Skocz do zawartości

Klimatyzacja kaprysi


piotr13

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

Mam maly problem (od czasu do czasu :wink: ) z klimatyzacja manualna w Forku, a nie znalazlem wsrod watkow podobnego (zeby nie bylo, ze nie szukalem :!: ).

 

Dosc nieregularnie (czasem po 15min, czasem 45min) lubi sie wylaczyc w trakcie jazdy na jakis blizej nieokreslony czas (kilka/kilkadziesiat minut) by pozniej ponownie zalaczyc.

Ok miesiac temu byl sprawdzany/dobijany czynnik, sprawdzona zostala szczelonosc po stronie wysokiego cisnienia (jesli nic nie mieszam) i wszystko jest ok.

W momencie gdy dziala, chlodzi sprawnie, w momencie gdy nie dziala, kontrolka sie nadal swieci ale leci cieple powietrze...

 

Czy ma ktos moze jakis pomysl i usterka latwa/typowa do poprawienia we wlasnym zakresie czy tylko powazniejszy serwis?

 

pozdr

Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to np. na jakiejś autostradzie jak masz gaz wciśnięty do dechy? Bo forki, przynajmniej niektóre (np. mój) mają taki mechanizm że po wciśnięciu pedału gazu do podłogi odpinają kompresor (aby nie zabierał tych kilku kucy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

U mnie co prawda tak nie jest, ale czytałem że w starszych Subarakach na manualu kompresor klimy ma właśnie działać w taki sposób. Załącza się, chłodzi powietrze, wyłącza jak temperatura wewnątrz auta wymaga korekty - załącza się znowu. W ten sposób ma się oszcędzić na spalaniu 8)

Może niech ktoś z Kolegów jeszcze to potwierdzi. To o czym piszę czytałem gdzieś na Forum i tyczyło się Imprezy z 2000 roku.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie jest to np. na jakiejś autostradzie jak masz gaz wciśnięty do dechy? Bo forki, przynajmniej niektóre (np. mój) mają taki mechanizm że po wciśnięciu pedału gazu do podłogi odpinają kompresor (aby nie zabierał tych kilku kucy).

Dokładnie tak jest , przy maks. Obciążeniu kompresor sie nie zalacza, oraz w przypadku jeśli temp. Wody jest powyżej 105 st.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli klimatyzacja chlodzi to wlasnie tak dziala - w cyklach zalacza sie i wylacza (wszystko dziala ok i dobrze schladza wnetrze).

Nie ma znaczenie obciazenie, gdy nie dziala to nie dziala tak samo na wolnych jak i wysokich obrotach.

 

Po lekturze moje podejrzenie pada na

- osuszacz, (i/lub)

- zawor rozprezny.

 

Wiem, ze samochod mial wczesniej stluczke przodem i mozliwe, ze klimatyzacja byla rozszczelniona.

W momencie kupna (~pol roku temu) byla nie nabita stad zastanawiam sie szczegolnie nad osuszaczem...

 

pozdr

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma znaczenie obciazenie

 

 

Ma znaczenie obciążenie :idea: jak i temp. płynu, naprawdę wiem o czym pisze 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli klimatyzacja chlodzi to wlasnie tak dziala - w cyklach zalacza sie i wylacza (wszystko dziala ok i dobrze schladza wnetrze).

Nie ma znaczenie obciazenie, gdy nie dziala to nie dziala tak samo na wolnych jak i wysokich obrotach.

 

Po lekturze moje podejrzenie pada na

- osuszacz, (i/lub)

- zawor rozprezny.

 

Wiem, ze samochod mial wczesniej stluczke przodem i mozliwe, ze klimatyzacja byla rozszczelniona.

W momencie kupna (~pol roku temu) byla nie nabita stad zastanawiam sie szczegolnie nad osuszaczem...

 

pozdr

P

 

Skoro msz podejrzenia to spróbuj podjechać do jakiegoś mechaniora od klimatyzacji, niech sprawdzi czy nie masz za mało czynnika, albo czy ze szczelnością nie domaga.

Jeśli chodzi o chwilowe wyłaczanie się to jest to normalnym objawem pod dużym odciążeniem.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Nie ma znaczenie obciazenie

 

Ma znaczenie obciążenie :idea: jak i temp. płynu, naprawdę wiem o czym pisze 8)

 

"Nie ma znaczenia..." w sensie - w momencie gdy przestaje na dluzej dzialac to zarowno przy malym jak i duzym obciazeniu nie dziala. :)

Ale podsunales mi pytanie dodatkowe, plynu chlodzacego od wymiany bylo blisko minimum, jest w Forkach jakis czujnik/czujniki ktore przy duzej temp zewn i niskim poziomie plynu moga powodowac taki efekt?

 

pozdr

 

EDIT

 

Moze sie komus przyda na przyszlosc przy podobnych objawach.

U mnie do wymiany poszla cewka/elektromagnes sprzegla sprezarki, po 15-20 min sie przegrzewal(?) i juz nie zalaczal sprezarki.

Dodatkowo do wymiany poszla tarczka sprzegla, ale to raczej osobna kwestia...

 

pzdr

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cieszę się Piotr13, że sprawa u Ciebie załatwiona. Napisz (PM) jakie były koszty naprawy.

Ja miałem bardzo podobne problemy ale okazało się, że wymiana paska napędzającego sprężarkę rozwiązała sprawę. Miał zapieczone, a przez to twarde i ślizgające się rowki i sprzęgiełko nie kleiło tak jak powinno.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...