Skocz do zawartości

Legacy I (i pewnie inne) - mocowanie dyfra


qbutek

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że staram się doprowadzić moje Legacy do stanu lepszego, to w ostatnim czasie wymieniam kolejno, wszystkie gumy.

 

Poniżej opiszę jak wymienić przednie i tylne mocowania dyfra oraz moje wrażenia.

 

Optymalnie wymieniać od razu 4 poduchy, ponieważ przy wymianie przednich i tak trzeba odkręcić dyfer od mocowania z tylnymi poduchami, a przy wymianie tylnych i tak trzeba poluzować mocowania przednich.

 

Od razu zastrzegam, że mogłem pomylić kolejność niektórych kroków lub wielkość klucza, ponieważ piszę te instrukcje kilka tygodni (tył) i kilka godzin (przód) po robocie.

W czasie roboty nie robiłem notatek ;)

 

Pierwsze dwa rysunki mogą pomóc w zrozumieniu poniższego, a reszta to kolejne etapy wymiany przednich poduch. Fotki dotyczące tylnych poduch TU.

 

post-12979-135184464255_thumb.jpg

post-12979-135184464208_thumb.jpg

Tył:

1. Odkręcić osłonę połączenia wału i dyfra. 6x14 (jasnobłękitny)

2. Odkręcić wał od dyfra. 4x12 (czerwony)

3. Odkręcić dyfer - część przednia. 4x14 (ciemnobłękitny) 4x?17? (niebieski)

4. Odkręcić boczne mocowania. 2x17 (zielony) 4x12 (zielono-żółty)

5. Odkręcić mocowania linki ręcznego, prawego. 3x12 (żółty)

6. Odkręcić tył dyfra od mocowania tylnego. 2x17 (brązowy)

7. Rozłączyć dyfer od mocowania, dużego, przedniego (kształt litery T).

8. Wyjąć dyfer z tylnego mocowania.

9. Wyciągnąć mocowanie T z samochodu. Trzeba trochę pokręcić i przeciągnąć przez linkę ręcznego.

10. Wyjąć stare poduszki z mocowania T. Można rozciąć mocowanie i łatwo wybić poduszki, a potem zaspawać, ale mi się taka opcja nie podobała. Użyłem wybijaka i młotka, aby nagiąć starą poduszkę, tak aby dało się ją wyciągnąć/wybić.

Wydaje mi się, że użycie prasy w tym wypadku odpada, bo: poduszki mają bardzo cienkie ścianki, a dodatkowo przez lata dobrze się scaliły z mocowaniem.

11. Oczyścić dokładnie miejsce na poduszkę, a także górną i dolną krawędź.

12. Nasmarować miejsce na poduszkę odpowiednim smarem.

13. Rozmontować poduszkę na 3 części.

14. Zamocować gumowe elementy poduszki, a następnie wcisnąć w nie metalową tuleję. Można od razu wszystko ścisnąć w imadle, żeby nie męczyć się później przy montażu do samochodu.

15 Resztę w odwrotnie i w odwrotnej kolejności od 9, czyli włożyć mocowanie T na miejsce, ...

Należy pamiętać przy mocowaniu poduszek o włożeniu podkładek na poduszki (między tuleję, a nadwozie).

 

 

Przód:

1. Odkręcić osłonę połączenia wału i dyfra. 6x14 (jasnobłękitny)

2. Odkręcić wał od dyfra. 4x12 (czerwony)

3. Odkręcić dyfer - część przednia. 4x14 (ciemnobłękitny) 4x?17? (niebieski)

4. Odkręcić boczne mocowania. 2x17 (zielony)

5. Odkręcić tył dyfra od mocowania tylnego. 2x17 (brązowy)

6. Wyjąć dyfer z tylnego mocowania.

7. Odkręcić mocowanie od belki. Potrzebne dwa klucze, bo to śruba z nakrętką. 2(x2)x17 (szary)

8. Rozłączyć dyfer od mocowania, dużego, przedniego (kształt litery T).

9. Wyciągnąć tylne mocowanie z belki.

10. Wyjąć stare poduszki z mocowania. Można rozciąć mocowanie i łatwo wybić poduszki, a potem zaspawać, ale mi się taka opcja nie podobała. Użyłem wybijaka i młotka, aby nagiąć starą poduszkę, tak aby dało się ją wyciągnąć/wybić.

Wydaje mi się, że użycie prasy w tym wypadku odpada, bo: poduszki mają bardzo cienkie ścianki, a dodatkowo przez lata dobrze się scaliły z mocowaniem.

11. Oczyścić dokładnie miejsce na poduszkę, a także górną i dolną krawędź.

12. Nasmarować miejsce na poduszkę odpowiednim smarem.

13. Rozmontować poduszkę na 3 części.

14. Zamocować gumowe elementy poduszki, a następnie wcisnąć w nie metalową tuleję. Można od razu wszystko ścisnąć w imadle, żeby nie męczyć się później przy montażu do samochodu.

15 Resztę w odwrotnie i w odwrotnej kolejności od 9, czyli włożyć mocowanie T na miejsce, ...

Należy pamiętać przy mocowaniu poduszek o włożeniu podkładek na poduszki (między tuleję, a nadwozie).

 

Oczywiście robiąc mix instrukcji za jednym razem można wymienić wszystko ;)

 

 

Nie miałem wybitych tych poduszek, ani nic mi nie stukało, ale przy odpuszczaniu i dodawaniu gazu było czuć tak jakby podwójne szarpnięcie (lub szarpnięcie z opóźnieniem).

Teraz reakcja na gaz lub odpuszczenie jest bardziej bezpośrednia.

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki ;)

 

Kolejne cukierki do Legacy w drodze, więc pewnie niedługo napiszę kolejne fotorelacje.

 

-- Wt mar 13, 2012 12:15 am --

 

dzięki ;)

 

Kolejne cukierki do Legacy w drodze, więc pewnie niedługo napiszę kolejne fotorelacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przednich już mam, a do tylnych czekam, aż dotrą.

Tylne zamówiłem wg własnego projektu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...