bierny Opublikowano 5 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2010 Witam Na forum nie znalazłem informacji dotyczących porównania tych silników. Chetnie poczytam waszych opinni na ich temat. ich plusy i minusy, spalanie, wybór skrzyni manual/automat. Będę wdzięczny za info. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Mam 3.0 245KM, ale miałem przyjemność przejechać się 2.5GT. Oba w automacie, moje odczucia są takie: - 3.0 chodzi płynniej, ma lepsza kulturę pracy, co nie znaczy, ze 2.5GT ma złą, - 2.5GT po prostu lepiej ciągnie, - 2.5GT ma lepszy dźwięk. Prawdopodobnie: - 3.0 będzie trwalsze, z tymi silniami nie ma żadnych problemów. - 2.5GT ma, "hesitation problem", i pewnie mniej trwale panewki, tłoki (piston slap) itp. - Na autostradzie 3.0 pewnie będzie lepsze - niższa prędkość na wale, ciszej, ale powyżej 180 3.0 przestaje już fajnie ciągnąc, załącza się 4rka i trzeba już trochę czekać na prędkość. - 3.0 ma podane 8.7 sec do 100, nie wiem jak subaru to wymyśliło, mi regularnie wychodzi 7.5 sec. 2.5GT pewnie ma z sekundę mniej. Jakbym miał wybierać sam silnik, to dla siebie wolałbym zdecydowanie 2.5GT. Problem w tym, ze 2.5GT jest tylko w wersji amerykańskiej, a to jest trochę inne auto. Jakby miałbym wybierać europejskie 3.0 vs amerykańskie 2.5GT to brałbym europejskie auto i tak zrobiłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bierny Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 dzięki za info :wink: Kario a jak wygląda spalanie w 3.0 AT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 U mnie w cyklu mieszanym ~13L, Na trasie delikatnie można zejść do 9.5. Jak się mocno pociśnie to 15-16. Co ciekawe komputer zawyża mi spalanie o 0.8-1.0 L, podałem liczone ręcznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Dobrze że jest taki temat bo mnie to też ciekawi.Po moim legasiu III myślę o legacy GT -mimo że amerykan :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 3L na pewno - bardzo wysdoka kultura pracy, przyjemny moment obrotowy, bardzo duża dynamika jak na ssaka....do tego łańcuch rozrządu zamiast paska - dla tych co nie lubią za często grzebac przy motorze....typ dla dużo podróżującego ekscentrycznego biznesmena........zagazowany podróżuje taniej niż przecietny diesel spod innego znaku........ a Turbo 2,5L - legendarny sound Boxera Turbo, psykanie zaworu, efekt staru F16 przy ruszaniu i ogólnie kult........ trochę bardziej żarłoczny przy ciężkiej nodze...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 Co do dzwieku sie nie zgodze - mam zalozony wydech Prodrive i jest cudownie Co do spalania rowniez sie nie zgodze - 13/14 w miescie, na trasie ZAWSZE ponizej 10, przy spokojnej jezdzie autostradowej 8,6 (z komputera), przy przelotowej do ok 200 - ze zwalnianem na ograniczeniach - ok 11 litrow. Zgodze sie co do kultury i niezawodności oraz przyspieszenia. Polecam przeczytac ten wątek, bo choć traktuje o wersji Spec.B, to można wyczytać kilka ciekawostek viewtopic.php?f=1&t=120929&hilit=grupa+operacyjna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 PS emotorsport, chyba Cię %&$&%^, że gazowanie trzylitrówki sugerujesz?!?!?!?! :shock: Toż to profanacja! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 9 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2010 ja niczego nie sugeruję, ale jak te @#$%#@&*()^%$#@ ...ny podciagną cenę benzyny pod 10pln, to chyba nie będzie innego wyboru....... jak zrobić z auta zombie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 10 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2010 ech... tyż prawda - w Niemczech w zeszłym tygodniu 100 EUR za bak :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 100 € i po 250 km w 2,5 GT tankowac trzeba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 Jak mawial Adam Opel: od duzej pojemnosci lepsza jest tylko... wieksza pojemnosc. Osobiscie gdybym mial wybor do auta nie-sportowego pomiedzy malym turbo a duzym NA, to bralbym NA. 3 litry brzmi niezle, a da sie 3.6? Takie H6 tez chyba produkuja. Ewentualnie zalozyc kompresor napedzany paskiem Mamy Legaca 2.0T i imreze 2.5NA. Dziadek lepiej jezdzi jak sie go cisnie. Caly czas. Przy normalnej spokojnej jezdzie jezdzi oczywiscie na podcisnieniu. Zeby sie zebral w sobie trzeba praktycznie zawsze zredukowac bieg i dac pelna lyche. To zajmuje chwile. Pozniej jest juz swietnie. Na torze super, bo tam prawie caly czas pelna lycha. Impreza zas swoje 220Nm ma trzyma rowno gdzies pomiedzy 2500 - 5500rpm. Oczywiscie ze przed wyprzedzaniem trzeba bieg zredukowac, ale jesli droga wolna, to sie piatke zapina, spokojnie leci, a sila na kolach jest na tyle duza ze mozna ujmowaniem i dodawaniem gazu wspierac tor jazdy 8) Dodatkowo jak pisal Elek silnik trwalszy i mniej obslugowy, nie kaleczy oleju jak turbo, nie trzeba dlugo czekac az turbinka ostygnie po dynamicznej jezdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 11 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2010 haubi, to jak sie jedzie 250 inaczej pali mniej grzywa, okreslenie "antyk" w tym wypadku faktycznie pasuje, bo ten silnik 2.0T jest antyczna konstrukcja w porownaniu do tego 2.5T, ktory jest jednak znacznie bardziej elastyczny. I prawde mowiac od trzylitrowki w kazdych warunkach jest szybszy. Niemniej, moim zdaniem, H6 znacznie lepiej pasuje do charakteru auta, ciągnie równo, brzmi fajnie. Silnika 3.6 nigdy nie montowali w Legacy, dostępny jest tylko w Tribece po liftingu i w aktualnym OBK. Ale to wg mnie też dobrze, bo ten silnik równiez ma inna charakterystyke: znacznie nizej sie kreci i przyspiesza tak raczej bez wielkiego "halo". Do sportowej limuzyny jaką jest Legacy, znacznie lepiej widzi mi sie 3.0, ktory jak trzeba wkręci sie do 7,5tys obr. i w zadnym momencie nie "puchnie" PS wynik z dzisiaj: jazda po zakorkowanym krakowie, bez szaleństw, 11.8l/100km Jak najbardziej w porządku, czyż nie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pedro Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 H6 oczywiście lepsze, szczególnie jak kupisz moje! Ogłoszenie w odpowiednim dziale forum nadal wisi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bierny Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 dzięki panowie za info 8) a ma ktoś może info jak wygląda spalanie w 3.0 MT ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 14 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2010 Jak to w Subaru... pali ile musi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 Jak to w Subaru... pali ile musi a musi, oj musi... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 20 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2010 tudzież pali ile wlejesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hall86 Opublikowano 30 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Maja 2010 dobra, wszystko ladnie pieknie, ale kto mi powie czym w zasadzie rozni sie to wywyzszane 3,0 specb d normalnych wersji?? i powiedzcie mi jakie sa rozniece miedzy werjsa amerykanska a ueropejska?? obie sa skladane w japoni?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Spec-b ma kola 215/45/18 zamiast 215/45/17 (ma też większy prześwit), sportowe zawieszenie, w tym z przodu amortyzatory upside down i aluminiowe przednie wahacze. Do tego nakładki na pedały w środku. Jest też troszkę cięższe co jest dziwne zważywszy na aluminiowe cześć w zawieszeniu. Generalnie wg mnie wersja spec-b jest bez sensu. Zawieszenie jest lepsze, ale to można niewielkim kosztem zmodyfikować. Ale auto bardziej sportowe które ma większy prześwit i jest cięższe to jakaś bzdura. Co do przyspieszenia 3.0, kłóciłem się ostatnio z kolega w pracy, który twierdził, ze skoro subaru pisze, ze auto ma 8.4 sec do 100 to tyle ma. Jak widać ma znacznie mniej: , . Jednak 2.5T jest wyraźnie szybsze. Wersja amerykańska różni się przede wszystkim tym, że była montowana w USA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 mi wyszlo ponad 8 s. Pamietaj ze 100 licznikowe to cos 86 rzeczywiste. Dobiero kolo 120 to rzeczywista 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 Sprawdzę z GPS, ale z tego co pamiętam przekłamanie jest mniejsze. 120 to na pewno już wyraźnie powyżej 100km/h. Liczyłeś z filmu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kario Opublikowano 31 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2010 No i sprawdziłem. 100 licznikowe to 91.5 wg garmina. 100km/h jest przy licznikowych 110 około 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 dobra, wszystko ladnie pieknie, ale kto mi powie czym w zasadzie rozni sie to wywyzszane 3,0 specb d normalnych wersji?? i powiedzcie mi jakie sa rozniece miedzy werjsa amerykanska a ueropejska?? obie sa skladane w japoni?? Jest jeszcze jedna sprawa - Spec B był dostępny zarówno z MT jak i AT, natomiast zwykłe H6 było głównie (jeśli nie tylko :?: ) z AT, dla mnie akurat ma to znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hall86 Opublikowano 1 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2010 a powiedzcie mi jeszcze koledzy jak tu wyglada sprawa z rozrzadem?? ktore sa na lancuchu a ktore na pasku?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się