Skocz do zawartości

TurboAntyk - KYB AGX wyciekł - co wstawić?


Gazik

Rekomendowane odpowiedzi

Wyciekł prawy tylni amor. Przepracował ponad 2 lata więc gwarancji nima. No i parę pytań.

1. Jak sprawdzić stan pozostałych? Dla ciekawości podjadę na jakąś stacje diagnostyczną ale po tym jak w Forku na wylanym miałem 75% skuteczności to mam słabe zaufanie :twisted:

2. Czy rzeczywiście trzeba wymieniać parami - teorię znam ale czy faktycznie nie można jednego - szczególnie że w Ułężu jest więcej lewych winkli :wink: :mrgreen:

3. Czy jest jakaś alternatywa dla KYB AGX? Ogólnie z amorów byłem zadowolony ale nie mam dużej skali porównawczej. Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Chodzi o coś uniwersalnego na Ułęż, Słomkę, czy Toruń. Podobno od Sti podchodzą ale zawsze będzie to używany amor po kilkudziesięciu tysiacach - ile to wytrzyma? I czy lepsze? :roll:

 

-- 17 paź 2010, o 12:13 --

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad. 1. Nijak :( Jak nie ciekna to pewnosci ze posute miec nie mozesz. Stacja da Ci duze prawdopodobienstwo, ale czasem pokazuje ze sa OK, a w prowadzeniu juz kupa, albo za dwa dni sie zeszczaja. Moze byc tak, ze przednie sa w lepszym u Ciebie stanie - latanie bokiem bardzo niszczy tyl, sprezyny nawet lubia pekac.

 

Ad. 2. Tak mowia, ja bym sie trzymal.

 

Ad. 3. W cenie AGXa? Obawiam sie ze nie ma. Bilstein B6 tylko na zamowienie i zestaw kosztuje ponad 6k (podczas gdy z polki do BMW 3x mniej). Za te cene mozna miec juz HP Sporting podstawowy, ale to nadal NIE TA cena. Teiny itp. zabijesz w kwartal, nie mowiac o D2 i chinczykach pelna geba.

 

Zawieszenie z STI jest alternatwa. Ja za porada Elka zakupilem zestawik z modelu '07, podobno z malym przebiegiem. Nie jest P&P bo trzeba przerobic w przednich dolne mozowania, a w tylnych gorne, ale podobno da sie. Na razie leza w szafie ;)

 

Pomysl czy na szybko nie kupic od kogos akortyzatorow z GTeka (ze 100 - 200 PLN pewnie za parke, bo tego duzo sie poniewiera) a pozniej na spokojnie zastanow sie nad tymi HP http://www.hpsporting.cz/. Ja uznalem ze jak na moje umiejetnosci to za duzy wypas, ale Twoj poziom jest duuuo wyzszy. Chlopaki co rajduja dobrze sie o nich wypowiadaja (i o trakcji i o trwalosci) a rozpietosc modeli jest spora. Od takich bez regulacji, az po regulacje geometrii na wahaczu i zewnetrzne zbiorniczki. Tylko podobno lepiej jechac autem do Czech i od razu dac im do zalozenia i ustawienia (w powrotnej drodze strzel Berg Trohpy, heheheh).

 

Przednie z GTeka mam zapasowe - jakby Ci zdechly to daj znac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze byc tak, ze przednie sa w lepszym u Ciebie stanie - latanie bokiem bardzo niszczy tyl, sprezyny nawet lubia pekac.

 

O to chyba mamy już winnego - Elek i jego Pojeżdżaffki :mrgreen:

Myślę że co najmniej 50% kasy dołoży :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Jak sprawdzić stan pozostałych? Dla ciekawości podjadę na jakąś stacje diagnostyczną ale po tym jak w Forku na wylanym miałem 75% skuteczności to mam słabe zaufanie :twisted:

2. Czy rzeczywiście trzeba wymieniać parami - teorię znam ale czy faktycznie nie można jednego - szczególnie że w Ułężu jest więcej lewych winkli :wink: :mrgreen:

 

Jak masz jakiegoś zaprzyjaźnionego diagnostę, podjedź na test amorów i popatrz na amplitudę drgań. Możesz poprosić o wykres do porównania. Powinna narastać i maleć podobnie (płynnie) w obu amorach na osi. Skuteczność (a raczej siła tłumienia)... No cóż, Matiz w nowych ma na poziomie 30% i jest OK.

Witek już napisał: amory zawsze parami, chyba, że uszkodziłeś jeden z nowych (z minimalnym przebiegiem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witek, przeczytałem, zastanowiłem się na chłodno i ... żadnego kawioru nie będzie :mrgreen:

Wiadomo że chciałoby się coraz lepiej, szybciej , drożej :mrgreen: ale ...

zostaje do wyboru AGX albo STI :wink:

Podjadę na stację, zobaczę co pokażą trzepaki i pewnie kupię tylne AGX-y :mrgreen:

 

No chyba że ktoś od ręki ma zawiechę od STI w dobrym stanie i zacnych pieniądzach? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...