saszynski Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Witam. mam kilka pytań dotyczących swojego Legasia. auto pochodzi z Japonii jest wyposażone w LSD z tyłu, jest też jeszcze jedno centralne (jak w każdym Subaru), pytanie brzmi, jak dbac o szpere? w znalezionych w necie artykułach sa opisane różne opcje, jedne pisza ze jest zamkniety zalany swoim płynem niezależny od oleju w dyfrze, w innym zaś, że ten sam olej smaruje dyfer jak i szpere i za pomocą poziomu oleju w dyfrze/szperze mozna regulować jego siłe (więcej oleju = mocniejsza szpera, mniej oleju = słabsza ... nie chce mi sie rozkręcać dyfra żeby to zobaczyć dlatego pytam. inna rzecz... gdzieś na japońskim forum po prztłumaczeniu materiału pisano o zużywaniu się szpery i wymianie po 100kkm. kolejna rzecz... zmieniłem olej w skrzyni. W manualu jest napisane, że wchodzi 3.5l zalałem 3.5l i na bagnecie mam raz ponad stan (2x więcej niż powinno być wg bagnetu) o co lotto? Jest to moje pierwsze AWD więc czego sie spodziewać w zimie? Zimówki już czekają. z góry dzieki za odpowiedzi. Testowałem jak działa AWD w tym aucie następująco: podjazd pod górke (spod domu) prawa strona na betonie, lewa na trawie po deszczu... auto wyjeżdża. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Jest to moje pierwsze AWD więc czego sie spodziewać w zimie? Pełnej satysfakcji :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrekj482 Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Jest to moje pierwsze AWD więc czego sie spodziewać w zimie? Pełnej satysfakcji :wink: Frajdy z jazdy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 21 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Października 2011 Pytanie co to za szpera? Torsen? Wiskoza? Ja tam sie nie znam jakos ale płytek to tam chyba nie ma?Acha, jeżeli zeszperowany tył to fajnych baczkow na śniegu, jak u mnie w Carlosie, skręca sie gazem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 22 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Października 2011 The B4's AWD layout is traditional Subaru. There's a viscous limited-slip centre coupling that - during straight line driving - apportions front-to-rear torque 50:50. Torque distribution at the road, however, is dependant on load distribution and tyre grip. As a result, the static straight driving ratio is 60:40 front-to-rear. Under dynamic driving conditions, however, the torque distribution varies accordingly. The viscous coupling senses rotational speed difference between the front and rear axles and transmits torque to the end with the most grip (which has lesser axle rpm).A rear viscous LSD is also used to improve high-speed stability and traction during low speed cornering. źr. Wiki. wiskoza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 24 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Testowałem jak działa AWD w tym aucie następująco: podjazd pod górke (spod domu) prawa strona na betonie, lewa na trawie po deszczu... auto wyjeżdża. Nie rób tak kolego po spalisz sprzęgło lub wiskozę- chodzi mi o to że nie powinno się dawać w kitę jak jedna strona auta ciągnie=ma przyczepność, a druga może się ślizgać, bo przyczepność jest słaba Jest to moje pierwsze AWD więc czego sie spodziewać w zimie? spodziewaj się banana na twarzy już przy pierwszym śniegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saszynski Opublikowano 24 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Października 2011 Nie rób tak kolego po spalisz sprzęgło lub wiskozę- chodzi mi o to że nie powinno się dawać w kitę jak jedna strona auta ciągnie=ma przyczepność, a druga może się ślizgać, bo przyczepność jest słaba na tym polega idea LSD (tak mi sie wydaje), że mimo ograniczonej przyczepności auto ma trzymać trakcję... koło przy podjeździe nawet nie zabuksowało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WhitePower Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 Nie rób tak kolego po spalisz sprzęgło lub wiskozę- chodzi mi o to że nie powinno się dawać w kitę jak jedna strona auta ciągnie=ma przyczepność, a druga może się ślizgać, bo przyczepność jest słaba Świetna rada :shock: Też się do niej chyba zastosuje Wesoło tu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drZ Opublikowano 25 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2011 na tym polega idea LSD (tak mi sie wydaje), że mimo ograniczonej przyczepności auto ma trzymać trakcję... koło przy podjeździe nawet nie zabuksowało. A to sorki nie mam pewności jak to jest z LSD... Ja LSD nie mam i kiedyś w zimę włączając się ostro do ruchu z zaśnieżonego pasa rozbiegowego w momencie kiedy prawe koła jechały jeszcze po śniegu a lewe już po asfalcie poczułem niesamowity smród palonego sprzęgła lub wiskozy trakcja też była bo auto szło do przodu... Świetna rada :shock: Też się do niej chyba zastosuje Wesoło tu. Cieszę się że sprawiłem Ci radość moim wpisem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się