Skocz do zawartości

Stożek i jego wpływ na przepływomierz


samochodzik

Rekomendowane odpowiedzi

po ostatnim szutrowym rajdzie w Pułtusku mam taką refleksję

 

czy filtr stożkowy i jego możliwość łatwiejszego złapania jakiegos syfu niz przy zwyklej puszce moze spowodowac uszkodzenie przeplywomierza

 

lub

 

moze to nie ma zadnego zwiazku???

 

generalnie padl przeplywomierz ktory byl zalozony kilka miesiecy temu, byl nowy

 

przed padnieciem przeplywomierza przelaczylem kompa z unichipa na serie, zbieg okolicznosci ze padl, czy moze to moglo miec jakies znaczenie???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 109
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mi padł przepływomierz jakieś dwa tygodnie po założeniu stożka KN. Przy wymianie przepływomierza na nowy wróciłem do puszki z seryjnym filtrem i od trzech lat przepływomierz działa. IMO Impreza ma bardzo dobrze skonstruowaną puszkę filtra powietrza i nie ma sensu montowanie stożka, chyba że celujesz w moc ponad 350 koni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie cztery legacy turbo, regularnie jezdzace w kjs maja stozki. jezdza od kilku lat i w zdanym przeplywomierz nie byl wymieniany.

 

szmochodzik, jaki masz ten stozek ? czesto przyczyna uszkodzenia przeplywki jest nasaczenie filtra zbyt duza iloscia srodka nawilzajacego bo w takim przypadku srodek ten osadza sie na przeplywce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie cztery legacy turbo, regularnie jezdzace w kjs maja stozki. jezdza od kilku lat i w zdanym przeplywomierz nie byl wymieniany.

 

szmochodzik, jaki masz ten stozek ? czesto przyczyna uszkodzenia przeplywki jest nasaczenie filtra zbyt duza iloscia srodka nawilzajacego bo w takim przypadku srodek ten osadza sie na przeplywce.

 

wiem ze Czoper z Jurkiem zadbali o to zeby srodka nawilzajaco nie bylo zbyt duzo

 

w poprzednim gt mialem seryjny dolot i nigdy nie bylo problemow, w tym byly wymienione min. 4

 

sprobuje chyba przelozyc seryjny dolot, macie moze zdjecia skad jest pobierane powietrze?? tak zebym to poprawnie zmontowal...

 

generalnie odcinek na ktorym sie to stalo byl bardzo bardzo piaszczysty, piachu pod maska jak w malej piaskownicy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że przez stożek idzie do silnika więcej pyłu to fakt (nawet przy najlepszych i najdroższych stożkach),ale wydaje mi się że nie powinno to skutkować aż tak częstą wymianą przepływomierza,chociaż przy tak dużym zapyleniu jak mówisz to kto wie...trzeba by rozebrać i obejrzeć dokładnie tą przepływkę od środka jak bardzo jest zanieczyszczona w porównaniu z tą jeżdżoną na seryjnym dolocie w normalnych warunkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jezdze z dolotem Injena i stozkiem /tak juz bylo :roll: /. Przeplywomierz dziala, ale auto potrafi robic sceny w upalne dni podczas stania w korku - rosną obroty do ok 1500rpm. Fakt, ze dolot jest krotki a pod maska nie ma zadnej dodatkowej przegrody i gorace powietrze wali jak cholera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odizoluj ten stożek bo szkoda silnika.Pod maską Subaru bywa naprawdę upalnie :neutral: Pomysł mam taki,że możesz np.wywalić silencer z prawego błotnika i spróbować wsadzić tam stożek - będzie miał dopływ zimnego powietrza spod zderzaka.Drugi pozytyw to że dźwięk auta będzie fajniejszy bez silencera :grin:

 

Albo zmień na serię i będziesz miał spokój,a kasę za sprzedany dolot Injen przeznaczysz no coś innego dla autka :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odizoluj ten stożek bo szkoda silnika.Pod maską Subaru bywa naprawdę upalnie :neutral: Pomysł mam taki,że możesz np.wywalić silencer z prawego błotnika i spróbować wsadzić tam stożek - będzie miał dopływ zimnego powietrza spod zderzaka.Drugi pozytyw to że dźwięk auta będzie fajniejszy bez silencera :grin:

 

Albo zmień na serię i będziesz miał spokój,a kasę za sprzedany dolot Injen przeznaczysz no coś innego dla autka :smile:

 

u mnie stozej jest totalnie odizolowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie cztery legacy turbo, regularnie jezdzace w kjs maja stozki. jezdza od kilku lat i w zdanym przeplywomierz nie byl wymieniany.

 

Wiem, ale w Legacy jest inny przepływomierz, te w GT '99-'00 są wyjątkowo wrażliwe.

 

samochodzik na twoim miejscu, biorąc opd uwagę ilość modyfikacji twojego GT, poszedłbym w ECU standalone i w ogóle pozbył się przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie cztery legacy turbo, regularnie jezdzace w kjs maja stozki. jezdza od kilku lat i w zdanym przeplywomierz nie byl wymieniany.

 

Wiem, ale w Legacy jest inny przepływomierz, te w GT '99-'00 są wyjątkowo wrażliwe.

 

samochodzik na twoim miejscu, biorąc opd uwagę ilość modyfikacji twojego GT, poszedłbym w ECU standalone i w ogóle pozbył się przepływomierza.

 

 

rozwin troche temat...mialem zamiar stroic w maptecu, bo unichip to ... no coments

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw wywal Bova, mysle, ze go upierdzieliles w piachu /cos tam pisales wczesniej/ i sie przyciera lub nie domyka

 

u mnie tak bylo - po slomce ;) auto gaslo bo BOV nazarl sie piachu - glodomor jeden

 

Lukasz wywal BOV i zaloz serie i zobacz

 

bo u mnie po wyjeciu BOVa objawy do konca nie ustaly i machal obrotami - okazalo sie ze jest peknieta rura dolotowa od przeplywki do turbiny i przeplywka jakis gupoty wysterowywala ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najpierw wywal Bova, mysle, ze go upierdzieliles w piachu /cos tam pisales wczesniej/ i sie przyciera lub nie domyka

 

u mnie tak bylo - po slomce ;) auto gaslo bo BOV nazarl sie piachu - glodomor jeden

 

Lukasz wywal BOV i zaloz serie i zobacz

 

bo u mnie po wyjeciu BOVa objawy do konca nie ustaly i machal obrotami - okazalo sie ze jest peknieta rura dolotowa od przeplywki do turbiny i przeplywka jakis gupoty wysterowywala ;)

 

fakt cos musi byc nie tak z dolotem, bo nawet jak nie gasnie to obroty faluja...

 

zabiore sie za dokladny przeglad dolotu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ruszyłem wczoraj z wymianna stozka na serie... i przy koncu roboty dopiero zaswiecila mi sie zarowka :idea: ze przeciez jeszcze musze zalozyc rure od ic (idaca do zderzaka) i cały misterny plan w pi..du, ale przynajmniej wszystko wyczyscil i juz nie gasnie na wolnych

 

stozek jednak jest juz tak przemeczony, pozaginanany, polamy, etc, ze zalozyc trzeba nowy, pytanie

 

gdzie najtaniej kupic stozek K&N :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochodzik, nie kupuj K&N, kup Apexi :arrow: http://www.nie-ASO.pl/katalog/index.php? ... cts_id=237

 

jest dużo lepszy od K&N.

 

no i rozmiray ma jakies normalne, bo K&N to sie nadaje wilkosci przynajmniej do wyscigowej ciezarowki

 

a tak w skrocie czemu jest duzo lepszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...