Skocz do zawartości

jak wymienić żarówki podświetlające przełącznik dmuchawy


malarz 66

Rekomendowane odpowiedzi

mam problem z rozmontowaniem plastików w Subaru Legacy 2,2 rok prod 1995 w celu wymiany żarówki - zarówek podświetlających przełącznik dmuchawy - regulujący siłe nadmuchu powietrza. Mam też spaloną żarówkę /o ile tam jest ? / we włączniku podgrzewania lusterek zewnętrznych. Odkręciłem plastik pod kierownicą aby dostać się do wyłącznika od dołu, ale nie mogłem tego plastiku wyjąć, a bałem się go wyłamać coś go trzymało mimo wykręcenia dwóch śrub. Proszę bardziej wtajemniczonych o porade jak powyższezrobić i nie połamać plastików.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam problem z rozmontowaniem plastików w Subaru Legacy 2,2 rok prod 1995 w celu wymiany żarówki - zarówek podświetlających przełącznik dmuchawy - regulujący siłe nadmuchu powietrza. Mam też spaloną żarówkę /o ile tam jest ? / we włączniku podgrzewania lusterek zewnętrznych. Odkręciłem plastik pod kierownicą aby dostać się do wyłącznika od dołu, ale nie mogłem tego plastiku wyjąć, a bałem się go wyłamać coś go trzymało mimo wykręcenia dwóch śrub. Proszę bardziej wtajemniczonych o porade jak powyższezrobić i nie połamać plastików.

 

Jeżeli to jest taka sama buda jak moja, to czyni się to następująco:

 

Odnośnie podświetlania ogrzewania szyby. Trzeba odkręcić osłonę zegarów (dwie śruby pod daszkiem) i ją wyjąć, potem powinien być jako taki dostęp do włącznika i trzeba go od środka wypchać. Dostanie się do żaróweczki to kolejna dłubanina, ale będzie prościej :)

 

Odnośnie dmuchawy :) Ten typ tak ma, znaczy pada to podświetlenie we wszystkich :) Aby się tam dostać trzeba iść od dołu, być może będziesz potrzebował zdemontować osłonę na tunelu, wyjąć radio, potem zaślepkę gdzie w OBK jest uchwyt na napoje i w końcu dostaniesz się do przełącznika dmuchawy który trzeba też wyciągnąć i potem kombinować z dostaniem się do żaróweczek - to nie jest takie trywialne. Patrzyłem się jak robią to jakieś pół roku temu u mnie w aucie, ale niestety żaróweczka zdechła kilka dni po wymianie. Teraz się zastanawiam czy nie zaatakować jej nieco na skróty, wyjmując samą zaślepkę pod dmuchawą i potem jakoś ją tam wydłubać. Przyda się chwila cierpliwości i uwaga by nie połamać plastików :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaroweczki wymienialem dwa razy, w poprzednim i w obecnym Legacy. Zawsze demontowalem wyloty powietrza i panel sterujacy ogrzewaniem, mozna go latwo wyjac w calosci. Tu masz opis jak sie to robi z obrazkami :-) http://www.scoobymods.com/forums/showth ... hreadid=91

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie polecam wyciągania tych klipsów ... lepiej zajrzec na dół pod nogami pasażera jest drugi koniec tej linki który mozna bez problemu odłączyć bez sciagania tych zabezpieczeń.

Ja rozbierałem to już kilka razy .. po którymś z kolei jeden z tych klipsów wpadł mi do dziury i tyle go widziałem ... musiałem sobie dorabiać ... tak wiec lepiej tę linkę odczepic na dole .... jest tam także regulacja naciągu :)

 

7cableremove.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, dzięki za info, w takim razie jeszcze w ten weekend zabiorę się za oświetlenie autka :) Pytnaie tylko gdize te zielone żarówki kupić? Bo wiem, ze oryginalnie to sa jakieś zielone rurki nakładane na zwykłe białe żaróweczki, ale po poprzednim swapie już widziałem, że się rozpadają :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zakladalem orginalne zarowki kupione u Subaru. Nigdzie indziej nie mieli takich.

 

Ale razem z tymi plastikami? Bo elektryk jak to robił, to same bański szklane miał i wsadzał to tych plastików. No nic, podjade do seriwsu dzisiaj moze, i kupię, jak nie beda kosztowały jak złoto. No i będą z tymi kondomami zielonymi :) Coś mnie ejszcze tknęło by do sklepu z częściami elektronicznymi zaglądnąć, w końcu takie żarówki w instalcjach audio samochodowych chyba się spotyka. Muszę se jakąś wydłubać do porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orginalne sa razem z gumkami i plastikami, raz kupilem jedna z niebieska gumka bo nie mieli zielonej i przelozylem. W sklepach elektronicznych tez szukalem, bez efektu, wszystkie sa za duze. A orginalne kosztowaly cos 2-3 EUR za sztuke...Raz na kilka lat mozna przezyc :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wyczerpujące instrukcje odnośnie wymiany żarówki podświetlenia przełącznika prędkości obrotowej dmuchawy.

Odnośnie podświetlania ogrzewania szyby.
Chodziło mi o wyłącznik podgrzewania lusterek zewenętrznych. Jest w nim widoczna od zewnątrz jakby dioda pomarańczowa, która po jego włączeniu nie świeci się, ale może to tylko atrapa.
potem zaślepkę gdzie w OBK jest uchwyt na napoje
U mnie w tym miejscu jest prostokątna wąska plastikowa zaślepka, która daje się podważąc we wszystkie mstrony, ale za nic nie daje się wyjąć a nie chcę jej wyłamać. Od spodu w tej zaślepce są podłużne wycięcia o długości ok. 1,5 cm ale za nimi nic nie ma.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w tym miejscu jest prostokątna wąska plastikowa zaślepka, która daje się podważąc we wszystkie mstrony, ale za nic nie daje się wyjąć a nie chcę jej wyłamać. Od spodu w tej zaślepce są podłużne wycięcia o długości ok. 1,5 cm ale za nimi nic nie ma.

 

U mnie też jest ta zaślepka i wypychali ją chyba od środka, kiedy radia jeszcze nie miałem, ale o ile wiem jest tylko na zatrzaskach - i jak to w autach bywa - cholernie wrednych :/

Jak tylko uda mi się kupić żarówki jutro, to będę robił przez weekend dokumentację wymiany żarówek. Bo ta angielska wersja fajna, ale zdjęcia fatalne :) No i może patent na zaślepkę będę miał :) W zasadzie tak mi się wydaje, że może się obejść bez jej wyciągania, jednak patrząc na fotki dochodzę do wniosku, ze przecież pod zaslepką są śruby mocujące maskownicę :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jako nowy w temacie zadam może banalne pytanie - co powinno się podświetlać?

U nie (Legacy '98) podświetla się na panelu pod prędkościomierzem tylko spryskiwanie reflektorów, pozostałe przyciski (podgrzewanie szyby i przeciwmgielne przód i tył) mają tylko lampki świecące po ich włączeniu.

Na panelu sterowania wentylacją świeci sią tylko włącznik dmuchawy oraz wybrany tryb nawiewu. Regulacja temperatury i same przyciski podświetlenia nie mają - czy tak ma być?

 

Z góry dzieki za informacje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod adresem poniżej zamieszczonym są fotki naprędce przed chwilą zrobione, nie są ostre bo z ręki i z długim czasem naświetlania, ale ogólnie prezentują jak to w nocy powinno wyglądać (przynajmniej dla Legacy takiego jak mój bez klimy). Z klimą dojdzie jeszcze jeden przełącznik. Na lewo od zegara jak się dobrze przyglądniesz, to zobaczysz majaczący w ciemnościach przełącznik wysokości świateł - na zdjęciu widać słabo, ale w nocy jest zupełnie OK.

 

http://dzp.ntt.com.pl/~aflinta/light/

EDIT Jak chcesz to możemy się spotkać, to Ci mogę pokazać co i jak - roboty niewiele, a jak się wie co, to jest to już całkiem łatwe :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jako nowy w temacie zadam może banalne pytanie - co powinno się podświetlać?

U nie (Legacy '98) podświetla się na panelu pod prędkościomierzem tylko spryskiwanie reflektorów, pozostałe przyciski (podgrzewanie szyby i przeciwmgielne przód i tył) mają tylko lampki świecące po ich włączeniu.

Na panelu sterowania wentylacją świeci sią tylko włącznik dmuchawy oraz wybrany tryb nawiewu. Regulacja temperatury i same przyciski podświetlenia nie mają - czy tak ma być?

 

Z góry dzieki za informacje :)

 

Latwiej napisac co nie jest podswietlane, a wiec regulacja lusterek i przycisk ogrzewania lusterek, przyciski opuszczania szyb i przyciski od nawiewow maja tylko kontrolki. Pozostale sa podswietlane, tak jak i regulacja temperatury. Ja tez wymienialem zaroweczki w kilku przyciskach, jet to calkiem latwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latwiej napisac co nie jest podswietlane, a wiec regulacja lusterek i przycisk ogrzewania lusterek, przyciski opuszczania szyb i przyciski od nawiewow maja tylko kontrolki.

 

???? Jak tylko kontrolki? Sa normalnie piktogramy na nawiewach podświetlane - zerknij na fotkę poniższą. Natomiast w drzwiach podświetlony jest o ile pamietam tylko przycisk od szyby kierowcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę przyznać, że Wasze maile mocno "rozświetliły" mi sytuację :) i widzę, że mam sporo roboty zarówno z podświetlaniem przycisków jak i z kontrolkami przy licznikach.

 

Jak chcesz to możemy się spotkać, to Ci mogę pokazać co i jak - roboty niewiele, a jak się wie co, to jest to już całkiem łatwe

 

Jak tylko zaopatrzę się w żaróweczki to bardzo chętnie skorzystam z pomocy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno

 

Jak tos lubi majsterkowac moze sobie kubic diody (LED) (te LED bardzo jasne super bright) i opornik 550 omow takie polaczenia i wlutowanie w miejsce normalnej zarowki daje nam naprawde ladny efekt u mnie w aucie mam podswietlenie dmuchawy, ciepla i nawiewu zrobiony w ten sposob na kolor niebieski. Przeslal bym zdjecia ale obecnie jestem w kraju z dala on moich subarenek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latwiej napisac co nie jest podswietlane, a wiec regulacja lusterek i przycisk ogrzewania lusterek, przyciski opuszczania szyb i przyciski od nawiewow maja tylko kontrolki.

 

???? Jak tylko kontrolki? Sa normalnie piktogramy na nawiewach podświetlane - zerknij na fotkę poniższą. Natomiast w drzwiach podświetlony jest o ile pamietam tylko przycisk od szyby kierowcy.

 

Masz racje, klawisze nawiewu sa tez podswietlane, w drzwiach jest tylko zielona dioda przy przycisku kierowcy. Instalacja LED zamiast zarowek to ciekawy pomysl, sam o tym myslalem ale wtedy bedzie trodno regulowac jasnosc podswietlenia , nie obedzie sie bez przerobek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wbrew pierwotnym przypuszczeniom tez myslalem ze ten system nie bedzie dzial ale okazuje sie ze standardowy potencjometr dziala super dobrze bez wiekszych problemow reguluje jasnosc tych LED. Jedyna wada to to ze mnie mozna ich calkowicice wylaczyc ale przyciemnic da sie bez najmniejszego problemu.

 

(Dodatkowe uklady nie sa potrzebne !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...