buhhu Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Witam, problem jak w tytule. Zapala się CE, nieregularnie, na wysokich, na niskich, na wolnych. Gaśnie również nieregularnie, po zapaleniu czuć delikatny spadek mocy i lekko szarpie. Dopiero od 4k obrotów zaczyna "ciągnąć". Próbowałem podłączyć przez OBT ale nie chciał się skomunikować. Może jakiś inny program ? Liczę, że komp by coś pokazał. Jakieś pomysły co to może być i jak to zrobić ? Impreza 2.0 N/A 1998r. Z góry dzięki za pomoc Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Zapala się CE zapala się CEL Próbowałem podłączyć przez OBT ale nie chciał się skomunikować. przez OBD II :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 po mojemu wypadanie zapłonów, misfire znaczy....najlepiej użyj ECU explorera, albo znajdź kogoś kto ma, i napisz skąd jesteś, jak chcesz pomocy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 emotorsport, juz to robiliśmy właśnie - ecu explorer nie łączy po kablu, ani OBD SCOPE przez bluetooth nie łączy, w tym samym czasie sprawdzane na moim blobie i wszystko czyta bez problemów! i po kablu i przez BT na kablu prąd jest po podłączeniu do jego wtyczki obd bo się dioda świeci... ( tak samo jak u mnie ) ale nie potrafi nic odczytać... wtf? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Jak się CEL "zapala", to świeci cały czas czy mruga? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 no tez w N/A 97 elektryk wystukał z kabli błąd chyba 22... przyszedł i mówi , że czujnik spalania stukowego...i tez sie zapala i gasnie bez wzgledu na nic, jak chce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 jesli juz wyskakuje to się świeci ( jak napisal buhh, gaśnie sobie co jakiś czas, nie zależnie od momentu i sytuacji ), nie ma możliwości odczytania błędu poprzez "wymruganie" błędu to co, szukać stukowego, co aby spróbować zlikwidować od razu powód? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
arkadio Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 emotorsport, juz to robiliśmy właśnie - ecu explorer nie łączy po kablu, ani OBD SCOPE przez bluetooth nie łączy, w tym samym czasie sprawdzane na moim blobie i wszystko czyta bez problemów! i po kablu i przez BT na kablu prąd jest po podłączeniu do jego wtyczki obd bo się dioda świeci... ( tak samo jak u mnie ) ale nie potrafi nic odczytać... wtf? Może zmiana portu COM pomoże (z poziomu aplikacji). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 no właśnie że tak się wtrące z moim ...czytałem na forum , że niektórzy go czyszcza, jest lepiej... poźniej problem powraca i w końcu wymieniają cały czujnik i jest ok... wszystko rozumien ale czytałem też ,że błąd czujnika spalania stukowego objawia się gorszą dynamika w niskim zakresie obrotów lecz u mnie nie widze żadnych spadków mocy, wszak dzieje się to odkąd kupiłem auto (2000tys km temu) ale nie wiem czy jest to zamulone od dołu auto...wydaje mi się ,że jak na 115 km to tak normalnie i normalnym jest też, że budzi się na wyższych obrotach jak większość silników. Minimalny spadek mocy zauważyłem po zmianie tłumnika i kolektora wydechowego ale tego sie spodziewałem:) jak sądzicie czy jest sens kombinować coś przy tym czujniku skoro auto wydaje się jeźdźić ok? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Na stronie EcuExplorera stoi, że gada z MY99+, więc może tu jest problem. Najsensowniej byłoby się podłączyć i zerknąć np. w knock correction, byłoby więcej danych (tylko nie wiem, jakim softem...). Profilaktycznie to czasem można pół silnika wymienić i nie usunąć problemu Port COM raczej odpada, skoro z blobem gada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 simonnt, spadem mocy jest bardzo minimalny u dołu. zrobić to by należało, bo procz stukowego CEL wyświetla tez inne problemy z silnikiem :-) szkoda byloby przez głupotę mieć dużą awarię silnika poprzez zaniechanie CELa myśląc, że to tylko stukowy -- 2 sie 2011, o 11:14 -- COM zmieniany i nic :-) w takim razie trzeba inny program ;-) Jak juz pisalem, probowaliśmy OBD Scope oraz ECU Explorerem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
simonnt Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 acha rozumiem...pika tak różnie ,że myśle ,że nie zakłóci innych ...czyli rozumiem ,że od samego uszkodzonego stukowego nie powinno sie wiele niedobrego stac? -- Wt sie 02, 2011 1:19 pm -- acha rozumiem...pika tak różnie ,że myśle ,że nie zakłóci innych ...czyli rozumiem ,że od samego uszkodzonego stukowego nie powinno sie wiele niedobrego stac? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 ja już Ci nie odpowiem bo szczerze nie wiem jakiś mistrz niech się wypowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Co do gadania z MY98: EDIT: dobra, żenujące zamienianie linków do kreski mnie pokonało... Cytat z Azraela: GT99 ma OBD-I GT98 ma złącze ISO ale komunikuje się tylko w protokole SSM GT97 i wcześniejsze nie mają złącza ISO tylko dedykowane SUbarakowe, nawet ASO potrzebuje specjalny adapter do SSM (SSM-III nie działa z nimi w ogóle bodajże). Skanery OBD-II mają pole do popisu od bug eye. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zofx Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 no i co teraz ? :DDDDD kto ma takie zlacze ISO : D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 czyli trzeba podjechać do ASO ... albo nie-aso co ma sprzęt do SSM. -- 2 sie 2011, o 14:04 -- przy okazji, może tactrix da radę ? http://www.ebay.co.uk/itm/BFM-Subaru-Im ... 179wt_1070 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buhhu Opublikowano 2 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Sierpnia 2011 czyli jak rozumiem wina nieodpowiedniego kabla w kwestii podłączenia do kompa. sprobuje poszukac kogos kto ma adapter do SSM i moze wtedy wyjdzie o co chodzi. Spadek mocy na niskich jest u mnie odczuwalny wyraznie bo dzis jak jechalem i przyspieszalem z 2ki to akurat sie zapalil na chwile i zgasl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartekT Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 ... nieregularnie, na wysokich, na niskich, na wolnych. Gaśnie również nieregularnie, po zapaleniu czuć delikatny spadek mocy i lekko szarpie. ... Możliwe, że to uszkodzony mikrofon czyli czujnik spalania stukowego. Chciałem się też wymądrzyć w temacie błędów, ale doczytałem wątek do końca i cytatu z Azraela. Złącze "ISO" to chyba chodzi o fizyczny kształt złącza ale elektrycznie to ono nie jest OBD-coś a tylko SSM compatible. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Złącze "ISO" to chyba chodzi o fizyczny kształt złącza ale elektrycznie to ono nie jest OBD-coś a tylko SSM compatible. Też tak to rozumiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buhhu Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Sierpnia 2011 Czy ktoś kto wybiera się na M1 dzisiaj ma i mógłby wziąć SSM tak żebym mógł sobie na miejscu zczytać ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 27 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2011 jak chcesz sie tylko dowiedziec jaki masz blad, mozesz to zrobic bez kabla. 1. wylaczasz zaplon, 2. zdejmujesz oslone pod deska(tam gdzie jest zlacze OBD) 3. masz prawdopodobnie cztery wiszace kabelki z wtyczkami. dwa zielone i dwa biale. 4. spinasz biale ze soba 5. wlaczasz zaplon(nie odpalasz silnika, tylko zaplon, zeby sie kontrolki zaswiecily) 6. odczytujesz mrugania kontrolki CHECK ENGINE - beda dlugie i krotkie mrygniecia, musisz je policzyc. procedura sie powtarza. 7. po zliczeniu mrugniec odczytujesz kod bledu np. 45 lub inny... trzeba poszukac na forum albo w manulau do Twojego modelu auta co oznacza ten blad. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się