Skocz do zawartości

Opony do OBK MY10.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Ze względu na temperaturę na zewnątrz +35st. postanowiłem schłodzić trochę atmosferę i poszukać opon zimowych do mojego nowego środka komunikacji.

Poczytałem parę testów ( ADAC i inne ) i powstała krótka lista Dunlop SP WinterSport 3D, Goodyear UG 7+, Vredestein Snowtrac 3 i Continental Winter Contact TS830.

Mówię sobie dobra sprawdzę ceny i wezmę najtańszą z najlepszych. A to mała niespodzianka. Żadna z tych opon nie występuje w rozmiarze do OBK 225/60/17 i lipa.....

Rozsądną ofertą ( poniżej 700pln za sztukę ) jest jedynie Nokian WR G2 Sport Utility 103V XL.

Jeździł ktoś na ten oponie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 161
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sporo ludzi z forum ma nokiany WR G2 (ja m.in. też - 215/55/17). W testach wypadają średnio, natomiast w normalnej jeździe (2 zimy) spokojnie dają radę - nie miałem sytuacji podbramkowych, może z wyjątkiem jednej gdy pierwszej zimy "troszkę" :) za szybko w zakręt wszedłem i musiałem z podsterownością walczyć. ESP czy ASR praktycznie się nie włącza, chyba że na lodzie. Wersja SUV o której piszesz ma dość podobny bieżnik. Osobiście jakoś nie przepadam za oponami dedykowanymi do SUV.

Temat jak znalazł na upał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

103V XL to chyba jeszcze nie SUV. Na stronie Nokian'a figurują w strefie dla osobówek ale ze zwiększoną wytrzymałością "XL"'. Cokolwiek to znaczy :) SUV zaczynały się od 235....

W tym problem, że faktycznie w testach znacznie odstają od wspomnianej 3ki. Sprawdzane były 225/55/17. Chyba będę musiał mocniej pogrzebać. Znalazłem coprawda TS830 w rozsądnej cenie ale rozmiar 215/65/17. Trochę chyba za wąska jak na OBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wg mnie 205/60/17 to najlepszy wybór

 

Frugo zapomniales chyba podniesc profilu opony. Przeskakujac z 225 na 205 - pozostawiajac profil 60 - zmniejszasz srednice kola. 65 bedzie lepsze :P

 

Trzeba tez pamietac o szerokosci felgi. Zdaje sie ze tam jest 7". A na taka szerokosc optymalna szerokosc opony to 215/225. Ale moze i 205 tez bedzie ok (215 i 225 akurat sprawdzalem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

205 do auta o wielkości/ szerokości/ wadze nowego OBK ? Z jakiego powodu ? Pomijając kwestię homologacji i odpowiedniej nośności opony wątpię aby OBK zachowywał się stabilnie przy 160km/h na takiej "oponce od motocykla". :)

Podniesienie profilu skutkuje jeszcze większym bujaniem na zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U nas homologacja OBK jest na 225/60/17 tylko jedna i w tym jest problem.... Co prawda nie spotkałem się jeszcze z przypadkiem problemów w przypadku użycia bliskich rozmiarów np. 215 lub 235 / 17 ale z formalnego punktu widzenia mogą one się pojawić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie pomyliłem

 

205/65/16

to jest dobra zimowa opona, nie ma tylu stuków na koleinach, dziurach.

 

Honda także ma taki profil na zimę (nią także jeżdżę (Accord 2,0) - a rocznie mam 70.000km stale od 6 lat więc troszkę praktycznie mogę się wypowiedzieć).

 

Im węziej na zimę tym lepiej, oczywiście bez przesady ale dwa skoki w dół lato/zima 225/205 to całkiem rozsądny wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jakis wypadek i ubezpieczalnia bedzie sie cieszyc :roll:

 

Nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem zeby ubezpieczyciel nie wyplacil odszkodowania z powodu zlego rozmiaru opony.W Polsce nikt na to nie zwraca uwagi:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jakis wypadek i ubezpieczalnia bedzie sie cieszyc :roll:

 

Nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem zeby ubezpieczyciel nie wyplacil odszkodowania z powodu zlego rozmiaru opony.W Polsce nikt na to nie zwraca uwagi:)

 

zgadza się. kontrole dotyczą stanu opon ich jakości a nie rozmiaru chyba, że przekraczają one przepisy o ruchu drogowym. Mam tu namyśli za szerokie opony wystające poza obrys samochodu.

 

Znacznie mniejsza szerokość będzie wymuszała odpowiednio wyższy profil żeby zachować zbliżoną średnice koła czyli musiałoby być min. 205/65 a to znacznie i negatywnie wpłynie na stabilność auta w zakrętach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na zakręcie tak, ale poprawi trakcję gdyż nacisk opony na 1cm2 będzie większy niż przy szerszej oponie, czyli opona będzie się mniej ślizgała po drodze, tak zupełnie kolokwialnie mówiąc

 

na śniegu tak ale biorąc pod uwagę wysoki środek ciężkości i masę OBK jest to dalece ryzykowne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na temperaturę na zewnątrz +35st. postanowiłem schłodzić trochę atmosferę i poszukać opon zimowych do mojego nowego środka komunikacji.

Poczytałem parę testów ( ADAC i inne ) i powstała krótka lista Dunlop SP WinterSport 3D, Goodyear UG 7+, Vredestein Snowtrac 3 i Continental Winter Contact TS830.

Mówię sobie dobra sprawdzę ceny i wezmę najtańszą z najlepszych. A to mała niespodzianka. Żadna z tych opon nie występuje w rozmiarze do OBK 225/60/17 i lipa.....

Rozsądną ofertą ( poniżej 700pln za sztukę ) jest jedynie Nokian WR G2 Sport Utility 103V XL.

Jeździł ktoś na ten oponie ?

 

W tym rozmiarze w ogóle mało co występuje. Brałeś pod uwagę Conti TS790 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osobiście mam 205. mogę na tydzień pożyczyć ;-) i się sam przekonasz na jesieni jak jest. Jechałem identycznym autem z firmy z 225, jest różnica na zakrętach to fakt, jednak wpadając na koleiny, nie ogarnięty śnieg, dziury zdecydowanie przyjemniej jeździ się na większym balonie.

No chyba że w zimie oczekujesz takiej samej przyczepności bo musisz mega szybko się przemieszczać.

Ja robię 70.000km rocznie, czasu dojazdów w zimie się prawie podobne, ludzi jeździ mniej więc i średnią łatwiej utrzymać nie wachlując się znacznie ponad 1xx Kmh ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jakis wypadek i ubezpieczalnia bedzie sie cieszyc :roll:

 

Nie spotkalem sie jeszcze z przypadkiem zeby ubezpieczyciel nie wyplacil odszkodowania z powodu zlego rozmiaru opony.W Polsce nikt na to nie zwraca uwagi:)

kontrole dotyczą stanu opon ich jakości a nie rozmiaru chyba

Ja podczas pewnych oględzin (wycena szkody) przez rzeczoznawcę byłam świadkiem jak ów rzeczoznawca spisywał rozmiar opon. W jakim celu w takim razie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja podczas pewnych oględzin (wycena szkody) przez rzeczoznawcę byłam świadkiem jak ów rzeczoznawca spisywał rozmiar opon. W jakim celu w takim razie?

 

to, że na ogół się tego ubezpieczalnie nie czepiają nie oznacza, że jakiś bardziej dociekliwy rzeczoznawca nie będzie próbował kwestionować zasadności odszkodowania na tej podstawie - dla nich każdy kruczek dobry...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę pod uwagę wszystko ale za 750pln za sztukę to chyba wybiorę UG Proffesional 2. Ma zdecydowanie lepsze wyniki w testach.

Goodyear nie robi 225/60r17

 

masz racje. rozważałem 225/55/17. mniejszy "balon" ale szersza opona.

 

-- 28 lip 2010, o 11:15 --

 

osobiście mam 205. mogę na tydzień pożyczyć ;-) i się sam przekonasz na jesieni jak jest. Jechałem identycznym autem z firmy z 225, jest różnica na zakrętach to fakt, jednak wpadając na koleiny, nie ogarnięty śnieg, dziury zdecydowanie przyjemniej jeździ się na większym balonie.

No chyba że w zimie oczekujesz takiej samej przyczepności bo musisz mega szybko się przemieszczać.

Ja robię 70.000km rocznie, czasu dojazdów w zimie się prawie podobne, ludzi jeździ mniej więc i średnią łatwiej utrzymać nie wachlując się znacznie ponad 1xx Kmh ;-)

 

 

w zimie jeżdżę głównie po w miarę uczęszczanych trasach więc biorę pod uwagę głównie ceny na "drodze" głównie mokrej ( jak to u nas ) i czasami ze śniegiem. Moim zdaniem 225/60 ma wystarczający "balon" a szczerze mówiąc jak patrzę na stosunek szerokości opon do szerokości i wielkości nowego OBK to ma bardzo mieszane uczucia. przy 225 opony wydają się wąskie a przy 205 to już wolę nie myśleć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Biorę pod uwagę wszystko ale za 750pln za sztukę to chyba wybiorę UG Proffesional 2. Ma zdecydowanie lepsze wyniki w testach.

Goodyear nie robi 225/60r17

 

masz racje. rozważałem 225/55/17. mniejszy "balon" ale szersza opona.

 

-- 28 lip 2010, o 11:15 --

 

osobiście mam 205. mogę na tydzień pożyczyć ;-) i się sam przekonasz na jesieni jak jest. Jechałem identycznym autem z firmy z 225, jest różnica na zakrętach to fakt, jednak wpadając na koleiny, nie ogarnięty śnieg, dziury zdecydowanie przyjemniej jeździ się na większym balonie.

No chyba że w zimie oczekujesz takiej samej przyczepności bo musisz mega szybko się przemieszczać.

Ja robię 70.000km rocznie, czasu dojazdów w zimie się prawie podobne, ludzi jeździ mniej więc i średnią łatwiej utrzymać nie wachlując się znacznie ponad 1xx Kmh ;-)

 

 

w zimie jeżdżę głównie po w miarę uczęszczanych trasach więc biorę pod uwagę głównie ceny na "drodze" głównie mokrej ( jak to u nas ) i czasami ze śniegiem. Moim zdaniem 225/60 ma wystarczający "balon" a szczerze mówiąc jak patrzę na stosunek szerokości opon do szerokości i wielkości nowego OBK to ma bardzo mieszane uczucia. przy 225 opony wydają się wąskie a przy 205 to już wolę nie myśleć.

Jezeli chodzi o 225/55r17 to jest trochę przymała i jezeli byś sie na taka decydował to tylko XL zeby nośność była ok i rozważyłbym wtedy austryjackiego Semperita Speed Grip - dobry stosunek ceny do jakości. Jezeli byś się decydował na 225/60 to Contiego dałoby sie załatwić ponizej 700zł, a i coś innej marki w okolicach 600zł tez by się znalazło :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dla odmiany pierwszy raz w swojej karierze motoryzacyjnej założyłem opony wielosezonowe, - padło na

Pirelli Skorpion STR 225/55/17. W chwili obecnej wszystko jest ok., - bałem się że będą głośne. :roll: Z niecierpliwością czekam na zimę… :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zastanawiam się nad oponami, zarówno letnie (lepsze od oryginalnych) i zimowe.

Czy wejdą opony 245/55/17 ? http://opony.pl/opona.aspx?oid=156874&rodzaj=1

http://opony.pl/opona.aspx?oid=158443&rodzaj=1

 

Wg przelicznika ten rozmiar jest najbardziej zbliżony do oryginalnych 225/60/17

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też zastanawiam się nad wyborem opon w rozmiarze odpowiednim dla OBK MY10

po wstępnej selekcji pozostały:

 

Continental ContiCrossContactWinter 225/60R17 99H

Continental ContiWinterContact TS 790 FR 225/60R17 99H

Pirelli SottoZero 225/60R17 99H

Toyo S952 225/60R17 99V

Yokohama W Drive 225/60R17 99H

 

Może ktoś używał i może się wypowiedzieć ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...