Skocz do zawartości

Legacy IV zwiększenie prześwitu


mus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zamierzam zwiększyć nieco prześwit swojego Legacy IV kombi.

Znalazłem 2 rozwiązania:

1. Podkładki montowane pomiędzy kolumny a karoserie .

Szacunkowy koszt 500 zł za 4 sztuki. Zaletą tego rozwiązania poza ceną –500zł jest to że można zastosować różne rozmiary na przód i tył.

(U mnie tył po zamontowaniu dosyć dużego zbiornika LPG –67 litrów nieco siadł)

Według dystrybutora podkładek bezpieczne są podkładki do 4 cm. Powyżej tej wartości auto w zakrętach mogło by być niestabilne.

2. Sprężyny podwyższające niemieckiej firmy H&R podwyższające całe auto o 3,5 cm. (http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=1426) Cena sprężyn 1470.

Według dystrybutora sprężyny są nieznacznie twardsze niż oryginalne (mniej więcej o tyle żeby charakterystyka prowadzenia auta została bez zmian.

Jaka jest Wasza opinia na powyższe sposoby? Może macie jakiś inny pomył?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej

 

W moim Legacy IV podwyższyłem tył o ok 2,5cm a wiem że można więcej. U mnie tyle wystarczyło. Skorzystałem z pomysłu jednego z forumowiczów a mianowicie wstawiłem dodatkowe tuleje pod sprężyny. Wysokość podwyższenia zależy od wysokości własnie tych tulei. Jak na razie rewelka a też tył mi bardzo siedział. Koszt ok 100zł. Szczegóły na PW

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. Sprężyny podwyższające niemieckiej firmy H&R podwyższające całe auto o 3,5 cm. (http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=1426) Cena sprężyn 1470.

Według dystrybutora sprężyny są nieznacznie twardsze niż oryginalne (mniej więcej o tyle żeby charakterystyka prowadzenia auta została bez zmian.

Jaka jest Wasza opinia na powyższe sposoby? Może macie jakiś inny pomył?

pozdrawiam

 

chyba nie doczytales co jest napisane przy * w tym opisie H&R - zeby nie stosowac przy LPG

 

rozwiazaniem dla ciebie jest wywalenie starych sprezyn - kupno/dorobienie nowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba nie doczytales co jest napisane przy * w tym opisie H&R - zeby nie stosowac przy LPG

 

Czytałem dokładnie opis tych sprężyn jak i sprężyn obniżających zawieszenie - wszędzie jest ten sam opis, dlatego też dzwoniłem i pytalem o charakterystyke tych sprężyn. Skoro zachowują swoja charakterystykę to nie powinno byc problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo uprawiacie :shock:

o so chozzi bo nie kminie? OBK ma fajny przeswit - a roznica zdaja sie to tylko amosie i sprezyny .przydałoby się w LIV.

prawdziwe druciarstwo to uprawia FHI w wielu aspektach jak nagłośnienie czy reflektory Koito-wypalajace sie odblaski , osady zarówek i plastikowe szybki. w germańskich autach takiej wiochy nie uswiadczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o so chozzi bo nie kminie?
1. Podkładki montowane pomiędzy kolumny a karoserie .
wstawiłem dodatkowe tuleje pod sprężyny. Wysokość podwyższenia zależy od wysokości własnie tych tulei. Jak na razie rewelka a też tył mi bardzo siedział. Koszt ok 100zł.

Ja po prostu sprzedałbym Legacy i kupiłbym OBK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo uprawiacie :shock:

prawdziwe druciarstwo to uprawia FHI w wielu aspektach jak nagłośnienie czy reflektory Koito-wypalajace sie odblaski , osady zarówek i plastikowe szybki. w germańskich autach takiej wiochy nie uswiadczysz.

 

 

Też się pod tym podpisuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo uprawiacie :shock:

prawdziwe druciarstwo to uprawia FHI w wielu aspektach jak nagłośnienie czy reflektory Koito-wypalajace sie odblaski , osady zarówek i plastikowe szybki. w germańskich autach takiej wiochy nie uswiadczysz.

 

 

Też się pod tym podpisuje

Jest jednak pewna różnica, pomiędzy słabej jakości głośnikami, a zdrutowanym zawieszeniem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo uprawiacie :shock:

prawdziwe druciarstwo to uprawia FHI w wielu aspektach jak nagłośnienie czy reflektory Koito-wypalajace sie odblaski , osady zarówek i plastikowe szybki. w germańskich autach takiej wiochy nie uswiadczysz.

 

 

Też się pod tym podpisuje

Jest jednak pewna różnica, pomiędzy słabej jakości głośnikami, a zdrutowanym zawieszeniem :P

 

 

Druciarstwo to robi serwis w ..... choćby przy montażu alarmu i centralnego zamka ( przykład u mnie) TRAGEDIA nie wspomne o urwanych zaczepach. A co do zawieszenia to przynajmniej nie ryje zadem po ziemi jak 80% legaców kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, w wątku foresterowym jest cały temat o podnoszeniu forka, może coś do legacka przypasi.

Stabilność, stabilnością, ale przecież półośki mają swoją długość i to może być ograniczenie, jakby subaraki miały mosty jak w normalnych samochodach...:)

 

W poznaniu jest firma polspring albo pospring, dorabiają springi. Moiże warto tam uderzyć? KOlejna sprawa, przy dłuższej sprężynie- zakres pracy amortyzatora, może się zmienić i amor pójdzie w diabły...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej to chyba zamontować zawieszenie od Outbacka, a z tyłu dać podkładki pod poduszki lub overload springs są takie dostepnę w USA do outbacka. Odnośnie podkładek to mam takie w swoim BMW do driftu gdzie z przodu wyladował duży i cieżki silnik, nie chciałem kombinowac spreżynami, chciałem 1.5cm wyżej dałem takie podkładki i jest OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo uprawiacie :shock:

prawdziwe druciarstwo to uprawia FHI w wielu aspektach jak nagłośnienie czy reflektory Koito-wypalajace sie odblaski , osady zarówek i plastikowe szybki. w germańskich autach takiej wiochy nie uswiadczysz.

 

 

Też się pod tym podpisuje

Jest jednak pewna różnica, pomiędzy słabej jakości głośnikami, a zdrutowanym zawieszeniem :P

 

 

SoWhat!, przeciez Polak zawsze sam najlepiej umi, a wszyscy inni sie nie znaja... ;-)

 

Szczerze mowiac czulbym sie bezpieczniej na drogach gdybym wiedzial, ze nikt na wlasna reke nic przy swoim zawieszeniu nie robi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo uprawiacie :shock:

prawdziwe druciarstwo to uprawia FHI w wielu aspektach jak nagłośnienie czy reflektory Koito-wypalajace sie odblaski , osady zarówek i plastikowe szybki. w germańskich autach takiej wiochy nie uswiadczysz.

 

 

Też się pod tym podpisuje

Jest jednak pewna różnica, pomiędzy słabej jakości głośnikami, a zdrutowanym zawieszeniem :P

 

 

SoWhat!, przeciez Polak zawsze sam najlepiej umi, a wszyscy inni sie nie znaja... ;-)

 

Szczerze mowiac czulbym sie bezpieczniej na drogach gdybym wiedzial, ze nikt na wlasna reke nic przy swoim zawieszeniu nie robi.

 

Nie przesadzajcie załorzenie dedykowanych do tego modelu markowych sprężyn wraz z odpowiednimi homologacjami nie jest żadnym druciarstwem ani też nie stanowi żadnego zagrożenia dla innych na drogach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajcie załorzenie dedykowanych do tego modelu markowych sprężyn wraz z odpowiednimi homologacjami nie jest żadnym druciarstwem ani też nie stanowi żadnego zagrożenia dla innych na drogach.

Nie chodzi o założenie dedykowanych markowych sprężyn, lecz o wspomniane tulejki :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo uprawiacie :shock:

o so chozzi bo nie kminie? OBK ma fajny przeswit - a roznica zdaja sie to tylko amosie i sprezyny .przydałoby się w LIV.

Więc weź jeszcze pod uwagę, ze outback ma felgi o mniejszym offsecie (szerzej rozstawione), samopoziomujące zawieszenie z tyłu oraz aluminiową klapę bagażnika. I założę się, że nie zakładaliby zwłaszcza tej klapy, lżejszej od stalowej (jak w legacu) ale droższej, gdyby nie była po coś potrzebna :idea: Może właśnie po to, żeby środek ciężkości nie wyszedł zbyt wysoko?

I może razem z innymi modyfikacjami względem legaca to wszystko sprawia, że wyższy outback prowadzi się bezpiecznie? A zdrutowany legac nie...

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale druciarstwo uprawiacie :shock:

o so chozzi bo nie kminie? OBK ma fajny przeswit - a roznica zdaja sie to tylko amosie i sprezyny .przydałoby się w LIV.

Więc weź jeszcze pod uwagę, ze outback ma felgi o mniejszym offsecie (szerzej rozstawione), samopoziomujące zawieszenie z tyłu oraz aluminiową klapę bagażnika. I założę się, że nie zakładaliby zwłaszcza tej klapy, lżejszej od stalowej (jak w legacu) ale droższej, gdyby nie była po coś potrzebna :idea: Może właśnie po to, żeby środek ciężkości nie wyszedł zbyt wysoko?

I może razem z innymi modyfikacjami względem legaca to wszystko sprawia, że wyższy outback prowadzi się bezpiecznie? A zdrutowany legac nie...

 

Pozdr.

 

 

hehehehe druciarstwo - dobre!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie.

 

Zdecydowałem się na zakup sprężyn H&R.

Są już zamontowane w moim aucie.

Dołączam 4 foty.

1 auto przed wymianą sprężyn

2 i 3 foto starych i nowych sprężyn

4 auto po wymianie sprężyn.

Same sprężyny jak widać są mniej więcej tej samej długości , mają tylko około połowę więcej zwoju, oraz są sporo grubsze.

Auto poszło na oko około 5cm do góry.

Niestety nie zmierzyłem przed wymianą prześwitu , po wymianie przy najniższym miejscu progu jest około 21cm .

Auto w czasie jazdy zachowuję się podobnie jak przed zmianą, jest jednak zdecydowanie twardsze i pod obciążeniem nie siada jak przed wymianą sprężyn.

Po wymianie w warsztacie zalecono mi sprawdzenie geometrii która faktycznie nadawała się do korekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...