Skocz do zawartości

Czytamy parametry z ecuExplorera


goory

Rekomendowane odpowiedzi

a to zalezy od wielu czynnikow - peak odczytany ze wskaznika Psi3, nie mam przebiegu. PKocial albo Jacek z Mapteka beda pewnie wiedziec dokladnie. Przy ecutek jest chyba wiecej zmiennych branych pod uwage przy sterowaniu silnikiem, szczegolnie jesli chodzi o KC - nie wiem, jak to porownac do serii. Z ciekawosci bym sobie pomierzyl to i owo, ale czasami z takich danych latwo wyciagnac bledne wnioski nie majac przekrojowej wiedzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 102
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odgrzewam kotleta w związku z dylematem, czy lepiej zanabyc kabelek VAG KKL, czy może ELM 327 ? Cena praktycznie identyczna. A podobno ELM 327 jest pod Subaraka dedykowany i ma większe możliwości niż VAG KKL. Z dugiej strony z lektury tematu wynika, że VAG się sprawdza. Który kabelek przywłaszczyc, by nie kupowac 2 raz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

 

Od jakiegoś czasu auto trochę dziwnie zachowuje się przy pełnym bucie.

W zakresie koło 4000-5000 jak by na chwilę minimalnie odpuszcza (nie jest to szarpnięcie) po czym znowu jest ok. Być może że wcześniej nie zwracałem na to uwagi.

Teraz silnik pracuje na paliwie z Shella 95 oktanów.

Wcześniej spróbowałem Vpowera zalać, muszę przyznać że jak dla mnie to auto gorzej chodziło.

Tutaj mam linka do loga z ecuExplotera, nie wiem czy po nim da się coś wywnioskować, bo ciężko w ruchu miejskim o pełny zakres obrotów na 3, 4 biegu.

 

http://members.chello.pl/mlewandowski/wrx2002.csv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Log jest ok, to Ty musisz ustawić przecinek w ustawieniach regionalnych. :wink:

 

Maciek, wyjedź kawałek za miasto, bo...z resztą wiesz. Nie loguj postoju w korku tylko wtedy kiedy trzeba. Jeśli nie możesz korzystać z laptopa podczas jazdy (klawisz INSERT), to zainstaluj jeszcze romraidera, można włączać logowanie za pomocą przycisku podgrzewania tylnej szyby, a poza tym ma kilka dodatkowych, istotnych parametrów do logowania, napiszę Ci wieczorem w mailu, które opcje wybrać i dzida na jakąś obwodnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łukasz,

 

Ok, to napisz mi co i jak abym 100 razy nie musiał jeździć tylko raz a dobrze zrobię loga z którego coś wyniknie.

Laptopa mogę używać w czasie jazdy, muszę coś wymyślić aby tak nie latał po całym wozie podczas logów :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć, rzuciłem się z VAGiem KKL na moją imprezę 1.6 n/a celem zdiagnozowania kilku spraw, w tym niemiłego szarpania i dziur w gazie postępującego wraz z czasem, który upłynął od resetu ECU… Do wielu rzeczy doszedłem, jak np. do tego, że dziura w okolicach 1400–1600obr. pochodziła od brzęcząceych osłon wydechu (czujnik rawdopodobnie wyłapywał to jako spalanie stukowe i cofało zapłon do -10st.) i po ich zaspawawniu i resecie już się nie pojawiła…

 

Niestety, została dziura w okolicach 1800–2400 obrotów – nie ma jej zaraz po resecie, ale pojawia się już po paruset metrach – widać to dokładnie w logu, komputer przy każdym kolejnym przyspieszeniu zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu (korekcja spalania stukowego), który szybko dochodzi do -10… Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie (po resecie zacząłem od benzyny).

 

Jeśli chodzi o rozwiązanie problemu, to nie wygląda mi to na faktyczne spalanie stukowe (wtedy na gazie powinno być lepiej?) i zastanawiam się, czy to słynna przypadłość w postaci zbyt czułego czujnika czy może efekt małego problemu z układem zapłonowym (na przeglądzie gazu okazało się że kable mają małe przebicia, ale zostały poskładane na jakims izolującym ustrojstwie i autem przestało szarpać przy pełnym gazie na wolnych obrotach). Opcja z zapłonem wydaje mi się mniej prawdopodoba, bo wtedy na benzynie problem powinien być mniejszy, poza tym – teoretycznie – czy niedopalona w wyniku braku iskry mieszanka może jakoś stuknąć i uaktywnić czujnik stuku?

 

Pomóżcie proszę rozwikłać mi tą zagadkę – może ktoś zobaczy w moich logach coś oczywistego… Najbardziej niepokojące cofanie o więcej niż 4 stopnie wraz z korespondującymi obrotami zaznaczyłem na pomarańczowo, a w pliku są 2 arkusze – gaz i benzyna.

 

http://goo.gl/ejPRR

 

Dzięki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

czy z tym kabelkiem i odpowiednim softem (romraider lub ecu explorer)

http://allegro.pl/vag-com-kkl-obd2-usb-black-vw-audi-seat-skoda-i1857292466.html

dogadam się z moim foresterem s-turbo (końcówka rocznika) 99

chodzi mi głownie o sprawdzenie błędów check engine i ich kasowanie

 

z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy z tym kabelkiem i odpowiednim softem (romraider lub ecu explorer)

http://allegro.pl/vag-com-kkl-obd2-usb- ... 92466.html

dogadam się z moim foresterem s-turbo (końcówka rocznika) 99

chodzi mi głownie o sprawdzenie błędów check engine i ich kasowanie

 

z góry dzięki za pomoc!

 

Tak bez problemów,potrzebujesz program freessm,twój forester pomimo że ma gniazdo obdII to w tym protokole się nie łączy z komputerem.Podobno jeszcze działa ecu explorer ale nie miałem jeszcze czasu sprawdzić,pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FreeSSM 1.2.5 zassany kabelek VAG KKL w drodze - zobaczymy co z tego wyjdzie :-)

 

Dzieki za wsparcie!

 

Poinformuje o wynikach łączenia się z moim leśnikiem!

 

pomimo że ma gniazdo obdII to w tym protokole się nie łączy z komputerem

a w jakim protokole pracuje? - tak z ciekawości pytam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...

a tak sie podepne pod watek z czystej ciekawosci,

 

uzywam vag'owskiego kkl'a z ecuexplorerem i czyta mi bez problemu "domowe auta" tj wrx'a '02 i forka '07 natomiast wetknalem go ostatnio w nowego legaca diesla i sie nie chcial padalec polaczyc

 

jakis inny tam protokol? o co kaman?

 

pozdrufki

janek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jest sposób na podłączenie się do Forka 2.0 n/a z '98? Jeśli dobrze rozumiem, to bez szans, choć niektórzy sprzedający kable ELM327 ELM 1.4a OBD2 na alledrogo piszą:

Japońskie i Azjatyckie osobowe, terenowe i dostawcze od 1996 roku:

- Subaru: Forester, Impreza, Justy, Legacy, Libero, OUTBACK, SVX

 

http://allegro.pl/2011-pl-interfejs-elm ... 43640.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czym polecacie diagnozować WRX-a z 2003roku? Bug.

 

Mam uszkodzony któryś z czujników ABS tylko chce się dowiedzieć który. Pożyczyłem od kolegi kabel Vag-K+CAN Commander full.

 

Jakąś konkretną wersje EcuExplorera byście polecali do mojego WRXa? Czy tym programem odczytam błędy z abs-u czy tylko silnikowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...