Skocz do zawartości

problem z wymiana kierownicy w GT'00


Bosman

Rekomendowane odpowiedzi

z okazji Wielkanocy postanowilem przestac udawac kierowce Ikarusa i zabralem sie za wymiane seryjnego kola sterowego o srednicy 1 roku swietlnego na OMP Corsice.

Nabe OMP kupilem w Vemapolu.

Myslalem, ze wymiana jest raczej banalna.

Po zdjeciu seryjnej kierownicy okazalo sie niestety, ze ta naba nie pasuje.

Tzn pod seryjna kierownica jest jeszcze takie czarne plastikowe (czesciowo obrotowe)ustrojstwo mocowane na 3 srubki, z ktorego wystają bolce do wyłączania kierunkow i w ktorym jest nawinieta w srodku tasma z przewodami do klaksonu i poduszki.

Naby sie na to zalozyc nie daje (za plytko wchodzi i w ogole nie pasuje), a z kolei jak to zdejme, to tez nie pasi i nie ma jak podlaczyc klaksonu do naby.

 

Moje pytanie do tych co juz przerabiali temat - czy naba powinna pasowac na to czarne, czy tez to czarne trzeba usunac (jak wtedy podlaczyc klakson?).

 

To co mnie dziwi, to to, ze ta naba od spodu ma dookola taka metalowa blaszke (taka jak tu na dolnym zdjeciu: http://www.mtuning.pl/sklep/product_inf ... ts_id=1166 )

Domyslam sie ze ta blaszka jest do klaksonu. Pewnie ma wspolpracowac z jakimis "szczotkami", tyle, ze w GTeku nie ma zadnych "szczotek", bo przewody sa sprytnie nawiniete kilka razy dookola w tym czarnym plastikowym ustrojstwie tak zeby szly bez przerwy az do klaksonu/poduszki umozliwiajac krecenie kierownica.

 

Zaczalem sie zastanawiac czy aby na pewno w Vemapolu sprzedano mi wlasciwa nabe.

Oczywiscie na pudelku OMP nie ma nic na temat do jakiego auta to badziewie jest, ani jak to zalozyc, a z powodu Swiat nie bardzo moge sie z nimi skonsultowac.

Help! :-)

 

Sory za zagmatwanego posta. Jak sie z tym meczylem, to nie mialem aparatu, zeby zrobi foty i lepiej to zobrazowac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie nabę OMP i kierownicę Oreca. Ten czarny pierścień z nawijakiem kabli pod klakson i airbag mam wyrzucony a i tak wieloklin naby łapie dość płytko - nie wiem czy tak ma być ale przyzwyczaiłem się do tego że mi nie odbijają kierunkowskazy, a kable do klaksonu poprowadziłem inaczej. Kiedyś doprowadzę to do porządku - jak dowiesz się czegoś na ten temat to napisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim aucie mialem tez tak zrobione ze kierunki mi nie obijaly,wiec pewnie tak samo jak Kruk, ma teraz u siebie :roll: jestem tez przed wymiana kierki w nowym aucie i chce kupic nabe konkretnie do subaru ale znalazlem tylko taki model firmy OMP :arrow: http://cgi.ebay.co.uk/OMP-Steering-Whee ... dZViewItem

Mam nadzieje ze nie bedzie takiego problemu z mocowaniem :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JanDrop,

 

Rzuce jutro okiem, czy to ta sama naba co moja, ale wstepnie wydaje mi sie, ze jest ciut inna.

Swoja droga to obciach, ze OMP robi naby, ktore de facto nie pasuja.

Naba powinna byc identyczna jak mocowanie seryjnej kierownicy, tak zeby pasowala na ten czarny plastik. Wtedy nie byloby problemu ani z kierunkami, ani z klaksonem. Pomijam juz, ze wyglada, jak zrobiona przez kowala, a gumowa oslona jest chyba od odkurzacza :-)

To generalnie problem, ze wiekszosc rajdowych sprzetow robia wloskie firmy. Podobne problemy jakosciowe mialem z wyposazeniem rajdowki OMP/Sparco/Sabelt i z odzieżą tych firm - ogolnie jest to badziewie, choc wydawaloby sie, ze niby takie dobre-kawiorowo-rajdowe :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz nieodpowiednia nabe. ma za maly otwor na kostke od tego czarnego czegos zwanego tasma/zwijaczem do airbagu. dlatego wchodzi za plytko.

 

masz trzy wyjscia:

1. poszerzyc otwor i zamontowac (cieszac sie odbijajacymi kierunkami i dzialajacym klaksonem)

2. zdemontowac tasme od airbagu i zalozyc nabe (brak odbijajacych kierunkow i klaksonu)

3. zdemontowac tasme od airbagu i poszperac w kablach, podlaczyc jakims sposobem klakson i zastosowac cos aby kierunkowskazy obijaly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zastosuje nabę MOMO , nie ma żadnych problemów, nawe DCCD działa, gdzie jest czujnik skrętu kierownicy, w nabie Sparco, OMP trzeba troche nakombinowac, żeby to wszystko pasowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zastosuje nabę MOMO , nie ma żadnych problemów, nawe DCCD działa, gdzie jest czujnik skrętu kierownicy, w nabie Sparco, OMP trzeba troche nakombinowac, żeby to wszystko pasowało

 

nie prawda. sa tez naby MOMO, ktore wymagaja przerobki o ktorej pisalem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, czy to ta naba :?:

Obrazek

 

Ja wprawdzie nie Carfit, ale wydaje mi sie, że ta naba ze zdjecia ma szanse pasowac (wąska koncowka od dolu).

Jan Drop - nie wiesz, gdzie taką można kupic?

Najchetniej oddalbym to OMP z powrotem. Skoro kupuje nabe do GT, to uważam, że powinna pasować bez przerobek. Nie przepadam za rzeźbieniem, szczegolnie w ukladzie kierowniczym czy hamulcach.

 

Tymczasem kolejny raz potwierdza sie, ze czlowiek powinien zajmowac sie tym na czym sie zna - czyli ja nie powinienem zajmowac sie grzebaniem w samochodach. Nie dosc ze nie udalo mi sie zalozyc kierownicy (niby przez nabe), to jeszcze po zalozeniu z powrotem oryginalnej kierownicy (chwilowo bez podlaczania poduszki) i ponownym podlaczeniu akumulatora zaczely strasznie spadac obroty biegu jalowego i nawet gasnie czasem - czy to moze miec związek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak sie zastosuje nabę MOMO , nie ma żadnych problemów, nawe DCCD działa, gdzie jest czujnik skrętu kierownicy, w nabie Sparco, OMP trzeba troche nakombinowac, żeby to wszystko pasowało

 

nie prawda. sa tez naby MOMO, ktore wymagaja przerobki o ktorej pisalem.

 

bardzo możliwe :roll: , ale póki co zamawiałem MOMO (jest ich kilka rodzajów )i nigdy nie było problemu, przynajmniej w GT, WRX, STI. ze SPARCO w STI jest problem.

MOMO nawet daje w komplecie kabel z opornikiem , żeby poduszka sie nie świeciła :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bosman; mam taką samą nabę jak Ty i niestety zwijarkę musiałem usunąć i żyję bez odbijających kierunków. Nie wiem, czy istnieje naba, która współpracuje z seryjną zwijarką ale wiem, że mozna kupić zwijarkę do wersji "nardi" - bezpoduszkowej, która nie koliduje z tą nabą OMP i odbija kierunki. Problem polega na tym, że ta zwijarka jest droga. Jeszcze jedna sprawa, przy tej nabie klakson nie zadziała, trzeba kombinować, po szczegóły - zadzwoń do mnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei:

 

w zasadzie wszystkie naby wygladaja tak samo trzeba je odpowiednio przerobic... w kilku miejscach :mrgreen:

 

Co do samego pasowania naby na wieloklinie to rzeczywiscie bywa, ze albo wchodzi za gleboko w oslony kolumny kierownicy(wtedy modyfikujemy plastiki czyli poszerzamy otwory i jest ok) lub za plytko i jest smieszny odstep, wtedy modyfikujemy gniazdo wieloklina(chyba Abt tak robil w swoim GT) a potem juz tylko dorabiamy "wylaczniki kierunkow".

 

Dla ulatwienia dodam, ze sa to sruby wkrecone w otwory w nabie, ktore wczesniej trzeba poglebic minimalnie i nagwintowac, po wkreceniu srub do naby obcinamy glowki srubek, tak aby szpilka miala okolo 6cm dlugosci, nastepnie nakladamy koszulke termokurczliwa na gwint i podgrzewamy zapalniczka. Po wykonaniu wszystkich ww czynnosci wyglada to tak:

 

t_nowy_obraz_-_mapa_bitowa__3_.jpg

 

i mamy wylaczniki kierunkow :smile:

 

nastepnie dorabiamy "klakson":

 

tutaj jest kilka sposobow, ja zastosowalem stycznik miedziany chyba ze starego przelacznika zespolonego z malucha :mrgreen: , natomiast mozna zastosowac prostszy mechanizm, czyli np gruby drut, o tak jak tu:

 

t_nowy_obraz_-_mapa_bitowa__2_.jpg

 

potem, opornik 3ohm ktory wyacza poduszke i mozna cieszyc sie nowa kierownica.

 

Zdjecia zapozyczylem od forumowicza Wojtek Jarząbek, ktore rowniez mi posluzyly do fachowego zamontowania kierwonicy w moim Gtku 2 lata temu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo możliwe , ale póki co zamawiałem MOMO (jest ich kilka rodzajów )i nigdy nie było problemu, przynajmniej w GT, WRX, STI. ze SPARCO w STI jest problem.

MOMO nawet daje w komplecie kabel z opornikiem , żeby poduszka sie nie świeciła

 

zgadzam sie z carfitem.Z OMP , Sparco i pewnie Sabeltem jest problem.Trzeba rzezbic i zdejmowac tasme od airbagu a co najwazniejsze jest zle wyprofilowany stozek co uniemozliwia prawidlowe nasuniecie wieloklinu. Dopiero wizyta u tokarza i odpowiednie roztoczenie gwarantuje poprawny jej montaz gdyz w przeciwnym razie jest ona po prostu niebezpieczna bo wieloklin moze sie w kazdej chwili zerwac :!:

 

Bosman, jak masz mozliwosc to oddaj i zamow MOMO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mowilem zrobilem jeszcze jedno podejscie i zdjalem nawijak.

Niestety naba dalej nie pasuje, tzn jest dokladnie tak jak pisze TurdziGT, a wczesniej Kruk - naba wchodzi na moje wyczucie o wiele za plytko na wielowypust, do tego wyglada na to ze przy kreceniu ocieralaby o plastikowa oslone kolumny kierowniczej - paranoja...

Dlaczego OMP dedykuje te nabe do Imprezy, skoro do Imprezy nie pasuje w niej nic poza ksztaltem wieloklinu???

Nie wiem - ta naba wyglada jakby byla zaprojektowana do jakiegos o wiele starszego auta (bez poduszki).

Reasumujac powalcze jutro zeby ja oddac, bo ona nie jest do SI GT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tego wyglada na to ze przy kreceniu ocieralaby o plastikowa oslone kolumny kierowniczej - paranoja...

 

jak masz rach. to ja oddaj i dowiedz sie od carfita dzie kupic momo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w SI bez turbo też są takie problemy? Kierownicę już mam, a teraz szukam naby - szukać MOMO?

 

carfit, Pomożesz mi też?

 

[ Dodano: Pon Kwi 28, 2008 9:16 pm ]

Szukałem naby MOMO, ale gość z RallyShopu - ze wzgledu na brak dostępności MOMO - polecił mi Simoni Racing. Twierdził, że to jest to samo (z jednej fabryki) i bedzie pasowało do SI. Wygląda ona tak:

 

img4353be4.jpg

img4353be4.0bbd1bc7ff.jpg

 

img4354is1.jpg

 

 

 

Jak myślicie, ściemniał żeby zarobić parę złotych, czy faktycznie nie będzie problemu z klaksonem i wyłącznikiem kierunków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki Az, działa. Było trochę kombinacji, ale wszystgo gra. Sama kierownica jest fantastyczna, w końcu mam taką jak trzeba pozycję za nią. Patenty jakie zastosowałem są takie jak na zdjęciach od komancza. U mnie wyszło tak:

 

img4359zy4.jpg

img4359zy4.9f7c05753f.jpg

 

Śruby to M4 x 50

 

img4361zm1.jpg

img4361zm1.50a67b916d.jpg

 

img4363xs4.jpg

 

img4366yt1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...