Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Ja z kolei zastanawiam się nad przejściem na Ferodo DS Performance z przodu, gdy skończą mi się DS2500 (WRX, czterotłoczek). Na skuteczność hamowania nie narzekam, na wytrzymałość termiczną także.

 

Poszukuję za to lepszej modulacji dla mojej drewnianej nogi. ;-) (na rallysprintach i podobnych pojeżdżawkach)

 

Zastanawiałem się też nad RC5+, ale jakoś obawiam się (może niesłusznie?), że hamulec z nimi będzie z gatunku "staje dęba przy dmuchnięciu na pedał".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepsza modulacja pedałem hamulca i progresywne hamowanie to myślę ze warto rozważyć klocki Hawk HP+ , najlepiej przy zastosowaniu z tarczami tego samego producenta. Tarcze Hawka wykonane ze stopu wysoko ęglowego idealnie tworzonone do agresywnych mieszanek ferro-carbon

 

 

 

Potwierdzam, ten zestaw jest po prostu idealny - skuteczność hamowania podobna jak na przeciętnym zestawie pod złotym zaciskiem Brembo z STi. Jedyny minus, to szybko schodzący klocek, tj. nie starczający na zbyt długo - ok. 10.000 km (przynajmniej u mnie tyle wytrwał no ale ja jeżdżę trochę nietypowo 0-1 :mrgreen: ).

 

Wielokrotnie pisałem, wbrew powszechnym achom i ochom o CL RC5+, uważam, że CL RC5+ (przynajmniej w kombinacji z tarczą DBA 4000+ i Hawk QS - ta tarcza to po prostu MISZCZ :idea: ) jest bez szans z Hawk HP+. Pod każdym względem :lol:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RC5+, ale jakoś obawiam się (może niesłusznie?), że hamulec z nimi będzie z gatunku "staje dęba przy dmuchnięciu na pedał".

chyba niesłusznie. mam brembo+rc5+ w imprezie i można hamować delikatnie - tyle, że akurat u mnie towarzyszy temu rajdowy pisk klocków ;)

 

wbrew powszechnym achom i ochom o CL RC5+, uważam, że CL RC5+ (przynajmniej w kombinacji z tarczą DBA 4000+ i Hawk QS - ta tarcza to po prostu MISZCZ ) jest bez szans z Hawk HP+. Pod każdym względem

nie porównam z hawkiem, ale będę mógł opisać wrażenia z DBA4000 z RC5+ jak już się forek naprawi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam RC5+ jeszcze na tyle a przednie jeszcze przez chwile w bagażniku 8)

ale mam też te oryginalne blaszki zakładane na klocek i pasują do RC5+. Nie ma mowy o piskaniu przynajmniej na razie :idea:

 

w katalogu trw widać,że można dokupić te blaszki jak i inne akcesoria do 4pot i 2 pot

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam też te oryginalne blaszki zakładane na klocek i pasują do RC5+. Nie ma mowy o piskaniu przynajmniej na razie :idea:

 

do tych klocków nie montuje się blaszek, bo klocki te powiększają swoje wymiary przy nagrzewaniu... no chyba, że nie potrafisz ich rozgrzać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do tych klocków nie montuje się blaszek, bo klocki te powiększają swoje wymiary przy nagrzewaniu... no chyba, że nie potrafisz ich rozgrzać...

jakoś nie mogę uwierzyć, że są w stanie poszerzyć się aż o 0,6mm czy ile ta blaszka ma ale być moze tak jest. Ja jednak nie zanotowałem problemu z ocieraniem itd.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale mam też te oryginalne blaszki zakładane na klocek i pasują do RC5+. Nie ma mowy o piskaniu przynajmniej na razie :idea:

 

do tych klocków nie montuje się blaszek, bo klocki te powiększają swoje wymiary przy nagrzewaniu... no chyba, że nie potrafisz ich rozgrzać...

To chyba musisz niezwłocznie powiadomić o tym fakcie producenta, bo jedyne "blaszki" jakie kojarzę, pełnią funkcję "anti-rattle", a CL jawnie pisze, że przy zastosowaniu na ulicę "anti rattle springs may be required".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o co kaman z tymi blaszkami???
Chłopaki piszą o dwóch rodzajach blaszek:

I - montowane między klocek (a raczej jego osadzenie metalowe), a tłoczki (w 4-tłoczku) lub przy 1- lub 2-tłoczkach z jednej strony między klocek, a zewnętrzną część zacisku. Czasem, jak w EBC, jako nalepka na klocek:

5.jpg

II - najczęściej przynitowane na końcach klocka, wygięte w kierunku tarczy wąskie blaszki. Ich zadaniem jest piszczenie przy ocieraniu o tarczę. Oznacza to najczęściej, że zostało mniej niż 2 mm klocka (części ciernej).

180882-klocek-hamulcowy-kpl-nissan-100nx-sunnyii-iii.jpg

Powyżej widać blaszki, mają taką samą funkcję jak czujniki:

girling_kl1.jpg

 

Występują jeszcze blaszki prowadzące w jarzmie i wchodzące w tłoczek, ale o tych mowy nie było ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam są i blaszki "anty piskowe", i prowadzące.

 

Ostro poszedłeś z linkiem do forum evo :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepsza modulacja pedałem hamulca i progresywne hamowanie to myślę ze warto rozważyć klocki Hawk HP+ , najlepiej przy zastosowaniu z tarczami tego samego producenta. Tarcze Hawka wykonane ze stopu wysoko ęglowego idealnie tworzonone do agresywnych mieszanek ferro-carbon

 

 

 

Potwierdzam, ten zestaw jest po prostu idealny - skuteczność hamowania podobna jak na przeciętnym zestawie pod złotym zaciskiem Brembo z STi. Jedyny minus, to szybko schodzący klocek, tj. nie starczający na zbyt długo - ok. 10.000 km (przynajmniej u mnie tyle wytrwał no ale ja jeżdżę trochę nietypowo 0-1 :mrgreen: ).

 

Wielokrotnie pisałem, wbrew powszechnym achom i ochom o CL RC5+, uważam, że CL RC5+ (przynajmniej w kombinacji z tarczą DBA 4000+ i Hawk QS - ta tarcza to po prostu MISZCZ :idea: ) jest bez szans z Hawk HP+. Pod każdym względem :lol:

 

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

Miałem/Mam Hawk HP+ z tarczami StopTech'a miałem też RC5+... skuteczność hamowania jest porównywalna z RC5+... za to Hawk'i syfią felgi niemiłosiernie :mrgreen: co potwierdza Twoją opinię o ich krótszej żywotności i być może tym samym o lepszej skuteczności (bardziej miękkie od CL)

btw oba klocki biją "na głowę" DS2500 "na zimno" :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro i tak zmieniasz klocki i tarcze, to dołóż trochę do zestawu 294mm (2-tłoczki) - satysfakcja gwarantowana, albo zwrot pieniędzy :lol:

A tak poważnie - w swoim wolnym ssaku zrobiłem taką konwersję i było baaaardzo fajnie za w sumie niewielkie pieniądze :idea: Tarcze miałem OEM i klocki Ferodo Premier. A jak jeszcze kupisz zamiast tych Ferodo OMP Road & Sport to własnych hamulców nie poznasz

 

Panowie, proszę o wskazówkę.

Mam starego OBK 2.5 wolnossący z roku 2000. Tarcza najpewniej 277. Hamowania brak. Chce mieć tarcze 294mm z przodu. Od czego mam poszukać zacisku i jarzma (lub samego jarzma?) tak by zagrało ze standardową felgą 16''.

Z jakiego Forestera/Imprezy ?

Czy ori. zwrotnica z OBK nie będzie się gryzła z taką tarczą/zaciskiem z Forka/Imprezy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na gorąco też :mrgreen: zakładka compare

http://www.essexparts.com/shop/brake-pads/fcp1334h.html

ciekawe czy to nie błąd

 

W czym błąd ? Jak piszesz to opisz dokładnie w czym rzecz, żebym nie musiał się domyślać. RC5+ biją na głowę te pozostałe.

 

 

 

W dupowozie sprawdziłem Ferodo Premier. Żałuję, że nie poczytałem gdzieś wcześniej o nich, bo są gorsze od TRW... :/

Żałośnie kiepskie. Jedna prawda, tanie były :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogromna różnica max temp pomiędzy dsp2500 a RC5+ na korzyść rc5+

 

nie dość, że znacznie lepsze na zimno i bardzo zimno to jeszcze super dobre na bardzo gorąco.

 

co do gorącego to właśnie ferodo premier mi się nie sprawdziły, generalnie ok ale przy bardziej gorącej tarczy bardzo tracą na umiejętnościach.

 

Żeby nie było, uważam, że DSP jest znacznie lepszym produktem niż ds2500. Mam DSP i są super, bardzo długo wytrzymują i super hamują.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro i tak zmieniasz klocki i tarcze, to dołóż trochę do zestawu 294mm (2-tłoczki) - satysfakcja gwarantowana, albo zwrot pieniędzy :lol:

A tak poważnie - w swoim wolnym ssaku zrobiłem taką konwersję i było baaaardzo fajnie za w sumie niewielkie pieniądze :idea: Tarcze miałem OEM i klocki Ferodo Premier. A jak jeszcze kupisz zamiast tych Ferodo OMP Road & Sport to własnych hamulców nie poznasz

 

Panowie, proszę o wskazówkę.

Mam starego OBK 2.5 wolnossący z roku 2000. Tarcza najpewniej 277. Hamowania brak. Chce mieć tarcze 294mm z przodu. Od czego mam poszukać zacisku i jarzma (lub samego jarzma?) tak by zagrało ze standardową felgą 16''.

Z jakiego Forestera/Imprezy ?

Czy ori. zwrotnica z OBK nie będzie się gryzła z taką tarczą/zaciskiem z Forka/Imprezy ?

 

Poszukaj zacisku lub samego jarzma (ale o kompletny zacisk będzie łatwiej :wink: ) z forestera XT, imprezy WRX US (modele przed hawkeye'm) lub WRX "lanosa". Wymiana przednich hamulców w subarakach jest plug & play, więc nie musisz martwić się o to, że coś się będzie gryzło ze zwrotnicą. Taki hamulec bez problemu wchodzi pod felgę 16''. Życzę powodzenia w poszukiwaniach, bo warto :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie było, uważam, że DSP jest znacznie lepszym produktem niż ds2500. Mam DSP i są super, bardzo długo wytrzymują i super hamują.

 

Pozdrawiam

 

 

Myślę że to nie tak że Ds2500 są lepsze tylko inne i nie odnosi się to tylko do Ferodo ale większości producentów klocków którzy mają w ofercie klocki cywilne i wyczynowe. W pogoni za coraz lepszym hamulcem sięgamy niepotrzebnie po coraz wyższe klasa mieszanki w autach codziennego użytku i efekt mamy odwrotny niż zakładaliśmy. Nie ma klocków uniwersalnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma klocków uniwersalnych.
i tu kolega ma absolutną rację ;-)

DS2500 mogą się nie sprawdzać w mieście i Ferodo Premier są wystarczająco dobre (a może i lepsze, bo tańsze i dłużej żyją ;-) ) ale na torze w Kielcach - sytuacja będzie odwrotna ;-)

podobnie z klockami od innych producentów.

 

z klockami, zawiasem, olejem .... trzeba na początku określić czego sie oczekuja i gdzie i jak intensywnie będziemy używać samochód ... i nie raz trzeba pójść na kompromis ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiepuczi, bym się zgodził, gdyby DS2500 miały wyższą wytrzymałość termiczną od RC5+

Ale być może to jest całkowicie wystarczające. Podoba mi się napis na pudełku od RC5+ że zdecydowanie polecają wyczynowy płyn hamulcowy. Tak czy siak, Niesamowite wrażenie zrobiły na mnie te klocki w aucie tzd i to pomimo dennego tyłu który właściwie nie hamuje (podobny do syfu z FXT - wieczna tarcza hamulcowa która po 100kkm przebiegu dalej wygląda świetnie.

 

Dopiero założenie 2pot z wrx fxt fxt powoduje, że martwię się o tarcze bo znikają i to dość szybko pomimo, ze ma 290mm i jest wentylowana. Dla mnie to oznacza, że nareszcie hamują.

 

Pozdrawiam

 

-- 31 paź 2012, 10:39 --

 

torze w Kielcach - sytuacja będzie odwrotna

w czym DS2500 jest lepsze od RC5+?

wg moich badań w niczym ale to badania oparte o kwity i wykresy

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...