Kario Opublikowano 11 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2012 Jakie polecacie do '06 Legacy 3.0 A/T kombi. Spec-b odpadają bo są absurdalnie drogie (8k z tego co się dowiadywałem ostatnio). Na oryginalnych, które teraz mam po 103tys przebiegu czuj już trochę zużycie, a ja się nie lubie kołysać. -- 11 sty 2012, o 21:28 -- Nikt nic nie wie ? To moze spytam sie tak: 1. Seria to jaki amortyzator - KYB ? 2. KYB vs Sachs ? 3. Jezeli seria to nie KYB to czy seria > KYB ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
house_1 Opublikowano 12 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Bilstein! Takie amorki są w spec.B i jako bilstein tyle nie kosztują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 12 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2012 Z bilstein sa 3 rozne: http://web1.carparts-cat.com/default.as ... 004&12=130 B6 chyba jest ze spec-b, ale taki amortyzator oznacza pewnie u mnie wymiane tez sprezyn. Do tego slyszalem, ze sa one bardzo nietrwale. KYB przód to 380 za sztuke. Czy ktos wie czy to jest seria ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Witam, Sam ostatnio przeglądałem katalog Bilsteina gdyż mam zamiar wymienić amorki w moim legacy i zauważyłem na w/w stronie że amortyzatory mają takie same oznaczenia we wszystkich wersjach silnikowych, więc jeśli nie ma wersji spec B w dizlu to B6 powinny podejść do oryginalnych sprężyn. Jeśli jest inaczej to niech ktoś mnie poprawi. Jeśli w spec B jest niższe zawieszenie to pewnie są tam B8 bo one są krótsze. B6 to trochę twardsza alternatywa dla standardowych amortyzatorów. Nie wiem jak jest z ich trwalością ale na pewno można je regenerować i zmieniać ich charakterystykę gdyż są rozbieralne (zajmuje się tym firma Zerkopol w Warszawie jako przedstawiciel Bilstein w Polsce) Koszt kompletu B6 to około 2,2tys a nie 8 (cena sprzed miesiąca ze sklepu internetowego) Jeśli chodzi o oryginalne to nie mam dobrych doświadczeń przynajmniej z tylnymi bo auto jest od początku bardzo miękkie a po 35 tys. Wymieniono je na gwar. Bo miały wycieki oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 13 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Ja mam oferte na B6 od pewnej firmy z warszawy na 1100 przod, 700 tyl. Skad masz taka niska cene i u kogo ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2012 Wysłałem ci adres na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 14 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2012 Jeśli w spec B jest niższe zawieszenie to pewnie są tam B8 bo one są krótsze. SPB ma wyzszy przeswit niz inne wersje ;-) Kario, najlepiej wyslij maila do Bilsteina i zapytaj co jest potrzebne do wymiany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 16 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Stycznia 2012 SPB ma wyższy prześwit, ale to jest wynikiem większego kola. Zawieszenie chyba ma taka sama geometrie. Teraz pytanie czy spec-b ma inne sprężyny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
type r Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Wysłałem ci adres na PW Hej, czy mogę się podłączyć? Chciałbym nieco utwardzić Legacy'09 dieselka kombi, poza tym ten "szurający" o ziemię tyłek dobija mnie. Szukam rozwiązania. -- So sty 21, 2012 4:14 pm -- SPB ma wyższy prześwit, ale to jest wynikiem większego kola. Zawieszenie chyba ma taka sama geometrie. Teraz pytanie czy spec-b ma inne sprężyny ? I jak wyszło Twoje rozpoznanie? Ja szukam dobrego rozwiązania do Legacy kombi D '09. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 21 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Stycznia 2012 Hej, czy mogę się podłączyć? Chciałbym nieco utwardzić Legacy'09 dieselka kombi, poza tym ten "szurający" o ziemię tyłek dobija mnie. Szukam rozwiązania. Przerabiałem niedawno temat (legac kombi MY08 z dyszlem). Bardzo chciałem bilsteiny B4 bo byłem obrażony na OE ("zasłabły" po 70kkm). No i okazało się, że w sprzedaży są dostępne tylko B6. Ponieważ nie miałem ochoty na wymianę amorów i sprężyn w całym samochodzie (a IMO tak należałoby zrobić przechodząc na B6) założyłem ostatecznie oryginalne za... nieco więcej niż połowę ceny B6 Tył przestał szurać i huśtać - przynajmniej na razie. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 22 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Rozpoznanie sie jeszcze nie zakonczylo. Nie wiem na 100% czy spec-b ma te same sprezyny. Poza tym nawet jak ma to zamiennik B6 moze byc innym amortyzatorem niz B6 ze spec-b. Obecnie jednak sklaniam sie do B6. Moze kupic komplet za 2200. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 Hej, czy mogę się podłączyć? Chciałbym nieco utwardzić Legacy'09 dieselka kombi, poza tym ten "szurający" o ziemię tyłek dobija mnie. Szukam rozwiązania. Przerabiałem niedawno temat (legac kombi MY08 z dyszlem). Bardzo chciałem bilsteiny B4 bo byłem obrażony na OE ("zasłabły" po 70kkm). No i okazało się, że w sprzedaży są dostępne tylko B6. Ponieważ nie miałem ochoty na wymianę amorów i sprężyn w całym samochodzie (a IMO tak należałoby zrobić przechodząc na B6) założyłem ostatecznie oryginalne za... nieco więcej niż połowę ceny B6 Tył przestał szurać i huśtać - przynajmniej na razie. Pozdr. Ja również przymierzam się do wymiany, też głównie z powodu miękkiego tyłu. Natomiast nie założyłbym oryginalnych nawet gdyby były za 1/4 ceny. Od początku były z nimi problemy, tył był niestabilny na zakrętach (sytuację ratował VDC) a przejazd przez próg zwalniający powodował że tył bujał się 3-4 razy zanim się uspokoił (jest to wg mnie bardziej obiektywny test sprawności amortyzatorów niż uznawane przez serwisy "trzepaki"). Po 30 tys. Amorki się wylały i zostały zmienione na gwarancji za co dziękuję SIP. Natomiast na nowych sytuacja się wcale znacząco nie poprawiła. Co do B6 to miałem je kiedys w golfie IV i mają one te zalety że można je regenerować oraz zmieniać ich charakterystykę (oczywiście nie samemu jak w Kayaba AGX ale w serwisie Bilsteina) i wg mojej wiedzy można je montować na seryjnych sprężynach. Przecież Kayaba też ma model olejowy (chyba premium) i gazowy (excel g) i oba są do montażu z seryjnymi sprężynami więc z B6 nie powinno być też problemu. Poza tym zawsze można zapytać u źródła (np firma Zerkopol przedstawiciel firmy Bilstein) Co do ceny to w googlach znalazłem 2-3 firmy sprzedające b6 w cenie poniżej 2,5 tys za komplet więc nie wiem czy w Aso cena oryginalnych będzie o połowę niższa. Natomiast chętnie poznałam opinie tych którzy zamontowali b6 do legacy kombi bo do tej pory znam jedną osobę która założyła komplet ze spec b (amorki ze sprężynami) i bardzo sobie chwali tą zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bol Opublikowano 22 Stycznia 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Stycznia 2012 spec b ma inne sprężyny, jak wymienić to tylko w komplecie inaczej będzie wysoko. Mam u siebie założony komplet,jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 23 Stycznia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2012 B6 OEM moze pasowac do innej sprezyny. B6 zamiennik moze pasowac do normalnej, skoro jest zamiennikiem. Pewnie to B6 ta sama technologia, ale inne ustawienia. Przydalo by sie jakies info z bilstaina na ten temat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 8 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Lutego 2012 Czy amory ze Spec B uratują moja dupę przed opadaniem po założeniu gazu. Dziś jeden amor był się wylał( nie winie go miał 200 tys) mróz go załatwił. Zastanawiam się nad Bilsteinem z Spec B, to ze twardsze to wiem, miałem kiedyś Bila w Celice. Czy razem z odpowiednia sprezyna bedą na tyle twarde żeby po założeniu gazu na wiosnę tył nie opadal? Kusi mnie twardszy zawias, a wiem ze tyłek w Legacu opada, a chciałbym tego uniknąć w przyszłości.. Oczywiście do założenia komplet. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 20 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Z tego co wiem Bilstein B6 zamiennik to nie jest B6 ze spec-b. Pytanie Zamiennik B6 jest w cenach z koło 700 lub koło 1100. Zależy gdzie. Taka rozbieżność wskazuje na to, ze może to są jakieś rożne części. Ktoś coś wie na ten temat ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 20 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2012 Załozyłem, przód jest na grubej ladze, tył nie( tzn jest na cienkiej normalnej).. Sa twardsze niz seria, tyle wiem po jakis 500 kilosach. w zakretach troche lepiej.Oczywiscie mowa o Bilsteinie z SpecB. Sprezyny sa tej samej długosci, co do twardosci to nie miałem jak tego stwierdzic ale raczej twardsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 22 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2012 czy założyłeś B6 na seryjne sprężyny czy wymieniłeś całość. Jak z przejeżdżaniem przez progi zwalniające - buja tyłem czy jest sztywny? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 23 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Już wiem czym się różnią tańsze B6 od droższych. Tańsze są amerykańskie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 23 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2012 Czytaj - mieksze -- Pt mar 23, 2012 8:41 pm -- czy założyłeś B6 na seryjne sprężyny czy wymieniłeś całość. Jak z przejeżdżaniem przez progi zwalniające - buja tyłem czy jest sztywny? Jeżeli pytanie było do mnie to założyłem całość ze sprezynami. Nic nie buja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 29 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Jednak dementuję ta informacje o amerykańskim rynku. Po grzebaniu w rożnych folderach Bilsteina wyszło mi, ze na rynek USA i EU B6 są te same. Amortyzatory mam już w domu, w czwartek będę montował i dam znać co i jak. W internecie wyczytałem, że być może trzeba zmienić "top hats" na części ze spec-b, okaże się w czwartek. -- 29 mar 2012, o 17:53 -- No i Bilstein B6 jest założony. Na razie przejechałem parę km. Auto świetnie wybiera nierówności. To B6 jest miększe niż to ze spec-b. Jednak już widzę problem - przód jest wyraźnie wyżej niż tył obecnie, jest wyżej niż był. Widać Bilstein nie dopasował dobrze tego amortyzatora do legacy... w każdym razie nie wygląda na to, żeby to był zamiennik 1 do 1 jak pisze w katalogu Bilsteina. Potrzebna jest krótsza albo miększa sprężyna pewnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 29 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2012 Raczej krótsza. B6 powinno być przystosowane do pracy z krótka sprezyna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 30 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2012 Pomiary po wymianie, koła 215/17/45: Odległości środek koła - górna krawędź błotnika: - przód: 388mm - tył: 366mm Odległości progu od ziemi: - przy przednim kole 19cm - przy tylnym kole 19cm Wygląda na to, że po prostu auto się podniosło. Widać to bardziej z przodu niż z tyłu. Może ktoś zmierzyć u siebie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorcerer Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Może się komuś przyda http://cart.bilsteinus.com/search/mmid=1433177 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2012 Może się komuś przyda http://cart.bilsteinus.com/search/mmid=1433177 Właśnie to założyłem do siebie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się