Skocz do zawartości

Zakup Legacy 3,0 H6


basstream

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie. Kwestia kosztów regulacji oraz przebiegu, kiedy operacja powinna być wykonana była poruszana w wielu różnych wątkach. Co do przebiegu padały bardzo rozbieżne informacje, a kosztów konkretnych nikt nie podał.

 

W szukajce wpiszcie "koszt szklanek" i są wyniki :) , choćby TUTAJ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Kwestia kosztów regulacji oraz przebiegu, kiedy operacja powinna być wykonana była poruszana w wielu różnych wątkach. Co do przebiegu padały bardzo rozbieżne informacje, a kosztów konkretnych nikt nie podał.

 

W szukajce wpiszcie "koszt szklanek" i są wyniki :) , choćby TUTAJ

 

 

tylko że nie zawsze trzeba szklanki wymieniać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

basstream

H6 z gazem da się zrobić, któryś z forumowiczów miał / ma H6 z instalacją i wszystko dało się wysterować i działało i było ok. Pisz do Jako, on Ci powie dokładnie co i jak (zresztą skoro do V6 można to dlaczego nie do H6?).

Fakt, zawory trzeba regulować częściej (średnio wychodzi mniej więcej co ok. 30tys.) co podnosi koszty serwisowania, a i sama instalacja będzie droższa. Wszystko zależy od rocznych przebiegów, ktoś robi 30tys. w 3 lata, ktoś inny w pół roku... ale za to zaoszczędzisz na rozrządzie... :wink:

O spec b w tych pieniądzach, o których piszesz raczej możesz zapomnieć :P , ale pogadaj z Jurasem_K, on właśnie był kupił GT z 2.5T (250 kucy z MT), przypuszczam, że wrażenia jeszcze lepsze niż w spec b :twisted: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Kwestia kosztów regulacji oraz przebiegu, kiedy operacja powinna być wykonana była poruszana w wielu różnych wątkach. Co do przebiegu padały bardzo rozbieżne informacje, a kosztów konkretnych nikt nie podał.

 

W szukajce wpiszcie "koszt szklanek" i są wyniki :) , choćby TUTAJ

 

 

tylko że nie zawsze trzeba szklanki wymieniać...

 

Regulowac zaworow zawsze tez nie trzeba :wink:, natomiast co do hydrauliki to ok, niby nie trzeba regulwoac zaworow tyle, ze czasem trzeba wymieniac m.in szklanki a koszt jest znacznie wiekszy niz prosta regulacja zaworow. Dodatkowo przyspieszac wymiane moze jakze popularny u na sLPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie 80 tys km na gazie przeszło bezproblemowo (mówię o popychaczach hydraulicznych), a potem i tak zmieniłem na turbo - tutaj jednak ze względu na regulację zaworów i inne niedogodności (zajęty bagażnik, częstsze tankowanie) na LPG się nie zdecydowałem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie różnica w kosztach tankowania benzyny a gazu jest przeznaczona na ewentualne naprawy i serwis auta

W sumie dość osobliwe podejście. Czyli po prostu lubisz gaz, częste tankowanie i mniejszy bagażnik, bo już wiesz, że na oszczędności nie ma co liczyć ? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HEhehe widzę, że temat gazu zawsze rozgrzewa atmosfrę :twisted: Nic się chłopaku nie przejmuj tylko zakładaj!! Jak ja zapytałem na forum 7 lat temu co Forumowicze sądzą o zakładaniu LPG do Legaca Antyka Turbo to dyskusja nie miała końca.... Przejechałem z 6 tal ok 130tys km i od GAZU pękła mi przednia szyba i opony mi sie strasznie poździerały 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...

Witam, podepnę się pod temat. Nowy rok się zbliża, okazja żeby wymienić staruszka na coś mniej leciwego. Moją uwagę przykuł właśnie Legacy 3.0R H6 albo 2.5GT. Roczniki od 2005 w górę. chętnie a/t, mieszanie wajchą już mi się znudziło.

 

na mojego czuja silnik wolnossący to bardziej oszczędna i mniej ryzykowna sprawa niż turbo. kwestia osiągów jest wtórna, 3.0R sądzę że też daje się pobawić.

niestety nigdzie nie mogłem doszukać się jakiegoś sensownego porównania obu silników, głównie jeśli chodzi o osiągi i awaryjność, apetyt na paliwo, pracę skrzynia automatycznej, etc.

 

montaż krematorium wykluczony, więc łatwość/trudność zagazowania nie ma dla mnie znaczenia.

 

męczy mnie jeszcze audi a6 C6 v6 benzyniak. to tak, żebyście mieli porównanie.

 

każda opinia mile widziana.

dziękuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

H6 3,0R to jednak potencjalnie mniej awaryjny motor niż 2,5 Turbo. Jednak nie można demonizować awaryjności tego drugiego. Jedno jest pewne, jeśli nie będzie gazu i nie będzie podnoszenia mocy w 2,5 to jedyną różnicą będzie konieczność wymiany rozrządu w 2,5.

W obu silnikach pomiędzy 200 a 250 tys przebiegu mogą się kwalifikować do wymiany uszczelki pod głowicami - oczywiście robię założenie, że motor nigdy nie był przegrzany (np. awaria wentylatorów itp) i jeżdżony normalnie po ulicy, bez upalania.

Wtedy to H6 kosztuje więcej.

Przymierzam się od dawna do takiego auta i ciągle coś... ale ostatecznie nie zdecydowałem się który motor wybiorę.

Narazie Legac Turbo spełnia rolę auta rodzinnego :) , ale mam też inne zabawki.

 

Dla mnie osobiście ważne, żeby skrzynia była manualna. Więc pozostają Legacy/Outback 2,5GT z 5MT i Legacy spec.B z 6MT (wszystkie kombi), ale cena spec.B w "strefie euro" zbija z nóg, a w Polsce jakoś nie można nic znaleźć. Wszystkie jakie widziałem to albo automaty, albo sedany...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

przeglądam oferty i naprawdę dość trudno wyrobić sobie pogląd, ile "powinno" kosztować Legacy 3.0 H6.

różnice sięgają nawet 10 tys. za to samo rocznikowo auto w podobnym wyposażeniu (szukam '05 sedan, navi, AT, bez gazu). wiem, że wiele zależy od indywidualnego stanu auta, ale może jest jakiś przedział, w którym można się poruszać bezpiecznie, tzn. że się nie przepłaca, ani że nie kupuje się szrota (zamiast "okazji")?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...