JKmotors Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Witam! Jak w temacie, ktoś wie coś na ten temat? Słyszałem, że są urządzenia, które po przełączeniu na gaz, na wskaźniku paliwa pokazują poziom gazu, a po przełączeniu na benzynę poziom benzyny. Słyszałem, że można to sprowadzić z Holandii, mam tam znajomego. Pytanie tylko jaka część tej informacji to plotka, a jaka prawda. Rozumiem, że odpowiedź zna Jako (jak na każde inne pytanie o LPG :wink: ), aczkolwiek piszę ogólnie. Pzdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okonskik69 Opublikowano 14 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2010 Tego typu rozwiązanie jest w np. w holenderskich oryginalnych instalacjach gazowych do Subaru - marki Koltec. Miałem 2 Subarynki z tą instalacją, działa to właśnie tak jak piszesz (wskazanie gazu bywa "rozhuśtane", ale to chyba normalne :wink: ) Przy rejestracji w PL wymieniałem butle gazowe na nowe, i o ile dobrze pamiętam gazownik "sprawił", że pełne wskazanie (bo tak się to ponoć nazywa) działało również z nową butlą, tylko chyba odwrotnie Ogólnie rzecz biorąc , PW do Jako powinien rozwiać Twoje wątpliwości :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Też tak miałem w volvo z instalacją Vialle (NL). Nie wiem, jak to było dokładnie zrobione, ale coś z tą Holandią może być na rzeczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 15 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Dzięki za info. Wieczorkiem puszczę PW Jako, i przepiszę Jego odpowiedź . Strasznie fajna sprawa taki system. Wtedy wystarczy masywny przełącznik on/off i nie ma tych żaróweczek, które są najgorszym wynalazkiem świata zaraz po Fordzie KA i Fiacie Multipla . PS. Jeżeli cos takiego jest dostępne tylko w Holandii, to pewnie będę sobie to sprowadzać w najbliższej (?) przyszłości przez znajomego. Może ktoś z Was byłby zainteresowany się dołączyć? Tak czy owak jak poznam szczegóły to się odzywam. Pytanie jak z homologacją takiej butli (zakładając że chodzi o butlę)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mzy Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 Nie sądzę, żeby "knyf" był w butli (tak czy siak butle holenderskie muszą mieć homologację EU, więc nie powinno być żadnego problemu). Czujnik poziomu masz zainstalowany w butli i wydaje się, że cała sztuka w tym, żeby jego wskazania zamiast wyświetlania na czterech LEDach były przeskalowywane odpowiednio do zakresu pracy (czyli pewnie napięcia) wskaźnika poziomu paliwa i "podmieniane" zamiast informacji o poziomie benzyny, kiedy przełączysz się na gaz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gourmet Opublikowano 15 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2010 jaka jest dokładność urządzenia? Włącza się wskaźnik rezerwy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okonskik69 Opublikowano 16 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2010 jaka jest dokładność urządzenia? Włącza się wskaźnik rezerwy? U mnie w Koltecach rezerwa była ZTCP "zarezerwowana" dla benzyny :wink: Co do dokładności, na pewno mniejsza niż wskazanie benzyny, ale przyzwoicie, wydaje mi się, przecież to i tak "gadżet" orientacyjny, chyba że ktoś tankuje LPG po 10 pln :roll: Mnie się trochę szczegóły zatarły ze względu na upływ czasu, ale z pewnością na forum jest co najmniej kilka osób które takie urządzenia w swojej Subarynce mają :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 19 Października 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 Napisałem do Jako, pozostaje tylko czekać . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 19 Października 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2010 tak czy siak butle holenderskie muszą mieć homologację EU A często się trafia u nich nasze rodzime Stako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 4 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Listopada 2010 Widze, że odzewu nie ma, a warto by było sprawę wyjasnić 8) UP! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wąż Opublikowano 5 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Listopada 2010 to byłoby fajne profesjonalne rozwiązanie może Jako coś podpowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 17 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Listopada 2010 Może, może... . Free Up. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okonskik69 Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 Można sobie poczytać ogólne rozważania na innych forach, pewne informacje można uzyskać wpisując w Google "pełne wskazanie lpg forum" :wink: Opisują ludziska czy im działa, jak im działa, i dlaczego i tak wolą jeździć na kilometry Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 wolą jeździć na kilometry dokladnie, ja tez jezdze na kilometry junkersem bo wskaznik od gazowni non stop full pokazuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 21 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 No tak ale to rozwiązanie, chociaż nie wymaga tych lampeczek (No OFFENSE, tez je miałem i ich po prostu nienawidzę ). Wystarczy tylko wtedy jakiś pstryczek dyskretny... Ale wydaje mi się, że dobra instalacja powinna pokazywać "paliwo" dość precyzyjnie... Albo inaczej: nie widzę powodu dla którego miała by tego nie robić :wink: Są elektrycy którzy w jakiś sposób to wskazanie tych czterech lampek przeskalowują na wskazanie na zegarach, ale wtedy non stop jest rezerwa (po 50km i tak się zapala czerwona, tak było u mnie 8) ). Ale słyszałem o takich systemach (lub butlach), które mają lepszy pomiar ilości gazu i przeskalowanie jest na tyle dobre, że można w nie wierzyć, i nawet kontrolka rezerwy się zapala dopiero na końcu. Może ktoś coś słyszał? PS. A z tym "pełne wskazanie" faktycznie jakiś zonk :shock: Coś musi w tym być... gendziu, jak tam Subarak? Kiedy odbiór? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gendziu Opublikowano 21 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Listopada 2010 no jest zonk, przy nastepnej wizycie u Roberta zapytam czy to mozna ogarnac, choc i tak jak mowilem jezdze na kilometry heh Od lakiernika odbieram we wtorek, potem czekam do ok 5.XII na MBP i do taty na warsztat. Jak spocik bedzie sr/czw to napewno sie zobaczymy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 26 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 viewtopic.php?f=15&t=104767&view=unread#p1177040 cytuję: - co do tego forka 2.0 z lpg na nl tablicach, to gosciu dziwnie opisuje:))ekonomiczny taki i w ogole:)pali malo gazu, to po co mu prawie pelny bak paliwa w nim(widac na zdjeciu:))??tak tylko mowie, ale takie szczegoly zaskakuja:)) - Elementem holenderskich instalacji często jest tzw."pełne wskazanie" - jedziesz na benzynie, pokazuje stan benzyny, jedziesz na LPG, pokazuje stan LPG :wink: - NO TO SIE POKAZALEM:))Przepraszam:)) Może coś więcej na ten temat? pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
okonskik69 Opublikowano 26 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Listopada 2010 http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=15&t=104767&view=unread#p1177040cytuję: - co do tego forka 2.0 z lpg na nl tablicach, to gosciu dziwnie opisuje:))ekonomiczny taki i w ogole:)pali malo gazu, to po co mu prawie pelny bak paliwa w nim(widac na zdjeciu:))??tak tylko mowie, ale takie szczegoly zaskakuja:)) - Elementem holenderskich instalacji często jest tzw."pełne wskazanie" - jedziesz na benzynie, pokazuje stan benzyny, jedziesz na LPG, pokazuje stan LPG :wink: - NO TO SIE POKAZALEM:))Przepraszam:)) Może coś więcej na ten temat? pzdr Właściwie wszystko co wiem, już w tym wątku napisałem :wink: Miałem 2 Subarki z tym rozwiązaniem (instalacja Koltec), miał brat w AR 155(inst. Vialle), ale nie uczestniczyłem w procesie montażu Wiem, że kiedy w 1 Subaru zmieniali mi butle, wskazanie zostało, ale....odwrotnie Tzn. mam pełną butle,a na wskaźniku 0. Ale idzie sie i do tego przyzwyczaić :wink: Tak w ogóle to nie przeceniałbym tego rozwiązania, jak już pisałem , wskaźnik czasem zachowuje się "nieobliczalnie" :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JKmotors Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Słuchaj, najmocniej Cię przepraszam, ale dopiero teraz zauwazyłem, że już się tu wypowiadałeś . Gapa. No ale nadal do końca nie wiadomo co i czemu, więc nie pozostaje nic innego, jak czekać . Co nie zmienia faktu, że jesteśmy już bliżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się