-2005. Pod koniec roku 2007 Subaru Koper w Warszawie wymienił na gwarancji tylny prawy amortyzator (jest wpis w karcie serwisowej). Dzisiaj Subaru Kocar z Poznania potwierdza usterkę lewego tylnego amortyzatora, lecz odmawia wymiany powołując się na niemożliwość rozliczenia usterki pomiędzy Subaru Polska, a Subaru Deutschland. (musi Pan jechać do Subaru Niemcy-usłyszałem, Oni są gwarantem)

 

Proszę o stanowisko SIP w tej sprawie

 

NR VIN na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest dokladnie jak powiedzieli w aso,gwarantem jest ten kto sprzedal auto,ale biorac pod uwage ze jestesmy w ue(swobodny obrot towarami)to powinni uznac i zrobic naprawe bez zaplaty.sam jestem ciekaw jakie stanowisko zajmie SIP.w razie co to mozna sie skontaktowac z rzecznikiem konsumentow i zapytac o postepowanie w tej sprawie.ale ja najpierw poczekalbym na oficjalna odpowiedz sip-u.czekam razem z toba :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę Wam powiedzieć, że Toyota Motor Poland czy też Lexus Polska się wypięli na gwarancję udzieloną w Niemczech - napisali, że i owszem mogę dokonać naprawy w ASO Lexus w Polsce, ale wcześniej w tej sprawie muszę się skontaktować z Niemcami, oni akceptują naprawę, JA w Polsce płacę, a potem z Niemiec dostaję zwrot kosztów - mam maile z centrali TMP oraz od Lexus - Katowice, więc w tej firmie tak sprawę traktują. Na szczęście nie musiałem korzystać w gwarancji (tfu, tfu bo jeszcze 2 tygodnie ;) ) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam w jakim celu otrzymałem przy zakupie nowego auta listę serwisów w Europie ???

Jak pojadę do Niemiec i tam auto nie ruszy bo sie zapsuło, to Niemcy nie naprawią ???

 

Liste dostałes żebys wiedzial gdzie sie zgłosic . Byc moze oni zapytaja SIP czy pokrywa koszty naprawy gwarancyjnej (sprzedawca-importer :idea: ) i po pozytywnej odpowiedzi sprawe masz załatwiona. Tak było raz z silnikiem wrx gdzies na Wegrzech , klient dostal na prosbe SIP auto zastepcze (wynajete) pojechał dalej na wakacje i jak wracał to odebral po drodze swoje naprawione....( ze trzy lata temu )

W Niemczech podobnie . Trudniej pewnie z tymi autami ktore byly przeznaczone na konkretny rynek :idea: a trafiały po zanizonych cenach na rynek innego importera.....na odpowiedz potwierdzajacą zwrot kosztow można dlugo czekac...i sie nie doczekac.... :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Niemczech podobnie . Trudniej pewnie z tymi autami ktore byly przeznaczone na konkretny rynek :idea: a trafiały po zanizonych cenach na rynek innego importera.....na odpowiedz potwierdzajacą zwrot kosztow można dlugo czekac...i sie nie doczekac.... :wink:

AK

czemu zaraz przypuszczenie, że po zaniżonych cenach ? to już tylko sami oszuści i handlarze kupują auta za granicą ? rozumiem patriotyzm, ale nie ślepy, zwłaszcza jeśli chodzi o cięzko zarobione pieniądze i przepłacanie w kraju. kupno w UE jest zabronione czy nielegalne ???

druga sprawa to czemu np Subaru DE miałoby nie wyrazić zgody za naprawę w PL oraz czy to Klient ma wysyłać takie zapytania i czekać na odpowiedź, czy to nie powinno byc po stronie ASO lub SIP ? chyba macie jakies umowy o współpracy na terenie UE czy ramach zrzeszenia w sieci ASO Subaru w Europie i co za tym idzie oddelegowane osoby do kontaktu pomiędzy ASO/SIP/Subaru EU etc ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Trudniej pewnie z tymi autami ktore byly przeznaczone na konkretny rynek :idea: a trafiały po zanizonych cenach na rynek innego importera.....na odpowiedz potwierdzajacą zwrot kosztow można dlugo czekac...i sie nie doczekac.... :wink:

AK

i znowu ta sama propaganda... :roll:

 

tak samo dluuuuuuuuugo mozna czekac na naprawe gwarancyjna auta, zakupionego w SIP - przykladow daleko szukac nie trzeba :lol:

 

W Niemczech podobnie . Trudniej pewnie z tymi autami ktore byly przeznaczone na konkretny rynek :idea: a trafiały po zanizonych cenach na rynek innego importera.....na odpowiedz potwierdzajacą zwrot kosztow można dlugo czekac...i sie nie doczekac.... :wink:

AK

czemu zaraz przypuszczenie, że po zaniżonych cenach ? to już tylko sami oszuści i handlarze kupują auta za granicą ? rozumiem patriotyzm, ale nie ślepy, zwłaszcza jeśli chodzi o cięzko zarobione pieniądze i przepłacanie w kraju. kupno w UE jest zabronione czy nielegalne ??? (...)

ani zabronione, ani nielegalne... po prostu niewygodne dla SIP :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, ja odnosze nieodparte wrazenie, ze Ty nie bardzo chcesz przyjac do wiadomosci kto jest gospodarzem tego forum i jakie zasady obowiazuja bedac u kogos gosciem. Dlatego jesli nie masz konkretnej, sprawdzonej i wiarygodnej odpowiedzi dotyczacej kwestii rozliczen finansowych pomiedzy ASO Subaru w roznych krajach (a dokladniej PL i DE) to prosba o zakonczenie Twoich wypowiedzi w dziale "Pytan do Dyrekcji".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, ja odnosze nieodparte wrazenie, ze Ty nie bardzo chcesz przyjac do wiadomosci kto jest gospodarzem tego forum i jakie zasady obowiazuja bedac u kogos gosciem. Dlatego jesli nie masz konkretnej, sprawdzonej i wiarygodnej odpowiedzi dotyczacej kwestii rozliczen finansowych pomiedzy ASO Subaru w roznych krajach (a dokladniej PL i DE) to prosba o zakonczenie Twoich wypowiedzi w dziale "Pytan do Dyrekcji".

odnosze wrazenie, ze powtarzajace sie wypowiedzi pana AK (jest on oficjalnym przedstawicielem Dyrekcji SIP na tym Forum :?: ), szczegolnie dotyczace gwarancji na auta Subaru "ktore byly przeznaczone na konkretny rynek, a trafiały po zanizonych cenach (jakaz niesprawiedliwosc :!: :lol: ) na rynek innego importera" sa rownie konkretne, sprawdzone i wiarygodne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, roznica pomiedzy Toba a AK jest taka, ze on jest autoryzowanym dealerem samochodow Subaru w Polsce - a Ty masz po prostu swoje przemyslenia na temat prowadzenia biznesu Subaru w "Burundii". Na tym podobienstwa sie koncza - jak i konczy sie OT. Pytanie zostalo przedstawione przez autora w sposob jasny i czytelny, a dalsze rozwazania prosze juz prowadzic w innym miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czemu zaraz przypuszczenie, że po zaniżonych cenach ?

Zaniżonych według cen na innych rynkach...z jakiś powodów.. :mrgreen:

patriotyzm, ale nie ślepy, zwłaszcza jeśli chodzi o cięzko zarobione pieniądze i przepłacanie w kraju. kupno w UE jest zabronione czy nielegalne ???

Kupujesz gdzie chcesz , obojetne czy za ciężko czy lekko zarobione pieniądze :mrgreen: musisz tylko brac pod uwagę , i nie widzę w tym nic niestosownego , ze naprawiający pyta kto mu za to zapłaci i czy zapłaci :idea: bo być może warunki gwarancji w u innych importerów nie obejmują np. amortyzatorów :idea:

czy to Klient ma wysyłać takie zapytania

ASO pyta SIP czy ma naprawiać a potem SIP pyta pewnie tamtego importera czy za tę naprawę "tego konkretnego auta" (VIN) zapłaci...

AK

ps.oczywiście najszybciej i najprościej jest zgłosić się do dielera u którego auto zostało kupione i tam naprawić lub zapłacić mając u tego sprzedawcy potwierdzenie , że za fakture zwróci ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO pyta SIP czy ma naprawiać a potem SIP pyta pewnie tamtego importera czy za tę naprawę "tego konkretnego auta" (VIN) zapłaci...

hmm.. a ile takie wysyłanie zapytań może trwać ? czy Suabru DE może odmówić ? i czy jak np Niemiec kupić u siebie auto, a będąc w PL będzie miał usterkę to musi czekać aż sobie ASO/SIP i Subaru DE podzwonią, potwierdzą itd ? czy sprawa nie powinna być załatwiona od ręki, a potem ASO/SIP i Subaru DE przesyłają faktury/dokumentacje i rozliczenia ? dlaczego tak tez to nie działa w PL ? (Kocar odmówił nawet nie sprawdzając VIN'u jak usłyszał że auto z DE)

 

[ Dodano: Sob Sie 02, 2008 1:27 pm ]

naprawiający pyta kto mu za to zapłaci i czy zapłaci :idea: bo być może warunki gwarancji w u innych importerów nie obejmują np. amortyzatorów :idea:
warunki gwarancji nie są takie same dla całej EU ? dlaczego miałoby tak być ? jak widać nie tylko Imprezy zakupione w SIP mają problem np. z amortyzatorami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a potem ASO/SIP i Subaru DE przesyłają faktury/dokumentacje i rozliczenia ?

A potem wyjdzie na to , że aso w Polsce to sfinansuje..... :mrgreen: ..zamiast sprzedawcy w De....

warunki gwarancji nie są takie same dla całej EU ? dlaczego miałoby tak być ? jak widać nie tylko Imprezy zakupione w SIP mają problem np. z amortyzatorami

Nie wiem jakie problemy , w związku z użytkowaniem w takich czy innych warunkach , mają wpływ na warunki gwarancji ale zakres przegladów gwarancyjnych jest inny..

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy Suabru DE może odmówić ?

 

Proponuję aby to pytanie zadawać kupując auto u dealera w DE.

 

pumex1, eddie_gt4, nie gorączkujcie się Panowie. Jak się chce to wszystko się da załatwić.

 

eddie_gt4, ja odnosze nieodparte wrazenie, ze Ty nie bardzo chcesz przyjac do wiadomosci kto jest gospodarzem tego forum i jakie zasady obowiazuja bedac u kogos gosciem.

 

Ale czy to znaczy, że można wypowiadać się tylko pozytywnie? Jeżeli krytyka jest konstruktywna to chyba jest jak najbardziej wskazana i pożądana :cool:

 

eddie_gt4, roznica pomiedzy Toba a AK jest taka, ze on jest autoryzowanym dealerem samochodow Subaru w Polsce - a Ty masz po prostu swoje przemyslenia na temat prowadzenia biznesu Subaru w "Burundii".

 

Zatem p. Andrzej ma wiedzę i jeżeli zechce się z nami nią podzielić(w zakresie jakim się może podzielić) to przestaną to być przemyślenia a konkrety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KWIATEK, nie ma tu goraczkowania ani klakierstwa. Dzial nazywa sie dosc przejrzyscie "Pytania do Dyrekcji" (dodam, ze SIP :wink: ), zatem prywatne przemyslenia pod adresem SIP (zawsze krytyczne) eddie_gt4 nie sa tutaj glownym motywem.

Pada konkretne pytanie o rozliczenia gwarancyjne, w ktorym natychmiast pojawia sie eddie_gt4 z krytycznymi pod adresem SIP wypowiedziami, pomimo, ze nie jest ani klientem SIP, ani zadnego z polskich lub niemieckich ASO, ani tym bardziej nie jest osoba, ktora rozlicza/ła naprawe gwarancyjna "trans-graniczna". Zatem te wypowiedzi nie wnosza nic - poza typowym wkladaniem kija w mrowisko.

 

Jesli zatem mamy chec sie czegos w tym temacie dowiedziec - poczekajmy na wypowiedz Dyrekcji, badz ASO, ktore w praktyce takie rozliczenia juz prowadzily.

pozdrawiam

Szymon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KWIATEK, nie ma tu goraczkowania ani klakierstwa. Dzial nazywa sie dosc przejrzyscie "Pytania do Dyrekcji" (dodam, ze SIP :wink: ), zatem prywatne przemyslenia pod adresem SIP (zawsze krytyczne) eddie_gt4 nie sa tutaj glownym motywem.

Pada konkretne pytanie o rozliczenia gwarancyjne, w ktorym natychmiast pojawia sie eddie_gt4 z krytycznymi pod adresem SIP wypowiedziami, pomimo, ze nie jest ani klientem SIP, ani zadnego z polskich lub niemieckich ASO, ani tym bardziej nie jest osoba, ktora rozlicza/ła naprawe gwarancyjna "trans-graniczna". Zatem te wypowiedzi nie wnosza nic - poza typowym wkladaniem kija w mrowisko.

 

Jesli zatem mamy chec sie czegos w tym temacie dowiedziec - poczekajmy na wypowiedz Dyrekcji, badz ASO, ktore w praktyce takie rozliczenia juz prowadzily.

pozdrawiam

Szymon

mily Szymonie,

 

nie wiem czemu przewracasz cala sytuacje "do gory nogami"...

moj pierwszy post byl tylko reakcja na post Sz.P. AK

 

padlo konkretne pytanie do Dyrekcji SIP, ale nagle zjawia sie Sz.P. AK (ktory to o ile wiem nie jest oficjalnym przedstawicielem Dyrekcji SIP, i ktory, jak rozumiem, nie powinien sie wypowiadac w tym watku pt. "SIP >> Pytania do Dyrekcji", i po raz kolejny zaczyna pisac jakies dywagacje o "autach ktore byly przeznaczone na konkretny rynek a trafiały po zanizonych cenach na rynek innego importera", nie podajac zadnych konkretow ("pewnie" (czy aby na pewno :?: ), "moze" (a moze jednak nie :?: ), "mozna dlugo czekac" (moze i mozna, ale moze mozna i krotko czekac :?: , "dlugo czekac" (dlugo, jak dlugo :?: dluzej niz np. na wymiane bloku w STI czy na remont stukajacej przekladni w Legacy :?: ), itd. itp.), stwarzajac negatywna atmosfere wokol nowych aut Subaru, zakupionych w UE, ale niestety poza SIP (inny ulubiony temat Sz.P. AK to nowe auta z USA :lol: )

 

jak widac, pytania dotyczace "gwarancji europejskiej", etc., powracaja na tym Forum jak bumerang, wiec imho byloby b. sensownie, aby Dyrekcja konkretnie i klarownie napisalaby (imho taki temat bylby wart "przyklejenia"), czy gwarancja europejska na nowe Subaru jest uznawana przez SIP, i jezeli tak, to na jakich warunkach (jakie konkretne "papiery" sa do tego potrzebne, jak przebiega rozliczenia za naprawy gwarancyjne), itd. itp.

 

bo jak na razie odnosze "nieodparte wrazenie" ( :lol: ), ze Dyrekcja jest zainteresowana wlasnie taka pogmatwana sytuacja, kiedy to jest sporo dywagacji i rozmyslen (o zabarwieniu raczej negatywnym), a malo konkretow i faktow...

 

 

pozdr.

Edward

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, Z całą pewnością nie na rękę dla SIP-u jest jednoznaczna odpowiedź użytkownik wulfhere w wątku http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=118328 też nie dostał jednoznacznej odpowiedzi, ja w wątku z zapytaniem o instalacje elektryczną dostałem tylko szczątkową informacje http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=118371. W wątku wulfhere najbardziej zabawne jest stwierdzenie dyrekcji Pełną odpowiedzialność za produkt ponosi importer. ponosi ponosi ale gwarancje daje nie SIP tylko FHI. Ciekaw jestem kiedy dyrekcja wyda jakieś oświadczenie, i nie będzie to jeden akapit do czyjegoś zapytania, tylko jednoznaczne stanowisko SIP-u.

 

Obawiam się że może to doprowadzić do sytuacji w której, ktoś z klientów oprze się o UOKIK, a może o to w tym chodzi czekać do samego końca :roll:

I jeszcze inne wątki

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... europejska

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=108780

 

Wtedy pozostałby duży niesmak dla wielu użytkowników marki :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eddie_gt4, capricorn, po raz ostatni przypominam, że jest to Dział Pytań do Dyrekcji i OT jest źle widziany. Dalsze dywagacje tudzież dyskusje nie na temat w tym dziale zostaną nagrodzone ostrzeżeniami w wysokości 2 (bo wcześniej Moderator zwracał uwagę) jeśli to nie poskutkuje 40dniowy urlop od forum jest więcej niż realny.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wszyscy sie wzajemnie znienawidzo i nawrzucajo se ....co bardzi wyrafinowanych wyzwisk, przyjedzie Derekcja i załatwi sprawe od renki ....znaczy ....odmownie, czyli pozytywnie abo wręcz przeciwnie czyli ... negatywnie .. znaczy na plus abo w sposób którego NIK nie jes w stanie przwidzieć. I dobrze bo NIK nie powinien sie wtrancać ... w porzciwieństwie do dobrze poinistruo.... poiryto ... se kurwa trudne słowo wybrałam ...zorientowanych forumowiczów.

 

mamusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie łatwiej po prostu poprosić o odmowę naprawy na gwarancji na piśmie i potem przesłać to do Subaru Niemcy? Myślę, że wtedy sprawa zostanie załatwiona raz dwa.

 

ale jeden problem to pieniądze (koszty naprawy), a drugi problem to czas... komu sie chce czekac tygodniami az sobie subaru będa ustalać zasady rozliczeń gwarancyjnych :roll: powinny być jasne zasady i tyle. BTW, w poniedziałkowym motorze jest zestawienie firm które uznają gwarancje europejskie / USA... rzekomo 100% firm w polsce uznaje gwarancje unijne... w tym subaru... ciekawe czy autor konsultował się z SIP :wink: a może do gazety nie wypadało podawać dosyć mętnych informacji, jak na forum? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...