Skocz do zawartości

Kontrolka CHECK ENGINE i CRUISE


Szantymen

Rekomendowane odpowiedzi

w nowszych modelach subaru jesli wlaczy cie check engine automatycznie jest wylaczany modul tempomatu.

Musisz pojechac na kompuetr zeby sprawdzic czemu swieci sie cel.

 

W moim przypadku było holowanie do niemieckiego ASO w Jenie.

Rano jak usłyszałem tłumaczenie mechanika zrobiłem wielkie oczy. Awaryjne hamowanie spowodowało błąd przepustnicy a w konsekwencji odłączenie dopływu paliwa. Podobno po ok. 1 godzinie komputer sam wraca do normalnego trybu pracy i można jechać dalej z tym, że świeci się Cel i kontrolka tempomatu. ASO w Polsce nie potwierdziło takiego zjawiska.

 

pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czasem nie aktywowalo ci sie awaryjne odciecie paliwa?? jest taki przelacznik zazwyczaj przeciazeniowy... nie wiem czy w subaru wystepuje bo u siebie jeszcze pod maska nie grzebalem ale czesto to wlasnie przez to nie mozna uruchoic samochodu. a aktywowac sie potrafi po duzej dziurze nawet :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem, że są systemy, które w razie awaryjnego ( naprawdę awaryjnego ) hamowania odcinają dopływ paliwa ze względów bezpieczeństwa w razie wypadku. W ASO nikt o takim systemie nie słyszał lub nie uznał za stosowne mnie o tym powiadomić. Zdarzenie zinterpretowanie jako "zawieszenie się" przepustnicy. Przez następne 50k nigdy nie zdarzyło mi się podobne zdarzenie a parę razy hamowałem :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

Jestem nową osobą na forum oraz nowym fanem subaru. Właśnie zakupiliśmy OBK04, z polskiego salonu i mamy nie lada zgryz! Po kilku dniach od zakupu pojawił się problem: zapaliła się kontrolka check engine i cruise (wiem że jest to ze sobą połączone), ale do tego wszystkiego po nocy (stoi w garażu) po przejechaniu kilku kilometrów zapala się na stałe kontrolka ABS i na desce wywala błąd Er 55!!! Jak pali się ABS to obroty spadają na jakieś 200-300 i od czasu do czasu buja wskazówką od prędkościomierza (stoję w miejscu a wskazówka skacze na 20, czasem 40, raz nawet na 100!!!). Byłem dzisiaj w ASO i podpieli się do kompa i gościu nie miał zbyt ciekawej miny! Postukał w kompa i wykasował błędy, pojechaliśmy na jazdę próbną i po kiluset metrach wszystko wróciło!! POMOCY, może ktoś coś poradzi, bo serwis na dzień dobry mowi że to poniżej 1000 nie będzie!!!!!!!! :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może tutaj znajdziesz jakąś podpowiedź :

 

http://legacygt.com/forums/showthread.p ... light=er55

 

Pozdr.

 

[ Dodano: Pią Lut 12, 2010 9:01 am ]

i tutaj również : http://www.subaruoutback.org/forums/sho ... adid=21229

 

Czujniki ABS od poszczególnych kół mogą być zabrudzone. Szczególnie teraz przy takiej snieżno błotnej pogodzie jest to wysoce prawdopodobne. Jak doczytasz ERss to błąd w komunikacji modułu ABS z poszczególnymi czujnikami prędkości kół. Zacząłbym od zdjęcia kół i oszyszczenia, sprawdzenia okolic czujników i łączników. Następnie odłączenie akumulatora na jakiś czas /może zrobi sie restart kompa, niestety rozprogramujesz radio i możesz zmienić ustawienia alarmu/.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd który wywala na deske to nie tak jak myślałem Er 55 tylko Er SS (chłopaki z nie-ASO dzisiaj zaglądali do auta), czyli speed sensor, tylko nie wiem czy jest on w jakimś stopniu powiązany z ABS-em? Rozłączyliśmy dzisiaj klemę na pół godziny (bez czyszczenia czujników ABS-u) i poza rozkodowaniem radia i że obroty na wolnym mam 200/300 to nic się nie zmieniło. Wiem że do czyszczenia też jest silnik krokowy i powinno być z nimi lepiej :wink:

Po weekendzie chłopaki z nie-ASO biorą go na warsztat i mają postawić końcową diagnozę i koszty "leczenia" :???:

Pozdr

PS. Dzieki za linki, bardzo przydatne...

 

[ Dodano: Wto Lut 23, 2010 11:40 am ]

Problem zniknął :mrgreen: razem z SUBARU!!!!! :mrgreen:

Właściciel oddał kaskę i zabrał auto...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

"Po uruchomieniu silnika świeci się CHECK ENGINE i mruga CRUISE, jednocześnie nie daje się uruchomić tempomat. Czy ktoś się z takim czymś spotka i ewentualnie wie gdzie szukać problemu?"

Tez mam na oku outb z takimi problemami. Dodam od siebie, że wszyscy "Mądrzy" winili za to lpg (IV gen).Dzięki Wam wiem więcej. :idea:

Gdzie w okol .Krakowa można to wykasować?

Nie chcę do serwisu k. Ikei, bo tam mój mąż wypił najdroższą kawę w życiu: podjechał legacy 94, poszperali, podpięli do kompa (ponoć), powiedzieli, że ten rocznik nie łączy..i zapłacił 150zl. Pytam ZA CO???? CHECK ENGINE dalej świeci, abs też. (Zapomniałam dodać, że w tej cenie go umyli, tzn samochód :lol: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Po uruchomieniu silnika świeci się CHECK ENGINE i mruga CRUISE, jednocześnie nie daje się uruchomić tempomat. Czy ktoś się z takim czymś spotka i ewentualnie wie gdzie szukać problemu?"

Proponuję zresetować komputer - odjąć na chwilę klemę i podłączyć z powrotem - POMAGA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co się dziele. Ale najczęściej check zapala się przy złym paliwie, przy obniżonym pozomie płynu chłodniczego ((regulator wolnyxh obrotów itp. po prostu wywala jakiś błąd - i taki reset zawsze mi pomagał. Check przestaje się świecić i tempomat działa. Otatnio stało mi się to 2 tygodnie temu i metoda okazała się skuteczna :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co się dziele. Ale najczęściej check zapala się przy złym paliwie, przy obniżonym pozomie płynu chłodniczego ((regulator wolnyxh obrotów itp. po prostu wywala jakiś błąd - i taki reset zawsze mi pomagał. Check przestaje się świecić i tempomat działa. Otatnio stało mi się to 2 tygodnie temu i metoda okazała się skuteczna :lol:

 

Check sygnalizuje fakt zaistnienia bledu, co dosc czesto powiazane jest z jakas awaria lub uszkodzeniem danego elemntu. Dlatego samo kasowanie bledow bez znania przyczy zaistnienia bledu nie jest rozwiazaniem, tym bardizej, jezeli nawet nie wiadomo jaki to jest blad. Nawet jezeli blad skasujemy poprzez odlaczenie aku to raz ze nie wiemy co go powodowalo a dwa nawet nie wiemy jaki to byl blad (inna sprawa, ze odlaczenie najczescie nie kasuje bledu, w szczegolnosci bledow np spalin czyli OBD). U mnie swego czasu wywalalo blad katalizatora, tyle, ze mam kabel, bylem w serwisie i wiem, jaki jest blad oraz wiem jaka jest przyczyna (LPG), dlatego go kasuje.

Zasada powinna byc taka, ze najpierw robimy diagnostyke nawet sami lub lepiej w warsztacie, dopiero pozniej jezeli jestesmy pewni ze nie jest to powiazane z uszkodzeniem elementow silnika to bawimy sie w kasowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasada powinna byc taka, ze najpierw robimy diagnostyke nawet sami lub lepiej w warsztacie, dopiero pozniej jezeli jestesmy pewni ze nie jest to powiazane z uszkodzeniem elementow silnika to bawimy sie w kasowanie.

 

Bardzo słusznie i mądrze. Tyle tylko, że trzeba mieszkać w W-wie mieć blisko do ASO i wtedy można się bawić w odczytywanie kodów błędu- jeśli w ASO będą mieli końcówkę wer. USA w moim przypadku. Ja mieszkam na wsi i jeżdże subarakami od 15 lat - stąd mam doświadczenie, że bywa- check wywala przy błędzie niekoniecznie spowodowanym jakimś uszkodzeniem części. Jeżeli po zresetowaniu komputera check się nie zapali - to znaczy że można jeździć dalej bez obaw o poważniejsze uszkodzenia, a jak check wraca to do ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...