Skocz do zawartości

3.0 vs 2.5 GT - co lepsze?


bierny

Rekomendowane odpowiedzi

Mam 3.0 245KM, ale miałem przyjemność przejechać się 2.5GT. Oba w automacie, moje odczucia są takie:

- 3.0 chodzi płynniej, ma lepsza kulturę pracy, co nie znaczy, ze 2.5GT ma złą,

- 2.5GT po prostu lepiej ciągnie,

- 2.5GT ma lepszy dźwięk.

 

Prawdopodobnie:

- 3.0 będzie trwalsze, z tymi silniami nie ma żadnych problemów.

- 2.5GT ma, "hesitation problem", i pewnie mniej trwale panewki, tłoki (piston slap) itp.

- Na autostradzie 3.0 pewnie będzie lepsze - niższa prędkość na wale, ciszej, ale powyżej 180 3.0 przestaje już fajnie ciągnąc, załącza się 4rka i trzeba już trochę czekać na prędkość.

- 3.0 ma podane 8.7 sec do 100, nie wiem jak subaru to wymyśliło, mi regularnie wychodzi 7.5 sec. 2.5GT pewnie ma z sekundę mniej.

 

Jakbym miał wybierać sam silnik, to dla siebie wolałbym zdecydowanie 2.5GT. Problem w tym, ze 2.5GT jest tylko w wersji amerykańskiej, a to jest trochę inne auto. Jakby miałbym wybierać europejskie 3.0 vs amerykańskie 2.5GT to brałbym europejskie auto i tak zrobiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3L na pewno - bardzo wysdoka kultura pracy, przyjemny moment obrotowy, bardzo duża dynamika jak na ssaka....do tego łańcuch rozrządu zamiast paska - dla tych co nie lubią za często grzebac przy motorze....typ dla dużo podróżującego ekscentrycznego biznesmena........zagazowany podróżuje taniej niż przecietny diesel spod innego znaku........

a Turbo 2,5L - legendarny sound Boxera Turbo, psykanie zaworu, efekt staru F16 przy ruszaniu i ogólnie kult........ :) trochę bardziej żarłoczny przy ciężkiej nodze...... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do dzwieku sie nie zgodze - mam zalozony wydech Prodrive i jest cudownie :)

Co do spalania rowniez sie nie zgodze :) - 13/14 w miescie, na trasie ZAWSZE ponizej 10, przy spokojnej jezdzie autostradowej 8,6 (z komputera), przy przelotowej do ok 200 - ze zwalnianem na ograniczeniach - ok 11 litrow.

 

Zgodze sie co do kultury i niezawodności oraz przyspieszenia. Polecam przeczytac ten wątek, bo choć traktuje o wersji Spec.B, to można wyczytać kilka ciekawostek viewtopic.php?f=1&t=120929&hilit=grupa+operacyjna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mawial Adam Opel: od duzej pojemnosci lepsza jest tylko... wieksza pojemnosc. Osobiscie gdybym mial wybor do auta nie-sportowego pomiedzy malym turbo a duzym NA, to bralbym NA. 3 litry brzmi niezle, a da sie 3.6? Takie H6 tez chyba produkuja. Ewentualnie zalozyc kompresor napedzany paskiem :twisted:

 

Mamy Legaca 2.0T i imreze 2.5NA. Dziadek lepiej jezdzi jak sie go cisnie. Caly czas. Przy normalnej spokojnej jezdzie jezdzi oczywiscie na podcisnieniu. Zeby sie zebral w sobie trzeba praktycznie zawsze zredukowac bieg i dac pelna lyche. To zajmuje chwile. Pozniej jest juz swietnie. Na torze super, bo tam prawie caly czas pelna lycha. Impreza zas swoje 220Nm ma trzyma rowno gdzies pomiedzy 2500 - 5500rpm. Oczywiscie ze przed wyprzedzaniem trzeba bieg zredukowac, ale jesli droga wolna, to sie piatke zapina, spokojnie leci, a sila na kolach jest na tyle duza ze mozna ujmowaniem i dodawaniem gazu wspierac tor jazdy 8)

 

Dodatkowo jak pisal Elek silnik trwalszy i mniej obslugowy, nie kaleczy oleju jak turbo, nie trzeba dlugo czekac az turbinka ostygnie po dynamicznej jezdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

haubi, to jak sie jedzie 250 ;) inaczej pali mniej

 

grzywa, okreslenie "antyk" w tym wypadku faktycznie pasuje, bo ten silnik 2.0T jest antyczna konstrukcja w porownaniu do tego 2.5T, ktory jest jednak znacznie bardziej elastyczny. I prawde mowiac od trzylitrowki w kazdych warunkach jest szybszy. Niemniej, moim zdaniem, H6 znacznie lepiej pasuje do charakteru auta, ciągnie równo, brzmi fajnie. :)

 

Silnika 3.6 nigdy nie montowali w Legacy, dostępny jest tylko w Tribece po liftingu i w aktualnym OBK. Ale to wg mnie też dobrze, bo ten silnik równiez ma inna charakterystyke: znacznie nizej sie kreci i przyspiesza tak raczej bez wielkiego "halo". Do sportowej limuzyny jaką jest Legacy, znacznie lepiej widzi mi sie 3.0, ktory jak trzeba wkręci sie do 7,5tys obr. i w zadnym momencie nie "puchnie" :)

 

 

PS wynik z dzisiaj: jazda po zakorkowanym krakowie, bez szaleństw, 11.8l/100km :) Jak najbardziej w porządku, czyż nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Spec-b ma kola 215/45/18 zamiast 215/45/17 (ma też większy prześwit), sportowe zawieszenie, w tym z przodu amortyzatory upside down i aluminiowe przednie wahacze. Do tego nakładki na pedały w środku. Jest też troszkę cięższe co jest dziwne zważywszy na aluminiowe cześć w zawieszeniu.

Generalnie wg mnie wersja spec-b jest bez sensu. Zawieszenie jest lepsze, ale to można niewielkim kosztem zmodyfikować. Ale auto bardziej sportowe które ma większy prześwit i jest cięższe to jakaś bzdura.

 

Co do przyspieszenia 3.0, kłóciłem się ostatnio z kolega w pracy, który twierdził, ze skoro subaru pisze, ze auto ma 8.4 sec do 100 to tyle ma. Jak widać ma znacznie mniej:

,
;). Jednak 2.5T jest wyraźnie szybsze.

 

Wersja amerykańska różni się przede wszystkim tym, że była montowana w USA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra, wszystko ladnie pieknie, ale kto mi powie czym w zasadzie rozni sie to wywyzszane 3,0 specb d normalnych wersji?? i powiedzcie mi jakie sa rozniece miedzy werjsa amerykanska a ueropejska?? obie sa skladane w japoni??

Jest jeszcze jedna sprawa - Spec B był dostępny zarówno z MT jak i AT, natomiast zwykłe H6 było głównie (jeśli nie tylko :?: ) z AT, dla mnie akurat ma to znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...