Skocz do zawartości

Amortyzatory do Legacy H6


Kario

Rekomendowane odpowiedzi

Jakie polecacie do '06 Legacy 3.0 A/T kombi. Spec-b odpadają bo są absurdalnie drogie (8k z tego co się dowiadywałem ostatnio).

Na oryginalnych, które teraz mam po 103tys przebiegu czuj już trochę zużycie, a ja się nie lubie kołysać.

 

-- 11 sty 2012, o 21:28 --

 

Nikt nic nie wie ?

To moze spytam sie tak:

1. Seria to jaki amortyzator - KYB ?

2. KYB vs Sachs ?

3. Jezeli seria to nie KYB to czy seria > KYB ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bilstein sa 3 rozne:

http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=130

 

B6 chyba jest ze spec-b, ale taki amortyzator oznacza pewnie u mnie wymiane tez sprezyn. Do tego slyszalem, ze sa one bardzo nietrwale.

KYB przód to 380 za sztuke. Czy ktos wie czy to jest seria ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Sam ostatnio przeglądałem katalog Bilsteina gdyż mam zamiar wymienić amorki w moim legacy i zauważyłem na w/w stronie że amortyzatory mają takie same oznaczenia we wszystkich wersjach silnikowych, więc jeśli nie ma wersji spec B w dizlu to B6 powinny podejść do oryginalnych sprężyn. Jeśli jest inaczej to niech ktoś mnie poprawi.

 

Jeśli w spec B jest niższe zawieszenie to pewnie są tam B8 bo one są krótsze.

 

B6 to trochę twardsza alternatywa dla standardowych amortyzatorów.

 

Nie wiem jak jest z ich trwalością ale na pewno można je regenerować i zmieniać ich charakterystykę gdyż są rozbieralne (zajmuje się tym firma Zerkopol w Warszawie jako przedstawiciel Bilstein w Polsce)

 

Koszt kompletu B6 to około 2,2tys a nie 8 (cena sprzed miesiąca ze sklepu internetowego)

 

Jeśli chodzi o oryginalne to nie mam dobrych doświadczeń przynajmniej z tylnymi bo auto jest od początku bardzo miękkie a po 35 tys. Wymieniono je na gwar. Bo miały wycieki oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem ci adres na PW

 

Hej, czy mogę się podłączyć? Chciałbym nieco utwardzić Legacy'09 dieselka kombi, poza tym ten "szurający" o ziemię tyłek dobija mnie. Szukam rozwiązania.

 

-- So sty 21, 2012 4:14 pm --

 

SPB ma wyższy prześwit, ale to jest wynikiem większego kola. Zawieszenie chyba ma taka sama geometrie. Teraz pytanie czy spec-b ma inne sprężyny ?

 

I jak wyszło Twoje rozpoznanie? Ja szukam dobrego rozwiązania do Legacy kombi D '09.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy mogę się podłączyć? Chciałbym nieco utwardzić Legacy'09 dieselka kombi, poza tym ten "szurający" o ziemię tyłek dobija mnie. Szukam rozwiązania.
Przerabiałem niedawno temat (legac kombi MY08 z dyszlem). Bardzo chciałem bilsteiny B4 bo byłem obrażony na OE ("zasłabły" po 70kkm). No i okazało się, że w sprzedaży są dostępne tylko B6. Ponieważ nie miałem ochoty na wymianę amorów i sprężyn w całym samochodzie (a IMO tak należałoby zrobić przechodząc na B6) założyłem ostatecznie oryginalne za... nieco więcej niż połowę ceny B6 :mrgreen: Tył przestał szurać i huśtać - przynajmniej na razie.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpoznanie sie jeszcze nie zakonczylo. Nie wiem na 100% czy spec-b ma te same sprezyny. Poza tym nawet jak ma to zamiennik B6 moze byc innym amortyzatorem niz B6 ze spec-b. Obecnie jednak sklaniam sie do B6. Moze kupic komplet za 2200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, czy mogę się podłączyć? Chciałbym nieco utwardzić Legacy'09 dieselka kombi, poza tym ten "szurający" o ziemię tyłek dobija mnie. Szukam rozwiązania.
Przerabiałem niedawno temat (legac kombi MY08 z dyszlem). Bardzo chciałem bilsteiny B4 bo byłem obrażony na OE ("zasłabły" po 70kkm). No i okazało się, że w sprzedaży są dostępne tylko B6. Ponieważ nie miałem ochoty na wymianę amorów i sprężyn w całym samochodzie (a IMO tak należałoby zrobić przechodząc na B6) założyłem ostatecznie oryginalne za... nieco więcej niż połowę ceny B6 :mrgreen: Tył przestał szurać i huśtać - przynajmniej na razie.

 

Pozdr.

 

Ja również przymierzam się do wymiany, też głównie z powodu miękkiego tyłu. Natomiast nie założyłbym oryginalnych nawet gdyby były za 1/4 ceny. Od początku były z nimi problemy, tył był niestabilny na zakrętach (sytuację ratował VDC) a przejazd przez próg zwalniający powodował że tył bujał się 3-4 razy zanim się uspokoił (jest to wg mnie bardziej obiektywny test sprawności amortyzatorów niż uznawane przez serwisy "trzepaki"). Po 30 tys. Amorki się wylały i zostały zmienione na gwarancji za co dziękuję SIP. Natomiast na nowych sytuacja się wcale znacząco nie poprawiła.

Co do B6 to miałem je kiedys w golfie IV i mają one te zalety że można je regenerować oraz zmieniać ich charakterystykę (oczywiście nie samemu jak w Kayaba AGX ale w serwisie Bilsteina) i wg mojej wiedzy można je montować na seryjnych sprężynach. Przecież Kayaba też ma model olejowy (chyba premium) i gazowy (excel g) i oba są do montażu z seryjnymi sprężynami więc z B6 nie powinno być też problemu. Poza tym zawsze można zapytać u źródła

(np firma Zerkopol przedstawiciel firmy Bilstein)

Co do ceny to w googlach znalazłem 2-3 firmy sprzedające b6 w cenie poniżej 2,5 tys za komplet więc nie wiem czy w Aso cena oryginalnych będzie o połowę niższa.

 

Natomiast chętnie poznałam opinie tych którzy zamontowali b6 do legacy kombi bo do tej pory znam jedną osobę która założyła komplet ze spec b (amorki ze sprężynami) i bardzo sobie chwali tą zmianę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Czy amory ze Spec B uratują moja dupę przed opadaniem po założeniu gazu. Dziś jeden amor był się wylał( nie winie go miał 200 tys) mróz go załatwił. Zastanawiam się nad Bilsteinem z Spec B, to ze twardsze to wiem, miałem kiedyś Bila w Celice. Czy razem z odpowiednia sprezyna bedą na tyle twarde żeby po założeniu gazu na wiosnę tył nie opadal? Kusi mnie twardszy zawias, a wiem ze tyłek w Legacu opada, a chciałbym tego uniknąć w przyszłości.. Oczywiście do założenia komplet.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Z tego co wiem Bilstein B6 zamiennik to nie jest B6 ze spec-b.

Pytanie Zamiennik B6 jest w cenach z koło 700 lub koło 1100. Zależy gdzie. Taka rozbieżność wskazuje na to, ze może to są jakieś rożne części. Ktoś coś wie na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załozyłem, przód jest na grubej ladze, tył nie( tzn jest na cienkiej normalnej).. Sa twardsze niz seria, tyle wiem po jakis 500 kilosach. w zakretach troche lepiej.Oczywiscie mowa o Bilsteinie z SpecB. :D Sprezyny sa tej samej długosci, co do twardosci to nie miałem jak tego stwierdzic ale raczej twardsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytaj - mieksze :lol:

 

-- Pt mar 23, 2012 8:41 pm --

 

czy założyłeś B6 na seryjne sprężyny czy wymieniłeś całość. Jak z przejeżdżaniem przez progi zwalniające - buja tyłem czy jest sztywny?

Jeżeli pytanie było do mnie to założyłem całość ze sprezynami. Nic nie buja :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak dementuję ta informacje o amerykańskim rynku. Po grzebaniu w rożnych folderach Bilsteina wyszło mi, ze na rynek USA i EU B6 są te same. Amortyzatory mam już w domu, w czwartek będę montował i dam znać co i jak. W internecie wyczytałem, że być może trzeba zmienić "top hats" na części ze spec-b, okaże się w czwartek.

 

-- 29 mar 2012, o 17:53 --

 

No i Bilstein B6 jest założony. Na razie przejechałem parę km. Auto świetnie wybiera nierówności. To B6 jest miększe niż to ze spec-b. Jednak już widzę problem - przód jest wyraźnie wyżej niż tył obecnie, jest wyżej niż był. Widać Bilstein nie dopasował dobrze tego amortyzatora do legacy... w każdym razie nie wygląda na to, żeby to był zamiennik 1 do 1 jak pisze w katalogu Bilsteina. Potrzebna jest krótsza albo miększa sprężyna pewnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiary po wymianie, koła 215/17/45:

 

Odległości środek koła - górna krawędź błotnika:

- przód: 388mm

- tył: 366mm

 

Odległości progu od ziemi:

- przy przednim kole 19cm

- przy tylnym kole 19cm

 

Wygląda na to, że po prostu auto się podniosło. Widać to bardziej z przodu niż z tyłu. Może ktoś zmierzyć u siebie ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...