Skocz do zawartości

Bieg i sprzęgło


marek790

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

generalnie jak chcesz zmienic bieg to tak jak w starych starach z niesynchronizowanymi skrzyniami musisz zrobic przegazowke, bieg zmieniasz w momencie odpuszczenia gazu - musisz to zrobic szybko ale nie nasile bo uslyszysz zgrzy, swist prask i potem po odkreceniu korka spustowego zobaczysz ladnie przyklejone zabki

 

poza tym po co chcesz zmienaic biegi bez sprzegla :?: :roll: po to jest sprzeglo zeby go uzywac, jakby bylo nie potrzebne to by go nie bylo :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym po co chcesz zmienaic biegi bez sprzegla :?: :roll: po to jest sprzeglo zeby go uzywac, jakby bylo nie potrzebne to by go nie bylo :roll:

Dawno temu, moj instruktor w czasie nauki jazdy, zapytal sie mnie do czego służy sprzeglo. Ja mu daje jakies techniczne glupoty w stylu odlaczania silnika od skrzyni itd, a on mi mowi "Nie" i dalej mowi ze sprzeglo sluzy do ruszania z miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poza tym po co chcesz zmienaic biegi bez sprzegla :?: :roll: po to jest sprzeglo zeby go uzywac, jakby bylo nie potrzebne to by go nie bylo :roll:

Dawno temu, moj instruktor w czasie nauki jazdy, zapytal sie mnie do czego służy sprzeglo. Ja mu daje jakies techniczne glupoty w stylu odlaczania silnika od skrzyni itd, a on mi mowi "Nie" i dalej mowi ze sprzeglo sluzy do ruszania z miejsca.

 

nie sprzeglo sluzy do przeniesienia napedu :razz: a do ruszenia sluzy pedal sprzegla i gazu :mrgreen:

 

a na serio to po cos ten pedal po lewej jest - jakby mial sluzyc tylko do ruszenia to wystarczylby tylko przycisk na desce lub dzwigni zmiany biegow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qóba napisał/a:

 

Przynajmniej tak to się robi w motocyklach :roll:

 

 

tyle że czasem można wbić nie jeden bieg, ale dwa wyżej, bądź niżej :twisted:

Mi się nie zdarzyło jak na razie :)

Według speców od jazdy na motocyklach lepiej jest zmieniać biegi bez sprzęgła niż z ... :)

Jak zacznie działać jedno forum to podeślę Ci linka :)

 

Sorry za OT :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W motocyklach są sekwencje, więc przy umiejętnym obchodzeniu się manetką gazu biegi można wbijać bez problemu.

 

W normalnej skrzyni subaru, przy redukcji, musisz wyrzucić na luz, w neutralu podciągnąć obroty silnika do tych aktualnie równych niższemu biegowi i w tedy wbić bieg.

Przy zmianie na wyższy po wyrzuceniu na luz w neutralu musisz poczekać do spadku obrotów silnika do tych aktualnych dla wyższego biegu i w tedy wbić bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez sprzegla do setki nie bedzie szybciej tylko wolniej.

Przy zmianie bez sprzegla nie zużywają sie synchronizatory i samo sprzęgło.

Ja tak robie od 60 tys km i skrzynia ma sie dobrze.

 

moze za wolno zmieniasz :razz:

po to jest sprzeglo zeby go uzywac - nie jezdzicie starymi starami zeby z przegazowka biegi zmieniac - poza tym sprzeglo latwiej zmienic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...