Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Edek, może masz rację, że kto co woli, ja tam bym się bał przesuwać balans tak bardzo do tyłu.

 

PZDR

 

Bodek

Bodek, ale co masz na mysli z tym przesunieciem balansu :?:

 

zarowno u mnie, jak i u AdaSch'a sa seryjne setupy - u mnie zaadoptowany z GT, a u niego z WRX :) owszem, Forek ma inny rozklad masy niz GT czy WRX, ale mysle, ze oba rozwiazania powinny dzialc poprawnie w Forku...

 

aha, dodam, ze moj GT'ek ma teraz tylne hamulce od WRX (zacisk 2-tloczkowy i tarcza 290mm) i moje obserwacje sa takie: na seryjnym zestawie (zacisk 1-tloczkowy + tarcza 266mm) tyl pracowal tylko przy obciazonym aucie, natomiast teraz (tylne hamulce od WRX) tyl pracuje nawet wtedy, jak jezdze sam... do tego doszlo odczucie, ze auto hamuje bardziej rownomiernie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja już kupiłem zestaw HEL do swojego Forka. W pon zakładam go na Bajecznej i zalewam RBF660. Dam znać jak różnica.

 

 

No więc odebrałem samochód i przejechałem nim kilka km. Jest różnica :-)

Moje tarcze i klocki, zarówno z przodu jak i z tyłu, są na wykończeniu, więc hamowanie i tak pozostawia trochę życzeń - początkowa faza wciskania pedału jest jak wsadzanie noża w masło, nawet 1 cm!

Zmiana jest odczuwalna jak tylko klocek dociera do tarczy. Samochód dużo szybciej hamuje i pedał jest twardy. Wcześniej był lekko miękki w ostatniej fazie hamowania. Jestem zadowolony :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam, Pytanko do speców:

 

Mam sti06 us, od jakiegoś czasu obserwuję dziwne zjawisko (tarcze oem + ds2500 przod i tyl ) :

otóż przy hamowaniu z małych prędkość, powiedzmy 50km/h, (przy większych jest to mniej odczuwalne), auto hamuje jakby pulsacyjnie , tzn przy jednakowym nacisku na pedał hamulca, czuć,że nie jest to jednomierne zwalnianie.

 

Dodatkowo dodam,że płyn jest świeży rbf 660, ( z lutego bodajże ).

Czy to jest objaw skrzywionej tarczy ? Kierownica nie bije, hebel tez nie.. ? ( no i piszczy jak pociąg tuż przed stacją :shock: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

respect , właśnie na tylne mi to wygląda, z resztą zdjąłem zimowe felgi i okazało się, iż sprzedawca wcisnął mi z samochodem podstawki pod stolik ? :evil: ( 2 tylne felgi były naprawiane ).

Czy to mogło mieć wpływ na tarczę, czy może od krzywych felg coś innego się wygięło ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy może od krzywych felg coś innego się wygięło ??

 

gdyby były aż tak krzywe(tzn w okolicy śrub)całym autem by raczej telepało.

Daj na próbę inne koła lub przednie.Sprawdź czy śruby dokręcone sa równomiernie.Znana sprawa to przeciągnięte gwinty szpilek przez tych gumiarzy co pistolety mają nastawione dla jakichś furgonów i im się przestawiać nie chce.

Zobacz czy po poluzowaniu nakrętki chodzą gładko po gwintach.

Jak nie to pomiary bicia tarcz lub wymiana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz kilka ekip poważnych w Polsce z znanymi nazwiskami maja jakies klocki carbotech.

Inni maja EBC nawiercane i klocki EBC te topowe czerwone ..?

Zimermany szlag trafia bo maja wwierty na wylot i to po dłuzszej jeździe i wytarciu tarczy na granicy min. powoduje że pęka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz kilka ekip poważnych w Polsce z znanymi nazwiskami maja jakies klocki carbotech.

Inni maja EBC nawiercane i klocki EBC te topowe czerwone ..?

Zimermany szlag trafia bo maja wwierty na wylot i to po dłuzszej jeździe i wytarciu tarczy na granicy min. powoduje że pęka .

Nie wiem czy to poważna ekipa jak na EBC jezdzi chyba ze dookoła trzepaka :)

 

Carbotec podobnie jak Hawk Performance bardzo dobre klocki godne polecenia , zdecydowanie duży wybór jeśli chodzi o dobór mieszanki. No i nawet w klasie ulicznych klocków można znalezć coś bardzie efetywnego, i skuteczniejszego od RC5+.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A jakie klocki polecacie do litych tarcz prodrive?

Do zacisku czterotłoczkowego.

DS2500 - dobry, sprawdzony klocek :)

 

 

 

p.s. obecnie zalozylem na test CL RDC5+, zobaczymy jak wypada w porownaniu do DS2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawym opinii.

Jak do tej pory najlepiej sie sprawdzał zestaw Brembo złote + DS2500 (zacisk od WRX w Antyku). Śmiało mogę polecić.

Zwykłe Brembo nie wytrzymywało współpracy na okazjonalnych pojeżdzawkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawym opinii.

Jak do tej pory najlepiej sie sprawdzał zestaw Brembo złote + DS2500 (zacisk od WRX w Antyku). Śmiało mogę polecić.

Zwykłe Brembo nie wytrzymywało współpracy na okazjonalnych pojeżdzawkach.

 

Miałem taki dylemat:

DS 2500 i brembo czy oryginały

 

Założyłem oryginalne gładkie tarcze i ds 2500.

Dlaczego?

Bo jak oryginały miały grubość 22 mm to założyłem do nich jeszcze OMP R&S.

Zjechałem klocki do metalu a tarcze nie trzymały już minimalnego wymiaru.

Przejechałem na nich jedną Adrenalinę i Owsiaka w Płońsku. W błocie i śniegu.

Do końca swojego żywota, nie pokrzywiłem ich i nie czułem żadnego bicia na pedale hamulca.

Wybór był prosty. 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s. obecnie zalozylem na test CL RDC5+, zobaczymy jak wypada w porownaniu do DS2500

pierwsza trasa zaliczona i odczucia sa takie: hamuja podobnie do DS2500 (moze nawet ciut lepiej na zimno), kurzu troszke mniej... aha, co dosc wazne - nie piszcza :D

 

czyli na razie nie mam zadnych zastrzezen do RC5+

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...